4 år hos Ferrari - det er enhver kørers drøm. Men det har ikke været glamour, sjovt og nemt at køre Ferrari anno 1996-1999, især med en førstekører som Michael Schumacher om hvem et helt team er bygget. Efter at have forladt Ferrari var han næsten befriet, som om han endelig kom ud af et fængsel hvori han var fanget. Fra den stejlende hingst gik det nu over til den hurtige katterace - den springende jaguar ventede på at sætte kløerne i Formel 1-byttet.
Nu har Eddie Irvine fået gang i karrierens måske sidste opgave - at lede Jaguar mod fremtidig succes. Og så er glæden ved at køre Formel 1 igen vendt tilbage, hvor underligt det end kunne lyde. I det forgående grand prix på Imola blev det blot til en intetsigende 7. plads - men Irvine glædede sig som en lille dreng over resultatet og løbet. "Resultatet er ikke kun det eneste - det er den måde man opnår det," siger ireren der sidste år var med fremme og kæmpe om VM med Mika Hakkinen. "Jeg smilte hele vejen rundt på Imola. Jeg havde det sjovere end på noget andet tidspunkt siden Canada sidste år hvor jeg faktisk kørte race," siger Irvine.
Endelig lidt mere race for Irvine
Foto: Allsport
Han bemærker at det altid var et surt slid at kæmpe sig til startplaceringerne sidste år - de var ofte givet på forhånd: McLaren var hurtigere og Michael Schumacher var altid hurtigere end Irvine - det indrømmer han selv! Selvom det var 4 hårde år hos Ferrari har det bestemt ikke været forgæves. "Jeg vidste ikke hvor meget jeg egentlig havde lært hos Ferrari indtil jeg kom hertil," siger Irvine om skiftet til Jaguar hvor der virkelig skal arbejdes for at føre teamet fremad i rækkerne. "Man skal kæmpe for hver tiendedel - hos Ferrari var der løb der var meget kedelige fordi man enten var for langt efter eller for langt foran," siger Irvine der ikke har lagt skjul på at han elsker at køre race i stedet for at cirkulere meningsløst rundt på en bane i stegende hede eller øsende regnvejr.
Jaguar er ikke med fremme blandt de bedste - og indtil videre kæmper teamet for at score det første point o år. Men succes'en for Jaguar er ikke lige om hjørnet. "Det er ikke noget der kommer i morgen. Jeg ved præcist hvor langt tid det vil tage, og det kan endda tage længere tid end det," siger Irvine om det projekt som Jaguar og Ford har kastet sig ud i. Til det kommende løb på Silverstone går Jaguar efter at blive 'best of the rest.'
Irvine går efter point på Silverstone
Foto: Allsport
"Vi går efter at få to point med mindre de forreste kørere udgår," siger ireren der sidste år blev nummer 2 på Silverstone - et løb som bragte ham i en uvant rolle som førstekører for Ferrari!
Silverstone er ellers ikke BARs normale testbane – på trods af at teamet har deres hovedsæde nogle få kilometer fra den tidligere flyveplads. "Vi tester ikke ret meget her, så det er ikke rigtig en fordel for os," siger chefingeniør Steve Farrell. Desværre for teamet har de måttet forkorte forberedelserne på grund af Zontas uheld, men teamet er alligevel fit for fight. "Vi føler fortsat at vi er i god form. Da vi kørte både i våde og tørre forhold, følte vi os konkurrencedygtige og begge kørere var glade for deres racere og var i stand til at teste og evaluere flere nye komponenter som vi vil køre med," siger Farrell.
Derudover ser BAR og deres kørere især frem til den nye Honda-specifikation – og derfor tror teamet på placeringer i den forreste del af feltet. "Jeg ser ingen grund til at vi, som et realistisk mål, kan kvalificere begge racere i top-10 på Silverstone og få et stærkt løb. Vi føler at Silverstone lægger godt op til styrken i BAR-Honda 002," siger Steve Farrell. Flere point på vej til et stærkere BAR-Honda team?
