Pitsladder


Sitet opdateres ikke længere med nyheder.
Læs dem i stedet på Motorsporten.dk

Ældre Dato Nyere    Indeks

 
15.4.2011
 Kinas GP - 2. fri træning - tiderne
 Kinas GP - 1. fri træning - tiderne
 Igen et nyt navn til en bane
 
14.4.2011
 Velkommen til ´Circuit of the Americas´
 

Hop til top15.4.2011

Kinas GP - 2. fri træning - tiderne

Sebastian Vettel fra Red Bull Racing teamet fortsatte der hvor han slap, for ligesom i dagens første fri træning forud for Kinas Grand Prix, var han her i den anden fri træning hurtigste mand på banen.
Konkurrenterne var dog rykket betydeligt nærmere på, i den første fri træning havde Sebastian Vettel et stort forspring, men det var her skrumpet ind til 0,166 og 0,247 sekund i forhold til de to McLaren kørere Lewis Hamilton og Jenson Button der besatte 2. og 3. pladserne.

Lidt overraskende kom de to Mercedes GP kørere på 4. og 5. pladserne, og de var helt godt med på tiderne. Det var med Nico Rosberg foran Michael Schumacher, deres tider lå 0,225 og 0,417 sekund fra Vettel's hurtigste tid.

Tiderne fra 2. fri træning:
Pl. # Kører Team Tid Diff. Omg.
1 1 Sebastian Vettel Red Bull 1:37,688 34
2 3 Lewis Hamilton McLaren 1:37,854 0,166 22
3 4 Jenson Button McLaren 1:37,935 0,247 31
4 8 Nico Rosberg Mercedes GP 1:37,943 0,255 34
5 7 Michael Schumacher Mercedes GP 1:38,105 0,417 29
6 6 Felipe Massa Ferrari 1:38,507 0,819 36
7 14 Adrian Sutil Force India 1:38,735 1,047 35
8 9 Nick Heidfeld Renault 1:38,805 1,117 26
9 10 Vitaly Petrov Renault 1:38,859 1,171 31
10 2 Mark Webber Red Bull 1:39,327 1,639 33
11 16 Kamui Kobayashi Sauber 1:39,538 1,850 33
12 12 Pastor Maldonado Williams 1:39,667 1,979 37
13 18 Sebastien Buemi Toro Rosso 1:39,771 2,083 18
14 5 Fernando Alonso Ferrari 1:39,779 2,091 17
15 19 Jaime Alguersuari Ferrari 1:39,828 2,140 25
16 11 Rubens Barrichello Williams 1:39,925 2,237 32
17 17 Sergio Perez Sauber 1:39,953 2,265 30
18 20 Heikki Kovalainen Team Lotus 1:40,476 2,788 30
19 21 Jarno Trulli Team Lotus 1:41,482 3,794 32
20 22 Narain Karthikeyan Hispania 1:42,902 5,214 25
21 23 Vitantonio Liuzzi Hispania 1:43,850 6,162 3
22 25 Jerome d'Ambrosio Virgin 1:44,008 6,320 35
23 24 Timo Glock Virgin 1:44,747 7,059 12
24 15 Paul di Resta Force India No time 0

AN  


Hop til top
Kinas GP - 1. fri træning - tiderne

For anden weekend i træk står der Formel 1 på programmet, denne weekend er det Kinas Grand Prix der står for døren.
I den første fri træning på banen i Shanghai var de to Red Bull kørere totalt dominerende, og da de 90 minutters fri træning var slut, havde de kørt tider der var cirka to sekunder hurtigere end kørerne på 3. og 4. pladserne.
Hurtigst var Sebastian Vettel der med tiden 1:38,739 var hele 0,6 sekund hurtigere end teamkollegaen Mark Webber.

På 3. og 4. pladserne kom de to McLaren kørere, med Lewis Hamilton foran Jenson Button, de to var henholdsvis 2,1 og 2,2 sekund fra Sebastian Vettel's tid!

Var springet i toppen af feltet stort, så var det tilgengæld tæt på de efterfølgende pladser, fra Lewis Hamilton på 3. pladsen og ned til Toro Rosso køreren Daniel Ricciardo på 16. pladsen var der under et sekunds forskel på tiderne.

