Så igen stor succes for Sebastian Vettel, mens der stadig var problemer med Red Bull Racing teamkollegaen Mark Webber's bil - dels virkede KRES systemet ikke, og dels blev han holdt på de hårde dæk da alle andre skiftede til det bløde, med det resultat at han sluttede på 18. pladsen, og der med ikke kom videre til anden kvalifiketionsrunde.
Et andet team med meget delte præstationer var Mercedes GP teamet, her kørte Nico Rosberg sig til en flot startplacering som nummer fire, mens Michael Schumacher er helt nede på 14. pladsen.
Ferrari teamet viste gode takter ved det foregående Formel 1 Grand Prix i Malaysia, og dem fulgte de op på her i kvalifikationen, ved at tage sig af 5. og 6. pladserne, med Fernando Alonso foran Felipe Massa.
107% af Sebastian Vettel's pole position tid er 1:41,941, og med de to Hispania kørere Vitantonio Liuzzi og Narain Karthikeyan på sidste pladserne, som nummer 23 og 24 med tiderne 1:40,212 og 1:40,445 har vi alle 24 kørere med til start i søndagens løb.
Kvalifikationatiderne:
Pl. | # | Kører | Team | Kval. 1 | Kval. 2 | Kval. 3 | Omg. |
1 | 1 | Sebastian Vettel | Red Bull | 1:35,674 | 1:34,776 | 1:33,706 | 14 |
2 | 4 | Jenson Button | McLaren | 1:35,924 | 1:34,662 | 1:34,421 | 13 |
3 | 3 | Lewis Hamilton | McLaren | 1:36,091 | 1:34,486 | 1:34,463 | 11 |
4 | 8 | Nico Rosberg | Mercedes | 1:35,272 | 1:35,850 | 1:34,670 | 19 |
5 | 5 | Fernando Alonso | Ferrari | 1:35,389 | 1:35,165 | 1:35,119 | 18 |
6 | 6 | Felipe Massa | Ferrari | 1:35,478 | 1:35,437 | 1:35,145 | 18 |
7 | 19 | Jaime Alguersuari | Toro Rosso | 1:36,133 | 1:35,563 | 1:36,158 | 16 |
8 | 15 | Paul di Resta | Force India | 1:35,702 | 1:35,858 | 1:36,190 | 17 |
9 | 18 | Sebastien Buemi | Toro Rosso | 1:36,110 | 1:35,500 | 1:36,203 | 16 |
10 | 10 | Vitaly Petrov | Renault | 1:35,370 | 1:35,149 | No time | 11 |
11 | 14 | Adrian Sutil | Force India | 1:36,092 | 1:35,874 | 14 | |
12 | 17 | Sergio Perez | Sauber | 1:36,046 | 1:36,053 | 16 | |
13 | 16 | Kamui Kobayashi | Sauber | 1:36,147 | 1:36,236 | 11 | |
14 | 7 | Michael Schumacher | Mercedes | 1:35,508 | 1:36,457 | 16 | |
15 | 11 | Rubens Barrichello | Williams | 1:35,911 | 1:36,465 | 15 | |
16 | 9 | Nick Heidfeld | Renault | 1:35,910 | 1:36,611 | 11 | |
17 | 12 | Pastor Maldonado | Williams | 1:36,121 | 1:36,956 | 17 | |
18 | 2 | Mark Webber | Red Bull | 1:36,468 | 8 | ||
19 | 20 | Heikki Kovalainen | Team Lotus | 1:37,894 | 7 | ||
20 | 21 | Jarno Trulli | Team Lotus | 1:38,318 | 10 | ||
21 | 25 | Jerome d'Ambrosio | Virgin | 1:39,119 | 8 | ||
22 | 24 | Timo Glock | Virgin | 1:39,708 | 8 | ||
23 | 23 | Vitantonio Liuzzi | Hispania | 1:40,212 | 9 | ||
24 | 22 | Narain Karthikeyan | Hispania | 1:40,445 | 9 | ||
Mark Webber i den anden af de ellers så dominerende Red Bull Racing biler, havde en meget uheldig fri træning, elektriske problemer samt problemer med bilens KERS system, betød langsomme tider og og kun seks omgange på banen - resultatet blev en skuffende 15. plads.