Læs hele BARs optakt til Silverstone.
Inden det britiske grand prix har Jordan 7 point på kontoen efter tre løb - og det er for et team som Jordan ikke godt nok. Der har været flere tekniske problemer, senest på Imola hvor ingen af de to kørere gennemførte løbet. Det skal der rettes op på. "Vi har haft to løb hvor vi ikke har scoret point fordi der har været fejl på racerne, hvilket jeg som ingeniør ikke kan være tilfreds med," siger en skuffet Gascoyne, der dog fortsat har tiltro til at raceren er hurtig nok, men at de nu må forsøge at få det bedste ud af raceren.
'Hmm - nu skal vi se at gennemføre nogle løb' siger Gascoyne
Kørerne mener at raceren i år er blevet hurtigere, men den er ikke blevet nemmere at køre.
Jordan kører sit grand prix nummer 150 på søndag, så mon ikke Eddie Jordan gerne ser et godt resultat?
Teamet har været et par dage på Silverstone, hvor regnvejret har gjort at alle teams har sikret sig mange data til at sætte deres racere op hvis det viser sig at regnen vælter ind over Storbritannien i påsken. Zonta har da heller ikke noget imod Silverstone-banen, selvom han i sidste uge havde et stort uheld. "Jeg kan lide Silverstone fordi den er hurtig og man kan få en god rytme," siger Zonta. Men han peger på et problem som kan spille en markant rolle. "Det eneste problem på denne tid af året er at vejret meget vel kan blive koldt og vådt til dette grand prix," siger Zonta der ellers er vant til sol, varme og brasilianske strande...
Zonta har testet en del i regnvejr
Han ærgrer sig over ikke at have testet mere, men ophænget på BAR-raceren ville det anderledes. Zonta har dog et godt kort i ærmet - den nye specifikation af Honda-motoren. "Den føltes helt sikker som en forbedring i forhold til den version vi har haft brugt," siger Zonta der har scoret et point i år.
Det er i hvert fald ikke vejret der har trukket flere tilskuere! Det kan meget vel blive en kold fornøjelse - så til de danske fans der skal til Silverstone kan det foreslås at medbringe vintertøjet! Roger Etcell, der er chef for Silverstone giver sin begrundelse for hvorfor Silverstone-løbet alligevel bliver en succes. "Succesen som Ferrari har, Jaguars comeback og den lovende Jenson Button har gjort at de britiske Formel 1-fans har sikret sig et sæde til det der bliver et spændende optrin," siger Etcell - men mon ikke det bliver svært at varme sæderne op. Så den står nok på let hop på stedet for de mange fans!
Der er udsolgt til løbet om søndagen, mens der endnu er billetter til fredagens og lørdagens kørsel.
Sp.: "Var det vanskeligt for dig, at komme videre fra Imola skuffelsen?"
Sv.: "Løbet er slut, men jeg er stadig skuffet - selv nu. Men jeg skal videre og ser frem til det næste løb, og i øjeblikket kikker vi på testresultaterne fra Silverstone. Jeg er ikke bekymret for fremtiden."
Sp.: "Følte du, at du fik støtte fra dit hjemmepublikum på Imola?"
Sv.: "Tja, der var en masse fans dér, men i Italien er Ferrari mere vigtig end de italienske kørere. Men min fanklub var der, og det var vigtigt for mig. Jeg ønsker bare, at jeg kunne have givet dem et godt resultat."
Sp.: "Hvis vi ser frem til det næste GP. Silverstone er en bane som både du og teamet kender godt?"
Sv.: "Silverstone er som en hjemmebane for os, fordi fabrikken ligger tæt ved banen. Det bliver et vigtigt løb for os. Jeg tror, at vi kan komme med alle ting velforberedt. Bilen kører rigtig godt, men under testen, har vi kun kunnet køre her i regnvejr og vådt føre. Vi mangler at se hvordan bilen reagerer og opfører sig, når der er tørt på banen."