Tiderne fra 1. fri træning:
Pl. # Kører Team Tid Diff. Omg.
1 1 Sebastian Vettel Red Bull 1:38,739 23
2 2 Mark Webber Red Bull 1:39,354 0,615 27
3 3 Lewis Hamilton McLaren 1:40,845 2,106 21
4 4 Jenson Button McLaren 1:40,940 2,201 22
5 9 Nick Heidfeld Renault 1:40,987 2,248 5
6 6 Felipe Massa Ferrari 1:41,046 2,307 25
7 17 Sergio Perez Sauber 1:41,189 2,450 20
8 12 Pastor Maldonado Williams 1:41,222 2,483 20
9 10 Vitaly Petrov Renault 1:41,231 2,492 16
10 18 Sebastien Buemi Toro Tosso 1:41,328 2,589 21
11 8 Nico Rosberg Mercedes 1:41,361 2,622 23
12 5 Fernando Alonso Ferrari 1:41,434 2,695 15
13 14 Nico Hulkenberg Force India 1:41,494 2,755 20
14 20 Heikki Kovalainen Team Lotus 1:41,579 2,840 13
15 15 Paul di Resta Force India 1:41,610 2,871 18
16 19 Daniel Ricciardo Toro Rosso 1:41,752 3,013 20
17 11 Rubens Barrichello Williams 1:41,939 3,200 25
18 7 Michael Schumacher Mercedes 1:42,301 3,562 23
19 16 Kamui Kobayashi Sauber 1:43,792 5,053 20
20 25 Jerome d'Ambrosio Virgin 1:44,089 5,350 20
21 23 Vitantonio Liuzzi Hispania 1:44,359 5,620 18
22 24 Timo Glock Virgin 1:44,438 5,699 11
23 21 Luiz Razia Team Lotus 1:44,542 5,803 9
24 22 Narain Karthikeyan Hispania 1:45,019 6,280 23

AN  


Hop til top
Igen et nyt navn til en bane

I går kunne vi berette om det nye navn til den kommende Grand Prix bane i Austin, Texas. I Indien har man også fundet det tilsyneladende endelige navn til den nye Grand Prix bane. Her skal der køres den sidste søndag i oktober.
Trods forlydender om diverse forsinkelser, så siger man i Indien at man ikke får en situation som den i Sydkorea i sidste sæson.

Et Buddha inspireret navn bliver det nye navn for banen uden for Delhi i Indien. Jaypee Group Circuit er et af de navne som banen har været benævnt med indtil nu. Nu har baneejerne og arrangørerne fundet det endelige navn til banen. 'Buddh International Circuit' er det nye navn for banen.

Der er dog også lidt negative omtaler af projekt. Flere iagttagere mener at der er en vis grund til bekymring. Man mener at en situation som ligner den som opstod i Sydkorea sidste år er ved at gentage sig i Indien. Tilsyneladende er projektet af ramt af flere forsinkelser. Det bliver dog afkræftet fra banens side som fastholder at banen vil stå klar til det endelige syn af Charlie Whiting fra FIA. Samme Charlie Whiting har for nylig været på besøg på banen for at syne projektet. Og han havde ingen negative bemærkninger.

PDL  


 

Hop til top14.4.2011

Velkommen til ´Circuit of the Americas´

Et lignende skilt på engelsk vil ganske givet pryde hovedindgangen til den nye Grand Prix bane i Austin, Texas når den efter planen vil stå færdig næste år.
Alt i mens byggeriet af banen så småt er gået i gang med rydning og planering af området hvor banen skal anlægges, ja så har arrangøren og promotoren præsenteret banens officielle navn, samt en ny kontrakt ved sideløbende med Formel 1.

Der sker ting og siger i området lige uden for Austin, Texas. De første maskiner er vel ankommet til området, der er sat markeringspæle for diverse byggerier og ikke mindst den spændende bane, samt at man er begyndt at rydde området for diverse bevoksninger. Flere steder i området er den første planering også foretaget.


De første maskiner er igang
(Foto: Circuit of the Americas)

Ifølge den præsentation af det nye navn for banen samt hele områdets kommende faciliteter, kommer der ikke til at mangle noget. Der kommer møde- og konference lokaler, der kommer VIP rum med tilhørende køkken på hovedtribunen, samt en temmelig stor mediebygning med alskens udstyr samt højhastigheds internet-adgang. Selvfølgelig kommer også de af FIA og FOM krævede bygning med et medical-center som noget af det allervigtigste.


Det nye logo
(Foto: Circuit of the Americas)

Men udover den 10 årige kontrakt med FOM som efter planen skal starte næste år med det næste amerikanske Grand Prix, så har banens ejere og arrangører også sikret sig en 10 årig kontrakt med organisationen bag MotoGP serien og dens under klasser, Moto2 og Moto3. Alt i alt er der allerede nu lavet aftale om 30 løbsdage om året på banen, også selv om det første spadestik først er taget for nylig.


Den store drivkraft bag den nye bane - Tavo Hellmund
(Foto: Circuit of the Americas/Motorsport.com)

PDL  


 

Hop til top Copyright ©1997-2007 f1.motorsport.dk og motorsporten.dk