Tiderne fra 3. fri træning:
Pl. | # | Kører | Team | Tid | Diff. | Omg. |
1 | 1 | Sebastian Vettel | Red Bul | 1:34,968 | 13 | |
2 | 4 | Jenson Button | McLaren | 1:35,176 | 0,208 | 15 |
3 | 3 | Lewis Hamilton | McLaren | 1:35,373 | 0,405 | 14 |
4 | 8 | Nico Rosberg | Mercedes | 1:35,677 | 0,709 | 18 |
5 | 5 | Fernando Alonso | Ferrari | 1:35,818 | 0,850 | 17 |
6 | 6 | Felipe Massa | Ferrari | 1:35,971 | 1,003 | 15 |
7 | 10 | Vitaly Petrov | Renault | 1:36,098 | 1,130 | 18 |
8 | 14 | Adrian Sutil | Force India | 1:36,125 | 1,157 | 15 |
9 | 7 | Michael Schumacher | Mercedes | 1:36,141 | 1,173 | 14 |
10 | 15 | Paul di Resta | Force India | 1:36,370 | 1,402 | 18 |
11 | 9 | Nick Heidfeld | Renault | 1:36,404 | 1,436 | 16 |
12 | 16 | Kamui Kobayashi | Sauber | 1:36,582 | 1,614 | 18 |
13 | 17 | Sergio Perez | Sauber | 1:36,596 | 1,628 | 17 |
14 | 18 | Sebastien Buemi | Toro Rosso | 1:36,717 | 1,749 | 16 |
15 | 2 | Mark Webber | Red Bull | 1:36,896 | 1,928 | 5 |
16 | 19 | Jaime Alguersuari | Toro Rosso | 1:36,953 | 1,985 | 14 |
17 | 11 | Rubens Barrichello | Williams | 1:37,007 | 2,039 | 20 |
18 | 12 | Pastor Maldonado | Williams | 1:37,304 | 2,336 | 18 |
19 | 20 | Heikki Kovalainen | Team Lotus | 1:38,176 | 3,208 | 12 |
20 | 21 | Jarno Trulli | Team Lotus | 1:38,739 | 3,771 | 12 |
21 | 24 | Timo Glock | Virgin | 1:39,938 | 4,970 | 17 |
22 | 25 | Jerome d'Ambrosio | Virgin | 1:39,998 | 5,030 | 16 |
23 | 23 | Vitantonio Liuzzi | Hispania | 1:40,593 | 5,625 | 17 |
24 | 22 | Narain Karthikeyan | Hispania | 1:40,881 | 5,913 | 18 |
Lidt overraskende kom de to Mercedes GP kørere på 4. og 5. pladserne, og de var helt godt med på tiderne. Det var med Nico Rosberg foran Michael Schumacher, deres tider lå 0,225 og 0,417 sekund fra Vettel's hurtigste tid.
Tiderne fra 2. fri træning:
Pl. | # | Kører | Team | Tid | Diff. | Omg. |
1 | 1 | Sebastian Vettel | Red Bull | 1:37,688 | 34 | |
2 | 3 | Lewis Hamilton | McLaren | 1:37,854 | 0,166 | 22 |
3 | 4 | Jenson Button | McLaren | 1:37,935 | 0,247 | 31 |
4 | 8 | Nico Rosberg | Mercedes GP | 1:37,943 | 0,255 | 34 |
5 | 7 | Michael Schumacher | Mercedes GP | 1:38,105 | 0,417 | 29 |
6 | 6 | Felipe Massa | Ferrari | 1:38,507 | 0,819 | 36 |
7 | 14 | Adrian Sutil | Force India | 1:38,735 | 1,047 | 35 |
8 | 9 | Nick Heidfeld | Renault | 1:38,805 | 1,117 | 26 |
9 | 10 | Vitaly Petrov | Renault | 1:38,859 | 1,171 | 31 |
10 | 2 | Mark Webber | Red Bull | 1:39,327 | 1,639 | 33 |
11 | 16 | Kamui Kobayashi | Sauber | 1:39,538 | 1,850 | 33 |
12 | 12 | Pastor Maldonado | Williams | 1:39,667 | 1,979 | 37 |
13 | 18 | Sebastien Buemi | Toro Rosso | 1:39,771 | 2,083 | 18 |
14 | 5 | Fernando Alonso | Ferrari | 1:39,779 | 2,091 | 17 |
15 | 19 | Jaime Alguersuari | Ferrari | 1:39,828 | 2,140 | 25 |
16 | 11 | Rubens Barrichello | Williams | 1:39,925 | 2,237 | 32 |
17 | 17 | Sergio Perez | Sauber | 1:39,953 | 2,265 | 30 |
18 | 20 | Heikki Kovalainen | Team Lotus | 1:40,476 | 2,788 | 30 |
19 | 21 | Jarno Trulli | Team Lotus | 1:41,482 | 3,794 | 32 |
20 | 22 | Narain Karthikeyan | Hispania | 1:42,902 | 5,214 | 25 |
21 | 23 | Vitantonio Liuzzi | Hispania | 1:43,850 | 6,162 | 3 |
22 | 25 | Jerome d'Ambrosio | Virgin | 1:44,008 | 6,320 | 35 |
23 | 24 | Timo Glock | Virgin | 1:44,747 | 7,059 | 12 |
24 | 15 | Paul di Resta | Force India | No time | 0 | |
På 3. og 4. pladserne kom de to McLaren kørere, med Lewis Hamilton foran Jenson Button, de to var henholdsvis 2,1 og 2,2 sekund fra Sebastian Vettel's tid!