Sp.: "Hvordan tror du at dit løb vil blive, hvis der er vådt på banen?"
Sv.: "Jeg foretrækker at banen er tør, fordi det er mere sikkert for kørerne. Det er også rarere for publikum, når det er tørt og solen skinner. Normalt kører jeg godt i vådt føre - jeg vandt mit første F3 løb i regnvejr, jeg fik min første pole i F1 i Østrig i regnvejr, og sidste år førte jeg en overgang løbet på Nürburgring under de samme forhold, så det bekymrer mig ikke."
Sp.: "Er der nogle udfordrende og vanskelige sving på Silverstone?"
Sv.: "Ja, jeg tror de første fem sving er meget vanskelige, de kræver høj hastighed. Man skal køre ind i svingende med høj fart, for at kunne bevare farten i bilen, ellers taber man for meget på de lige stykker. Jeg synes Silverstone er "stor" bane, samtidig med er det en vigtig bane. Det er en god bane at køre på, jeg ser frem til GP'et."
Fotos: Allsport
Ferraristjernen tror at den føring han har nu, giver en mental fordel i forhold til sin værste rival Mika Hakkinen, som pt. er på trejde pladsen i kørenes mesterskab. Mika Hakkinen jagter sin trejde titel i træk.
"Med den føring jeg har nu, så betyder det ikke så meget, hvis det weekends løb ikke falder ud til vores fordel. Jeg vil gerne nøjes med "kun" at blive nr. 2." siger Michael Schumacher.
Det må man siger er nye toner fra Michael Schumacher, men han ved jo også at han ikke kan vinde alle løb i sæsonen.
"Vores biler er hurtige. De har været konkurrencedygtige på 3 forskellige baner, så jeg kan ikke se hvorfor vi ikke skulle være konkurrencedygtige på Silverstone, men vi så på Imola hvor tæt kampen var mellen Mika og mig, den kamp vandt vi. Det går måske ikke sådan her i weekenden, men selvfølig vil vi da gerne vinde på Silverstone. I øjeblikke er det os der har fart på, men det kan ændre sig ved næste løb. Jeg syntes at vi slog McLaren i en god og fair kamp på Imola banen, og vi vandt kun fordi vi var stærke nok, til at holde dem bag os, McLaren arbejder også med fulde omdrejninger for at vinde deres første løb i år.
Når det er sagt, så mener jeg heller ikke at vi valgte de rigtige dæk til Imola. McLaren havde
en fordel med deres dækvalg. Vi siger ikke at vi er bedre, men vi for bare det bedste ud at vores muligheder." siger Michael Schumacher.
Hvis Michael Schumacher forsætter med at vinde, så bliver han jo verdensmester. Det vil
så være trejde gang at det sker for ham. Det vil så være første gang i 21 år, at Ferrari vinder mesterskabet for kører.
Michael Schumacher mener at de største fremskridt Ferrari har gjort i år, er på det på aerodynamiske område, hvor de har lavet de største forbedringer siden 1996.
"Lige siden jeg underskrev med Ferrari, så har mit største mål været at vinde titlen til Ferrari. Det er nu 5 år siden, og vi kæmper hårdt for at det skal lykkes i år." afslutter Michael Schumacher.
Frank Williams indrømmer at der er en god stemning i teamet, da man har fået meget mere ud af sæsonen end til videre, end man turde håbe på. Men der er langt op til de 2 topteams Ferrari og McLaren.
Om man kan lukke hullet på til de to teams i år, siger Frank Williams " Jeg tror ikke at vi kan nå det i år, men jeg er meget optimistisk, hvad angår næste år. Jeg ved hvad man er ved at udvikle, og det ser godt ud."
Frank Williams håber at man vinder et Grand Prix i næste sæson.
