Lidt overraskende kom de to Mercedes GP kørere på 4. og 5. pladserne, og de var helt godt med på tiderne. Det var med Nico Rosberg foran Michael Schumacher, deres tider lå 0,225 og 0,417 sekund fra Vettel's hurtigste tid.
Tiderne fra 2. fri træning:
Pl. | # | Kører | Team | Tid | Diff. | Omg. |
1 | 1 | Sebastian Vettel | Red Bull | 1:37,688 | 34 | |
2 | 3 | Lewis Hamilton | McLaren | 1:37,854 | 0,166 | 22 |
3 | 4 | Jenson Button | McLaren | 1:37,935 | 0,247 | 31 |
4 | 8 | Nico Rosberg | Mercedes GP | 1:37,943 | 0,255 | 34 |
5 | 7 | Michael Schumacher | Mercedes GP | 1:38,105 | 0,417 | 29 |
6 | 6 | Felipe Massa | Ferrari | 1:38,507 | 0,819 | 36 |
7 | 14 | Adrian Sutil | Force India | 1:38,735 | 1,047 | 35 |
8 | 9 | Nick Heidfeld | Renault | 1:38,805 | 1,117 | 26 |
9 | 10 | Vitaly Petrov | Renault | 1:38,859 | 1,171 | 31 |
10 | 2 | Mark Webber | Red Bull | 1:39,327 | 1,639 | 33 |
11 | 16 | Kamui Kobayashi | Sauber | 1:39,538 | 1,850 | 33 |
12 | 12 | Pastor Maldonado | Williams | 1:39,667 | 1,979 | 37 |
13 | 18 | Sebastien Buemi | Toro Rosso | 1:39,771 | 2,083 | 18 |
14 | 5 | Fernando Alonso | Ferrari | 1:39,779 | 2,091 | 17 |
15 | 19 | Jaime Alguersuari | Ferrari | 1:39,828 | 2,140 | 25 |
16 | 11 | Rubens Barrichello | Williams | 1:39,925 | 2,237 | 32 |
17 | 17 | Sergio Perez | Sauber | 1:39,953 | 2,265 | 30 |
18 | 20 | Heikki Kovalainen | Team Lotus | 1:40,476 | 2,788 | 30 |
19 | 21 | Jarno Trulli | Team Lotus | 1:41,482 | 3,794 | 32 |
20 | 22 | Narain Karthikeyan | Hispania | 1:42,902 | 5,214 | 25 |
21 | 23 | Vitantonio Liuzzi | Hispania | 1:43,850 | 6,162 | 3 |
22 | 25 | Jerome d'Ambrosio | Virgin | 1:44,008 | 6,320 | 35 |
23 | 24 | Timo Glock | Virgin | 1:44,747 | 7,059 | 12 |
24 | 15 | Paul di Resta | Force India | No time | 0 | |
På 3. og 4. pladserne kom de to McLaren kørere, med Lewis Hamilton foran Jenson Button, de to var henholdsvis 2,1 og 2,2 sekund fra Sebastian Vettel's tid!
Var springet i toppen af feltet stort, så var det tilgengæld tæt på de efterfølgende pladser, fra Lewis Hamilton på 3. pladsen og ned til Toro Rosso køreren Daniel Ricciardo på 16. pladsen var der under et sekunds forskel på tiderne.