Var springet i toppen af feltet stort, så var det tilgengæld tæt på de efterfølgende pladser, fra Lewis Hamilton på 3. pladsen og ned til Toro Rosso køreren Daniel Ricciardo på 16. pladsen var der under et sekunds forskel på tiderne.
Tiderne fra 1. fri træning:
Pl. | # | Kører | Team | Tid | Diff. | Omg. |
1 | 1 | Sebastian Vettel | Red Bull | 1:38,739 | 23 | |
2 | 2 | Mark Webber | Red Bull | 1:39,354 | 0,615 | 27 |
3 | 3 | Lewis Hamilton | McLaren | 1:40,845 | 2,106 | 21 |
4 | 4 | Jenson Button | McLaren | 1:40,940 | 2,201 | 22 |
5 | 9 | Nick Heidfeld | Renault | 1:40,987 | 2,248 | 5 |
6 | 6 | Felipe Massa | Ferrari | 1:41,046 | 2,307 | 25 |
7 | 17 | Sergio Perez | Sauber | 1:41,189 | 2,450 | 20 |
8 | 12 | Pastor Maldonado | Williams | 1:41,222 | 2,483 | 20 |
9 | 10 | Vitaly Petrov | Renault | 1:41,231 | 2,492 | 16 |
10 | 18 | Sebastien Buemi | Toro Tosso | 1:41,328 | 2,589 | 21 |
11 | 8 | Nico Rosberg | Mercedes | 1:41,361 | 2,622 | 23 |
12 | 5 | Fernando Alonso | Ferrari | 1:41,434 | 2,695 | 15 |
13 | 14 | Nico Hulkenberg | Force India | 1:41,494 | 2,755 | 20 |
14 | 20 | Heikki Kovalainen | Team Lotus | 1:41,579 | 2,840 | 13 |
15 | 15 | Paul di Resta | Force India | 1:41,610 | 2,871 | 18 |
16 | 19 | Daniel Ricciardo | Toro Rosso | 1:41,752 | 3,013 | 20 |
17 | 11 | Rubens Barrichello | Williams | 1:41,939 | 3,200 | 25 |
18 | 7 | Michael Schumacher | Mercedes | 1:42,301 | 3,562 | 23 |
19 | 16 | Kamui Kobayashi | Sauber | 1:43,792 | 5,053 | 20 |
20 | 25 | Jerome d'Ambrosio | Virgin | 1:44,089 | 5,350 | 20 |
21 | 23 | Vitantonio Liuzzi | Hispania | 1:44,359 | 5,620 | 18 |
22 | 24 | Timo Glock | Virgin | 1:44,438 | 5,699 | 11 |
23 | 21 | Luiz Razia | Team Lotus | 1:44,542 | 5,803 | 9 |
24 | 22 | Narain Karthikeyan | Hispania | 1:45,019 | 6,280 | 23 |
Et Buddha inspireret navn bliver det nye navn for banen uden for Delhi i Indien. Jaypee Group Circuit er et af de navne som banen har været benævnt med indtil nu. Nu har baneejerne og arrangørerne fundet det endelige navn til banen. 'Buddh International Circuit' er det nye navn for banen.
Der er dog også lidt negative omtaler af projekt. Flere iagttagere mener at der er en vis grund til bekymring. Man mener at en situation som ligner den som opstod i Sydkorea sidste år er ved at gentage sig i Indien. Tilsyneladende er projektet af ramt af flere forsinkelser. Det bliver dog afkræftet fra banens side som fastholder at banen vil stå klar til det endelige syn af Charlie Whiting fra FIA. Samme Charlie Whiting har for nylig været på besøg på banen for at syne projektet. Og han havde ingen negative bemærkninger.