" De er begge stille og rolige, de omgås godt med alle i teamet, og så tror de på sig selv." siger Gerhard Berger
Gerhard Berger siger også at Jenson Button ingen ting har at frygte. Jenson Button har ingen ting at tabe på nuværende tidspunkt, han skal bare få noget erfaring, og tage ved lære fra Ralf Schumacher. Ralf Schumacher kan jo nok lære ham nogle ting og sager.
Ralf Schumacher er også fuld af selvtillid. Det skulle han også være, for han har gjort et godt stykke arbejde for teamet, i de to sidste sæsoner. Han kan få det bedste ud af alle og alt.
Den første dag Michael Schumacher testede satte han dagens bedste tid. Men det der berørte Michael Schumacher mest den dag, var at Ricardo Zonta om formiddagen havde en stor ulykke i stove svinget, det samme sving Michael Schumacher kørte galt.
I.flg. Michael Schumacher's gamle holdkammerat Eddie Irvine, så er der alt for meget opmærksomhed på Michael Schumacher ulykke sidste år " Jeg kan ikke se at det skulle være noget problem for Michael Schumacher, for ham er det bare en bane som alle andre baner. Der skete jo ikke rigtigt noget alvorligt med Michael Schumacher, han brækkede bare benet, det er der mange andre der gør hver dag, så det er helt uden af proportion med at den snak om et brækket ben." siger Eddie Irvine
Teamet ledes i dag af Neil Ressler, der udover at være formand for Jaguar Racing også har mange andre opgaver for Ford i USA. Han har tidligere fortalt at det er et usædvanlig hårdt arbejde at køre med så mange jobs på samme tid, og derfor kan der meget vel indenfor kort tid ske nogle rokeringer i teamet.
En af de nye medlemmer kunne være Ross Brawn som Jaguar har jagtet igennem et længere stykke tid. Ferrari-taktikeren skal i givet fald erstatte Gary Andersson, eller måske vil man i stedet sætte de to sammen og så gøre Brawn til den ledende teamchef hos Jaguar. Ross Brawn er teknisk leder hos Ferrari, som han kom til sammen med Michael Schumacher og co. i 1996. Brawn siger selv at han vil blive hos Ferrari til 2002.
Tidligere rygter om Brawn og Jaguar.
"Min formel-1 karriere er ikke forløbet som jeg godt kunne have tænk mig. Men med Arrows har jeg nu chancen for at lave point, og for at køre lige op med Pedro de la Rosa." siger Jos Verstappen.
Da Jos Verstappen startede hos Benetton teamet, hvor han dannede makker med Michael Schumacher, følte Jos Verstappen ikke at han fik den samme opbakning af teamet, som Michael Schumacher (har vi ikke hørt det før?)
"Da jeg kørte for Benetton, så var det som om at jeg slet ikke eksistede i teamet. Michael Schumacher styrede totalt alt i teamet, nogle gange tænkte jeg på at pakke mine ting, også bare forlade formel-1, men jeg havde tilbud fra andre teams, om at køre for dem året efter. Jeg kan ikke forstå at nogle teams behandler deres kører på den måde. Jeg ved at Johnny Herbert havde det på samme måde som mig, da han kørte sammen med Michael Schumacher i teamet." udtaler Jos Verstappen.
"Jeg er glad for at Arrows har givet Pedro de la Rosa og mig det samme udstyr, og samme vilkår." afslutter Jos Verstappen.
Jos Verstappen håber på at næste weekends løb på Silverstone banen i England, vil give de første point til teamet og ham selv.
Arrows har netop deltaget i testen på Silverstone banen, hvor altid forløb helt efter bogen, og bil kørte godt.
Hvis alt går efter planerne, så skulle det løfte begge kører, Gaston Mazzacane og Marc Gene op i midtefeltet i formel-1, i steden for at være sidste team på griden.
Minardi teamet har allerede skabt lidt røre i feltet, med nogle gode præstation i de 3 første løb, og med en ny stærkere motor, der skulle forbedrer omgangs tiderne med ca ½ sek, så ser det endeligt godt ud for det lille Minardi team.