Tiderne fra 1. fri træning:
Pl. | # | Kører | Team | Tid | Diff. | Omg. |
1 | 1 | Sebastian Vettel | Red Bull | 1:38,739 | 23 | |
2 | 2 | Mark Webber | Red Bull | 1:39,354 | 0,615 | 27 |
3 | 3 | Lewis Hamilton | McLaren | 1:40,845 | 2,106 | 21 |
4 | 4 | Jenson Button | McLaren | 1:40,940 | 2,201 | 22 |
5 | 9 | Nick Heidfeld | Renault | 1:40,987 | 2,248 | 5 |
6 | 6 | Felipe Massa | Ferrari | 1:41,046 | 2,307 | 25 |
7 | 17 | Sergio Perez | Sauber | 1:41,189 | 2,450 | 20 |
8 | 12 | Pastor Maldonado | Williams | 1:41,222 | 2,483 | 20 |
9 | 10 | Vitaly Petrov | Renault | 1:41,231 | 2,492 | 16 |
10 | 18 | Sebastien Buemi | Toro Tosso | 1:41,328 | 2,589 | 21 |
11 | 8 | Nico Rosberg | Mercedes | 1:41,361 | 2,622 | 23 |
12 | 5 | Fernando Alonso | Ferrari | 1:41,434 | 2,695 | 15 |
13 | 14 | Nico Hulkenberg | Force India | 1:41,494 | 2,755 | 20 |
14 | 20 | Heikki Kovalainen | Team Lotus | 1:41,579 | 2,840 | 13 |
15 | 15 | Paul di Resta | Force India | 1:41,610 | 2,871 | 18 |
16 | 19 | Daniel Ricciardo | Toro Rosso | 1:41,752 | 3,013 | 20 |
17 | 11 | Rubens Barrichello | Williams | 1:41,939 | 3,200 | 25 |
18 | 7 | Michael Schumacher | Mercedes | 1:42,301 | 3,562 | 23 |
19 | 16 | Kamui Kobayashi | Sauber | 1:43,792 | 5,053 | 20 |
20 | 25 | Jerome d'Ambrosio | Virgin | 1:44,089 | 5,350 | 20 |
21 | 23 | Vitantonio Liuzzi | Hispania | 1:44,359 | 5,620 | 18 |
22 | 24 | Timo Glock | Virgin | 1:44,438 | 5,699 | 11 |
23 | 21 | Luiz Razia | Team Lotus | 1:44,542 | 5,803 | 9 |
24 | 22 | Narain Karthikeyan | Hispania | 1:45,019 | 6,280 | 23 |
Et Buddha inspireret navn bliver det nye navn for banen uden for Delhi i Indien. Jaypee Group Circuit er et af de navne som banen har været benævnt med indtil nu. Nu har baneejerne og arrangørerne fundet det endelige navn til banen. 'Buddh International Circuit' er det nye navn for banen.
Der er dog også lidt negative omtaler af projekt. Flere iagttagere mener at der er en vis grund til bekymring. Man mener at en situation som ligner den som opstod i Sydkorea sidste år er ved at gentage sig i Indien. Tilsyneladende er projektet af ramt af flere forsinkelser. Det bliver dog afkræftet fra banens side som fastholder at banen vil stå klar til det endelige syn af Charlie Whiting fra FIA. Samme Charlie Whiting har for nylig været på besøg på banen for at syne projektet. Og han havde ingen negative bemærkninger.
Der sker ting og siger i området lige uden for Austin, Texas. De første maskiner er vel ankommet til området, der er sat markeringspæle for diverse byggerier og ikke mindst den spændende bane, samt at man er begyndt at rydde området for diverse bevoksninger. Flere steder i området er den første planering også foretaget.
De første maskiner er igang
(Foto: Circuit of the Americas)
Ifølge den præsentation af det nye navn for banen samt hele områdets kommende faciliteter, kommer der ikke til at mangle noget. Der kommer møde- og konference lokaler, der kommer VIP rum med tilhørende køkken på hovedtribunen, samt en temmelig stor mediebygning med alskens udstyr samt højhastigheds internet-adgang. Selvfølgelig kommer også de af FIA og FOM krævede bygning med et medical-center som noget af det allervigtigste.
Det nye logo
(Foto: Circuit of the Americas)
Men udover den 10 årige kontrakt med FOM som efter planen skal starte næste år med det næste amerikanske Grand Prix, så har banens ejere og arrangører også sikret sig en 10 årig kontrakt med organisationen bag MotoGP serien og dens under klasser, Moto2 og Moto3. Alt i alt er der allerede nu lavet aftale om 30 løbsdage om året på banen, også selv om det første spadestik først er taget for nylig.
Den store drivkraft bag den nye bane - Tavo Hellmund
(Foto: Circuit of the Americas/Motorsport.com)