Når fjerde løb skal køres, så har Michael Schumacher en anselig pointføring til resten af feltet. Men Michael Schumacher ved af erfaring, at man hele tiden skal være på forkant, og hele tiden lave den nødvendig forberedelse, for at vinde mesterskabet.
Michael Schumacher siger "Jeg har været længe nok i dette game, så jeg ved godt at der er lang vej endnu, før man kan udråbe en verdensmester.
Jeg har før været i den modsatte situation. I 1998 var jeg bagud med 22 point, og det hele blev afgjort i det sidste løb, så man har først vundet, når man har så mange point at man ikke kan indhentes matematisk.Indtil da ved man ikke hvad der kan ske."
Når man spørger til Michael Schumacher's ambitioner han har hos Ferrari siger han "Siden den dag jeg underskev men Ferrari, så har mit mål været at vinde mesterskabet for kører til teamet. Det er nu 5 år siden, og vi kæmper for at nå målet, og det bliver en stor lettelse for teamet og mig selv, når det sker.
Personligt syntes jeg at vi skulle have vundet titlen for 2 år siden, der havde teamet fortjent det, efter alt det arbejde de lagde for dagen den gang. Så er det dejligt at se at alle nu offere sig 120% for at det skal være i år. Så må vi se om det holder eller brister."
Hvis Michael Schumacher skal sammenligne sit første verdensmesterskab, og det han evt, ville vinde for Ferrari, så siger han " Det vil være to helt forskellige ting at vinde et mesterskab til Ferrari, og mit første mesterskab for Benetton. Det vil være meget svært at sammenligne dem."
Man flyttede så testen til Fiorano banen i Italien, hvor man lørdag testede en ny titanium gearkasse som har været undervejs i 8 - 9 måneder. Ifølge forlydender, har Ferrari været med til udviklingen af den nye gearkasse som, hvis alt går vel, skal bruges i Spaniens GP. Ferrari har i de sidste par år selv kørt med en titaniumgearkasse. Fordelen er, at metallet er meget let og utrolig stærkt.
Men indtil videre har Jordan skuffet - ikke så meget over at de ikke kan hamle op med de to bedste teams, men mere at de efterhånden er blevet presset i kampen om 3. pladsen. EJ10-raceren er hurtigere end sidste års racer, sådan som Frentzen vurderer raceren. Men der er problemer med raceren - den er blevet sværere at køre. "Vi mangler stadig et sekund for at være med blandt de forreste," siger Frentzen. Dog kan Frentzen notere sig at teamet var 1,3 sekund efter ved samme tid sidste år.
Men trods det faktum at kørerne og teamet mener at der er potentiale i raceren, så tager teamet den foreløbige nedtur meget seriøst. Teamet arbejder på at finde en løsning, dels på de tekniske problemer der har været men også for at finde flere tiendedele i raceren. Spørgsmålet er om de kan finde det der skal til for at føre dem frem i front - det tvivler Frentzen på. "Det ser ud til at vi skal begynde at se os over skulderen efter Williams og Jaguar hvis vi ikke passer på," siger tyskeren der kun har gennemført én gang, ligesom Trulli - der blev de to Jordan-kørere nummer 3 og 4 på Interlagos.
Den store desperation efter at gøre det bedre har selvfølgelig også nået teamets top. Eddie Jordan er en stædig irer der vil fremad - eller i det mindste ønsker at bevare deres position som nummer 3 i Formel 1. "Jeg blev nummer 3 sidste år og jeg har i sinde at det skal blive på den måde," siger teamchefen der håber at teamet snart bliver belønnet for deres hårde arbejde.
Han satser især på at teamet kommer til at leve helt efter teamets ånd - at man står sammen og bliver sammen. "Loyalitet giver bonus i denne branche," hævder han, selvom der vist er flere eksempler på at det modsatte er ligeså udbredt i Formel 1. Blandt andet peger han på en af teamets 'ældre' medlemmer - Trevor Foster. "Han har været her siden 1986. Han er helt tilbage fra Formel 3-dagene med Johnny Herbert - og det er lang tid siden," siger Eddie Jordan.
Med disse udtalelser kunne det antydes at der er stort pres på teamet internt - måske er der flere der ønsker at forlade teamet siden Jordan kommer med disse kommentarer. "Jeg er meget glad for at kunne sige at meget få folk forlader mig eller Jordan Grand Prix," siger han.
Læs mere om præsentation af Jordan EJ10 tidligere på året.
Derfor kommer den nye Honda-motor på et godt tidspunkt hvor BAR har god succes. Selvom der er et godt stykke op til Ferrari og McLaren, så går Honda i gang med det store projekt at lukke hullet op til dem. "Vi har opnået vores føres mål," siger Takefumi Hosaka. "Vi har vist motorens holdbarhed og vi kan nu fortsætte med selvtillid. Vi har fået en opmuntrende start på sæsonen men vi er opmærksomme på hullet op til McLaren og Ferrari, og det er noget vi skal gøre noget ved," siger Hondas projektleder videre.
Den nye motor har mere potentiale – og vil give Honda et godt udgangspunkt for at lukke hullet. "Vi føler at den ændrede motor giver markant mere udviklingspotentiale til fremtiden og skulle hjælpe os med at nå top-teams'enes niveau," siger Hosaka. Teamet testede den nye motor på Silverstone, men fik ikke gennemtestet motoren da BAR trak sig ud af testen efter Ricardo Zontas uheld. Honda har tidligere stor succes i England hvor de i 1980'erne havde flere store sejre i det britiske grand prix – det ønsker de snart at kunne gøre om igen!
Læs Hondas optakt til Silverstone
Silverstone er let på nogle måder. "Det er ikke en svær bane for bremserne," noterer han sig. "Men den har ret udfordrende serier med sving, fra det meget hurtige sving i Bridge, til nogle lav-gears chikaner," siger han om banens layout.
Dermed kommer en vigtig faktor til at spille en afgørende rolle. "Hvis man søger god traction og god stabilitet i høj fart, behøver man en god motor på Silverstone," konkluderer han. Om Benettons Supertec-motor så kan give teamet det de behøver skal være usagt – i hvert fald gik det ikke videre godt for teamet på banen sidste år… En kvalifikation tæt på den bagerste række og et anonymt løb var Benettons resultat sidste år – det ønsker det i hvert fald at gøre bedre!
En anden faktor der gør kørsel på Silverstone udfordrende er de vindstød der kan komme. "Det er generelt ret blæsende omkring Silverstone, så ens racer skal kunne klare sig godt i modvinden," siger Pat Symonds. Og så er der lige en ting der kan være den helt afgørende faktor – vejret. Det er en stor ubekendt faktor, så derfor har Symonds meget svært ved at vurdere hvordan det kommer til at forløbe i den kommende weekend. Han håber dog på en kvalifikation i top-10 – og så gerne nogle point om søndagen!
Men er han klar over at succesen ikke varer ved: "Jeg har egentlig ikke forventet så stor en føring. Jeg er overrasket over McLaren. Det ser ud som om vi har farten og stabiliteten. Jeg siger ikke, at vi er bedre, men vi har fået det maksimale ud af det indtil nu. Men som i andre sportsgrene, så varer succesen kun indtil det næste løb."
Men udover testen på Silverstone, har Ferrari også testet hjemme i Italien. Testkøreren Luca Badoer, har i ugens løb lavet shakedown tests, og testet nogle aerodynamiske ændringer. De aerodynamiske tests har primært været lavet for at sammenligne med nogle tests, som har været lavet i Ferraris vindtunnel, af nogle aerodynamiske udviklinger.
Gary Anderson: "Det har regnet her i tre dage, hvilket gør det vanskeligere for os at se, hvad bilen kan præstere. Vi har gjort nogle fremskridt, men hvor store de er, må vi vente med at se. Hvis vi kan få en bil i top 6 og den anden i top 10 i det britiske GP, vil vi være meget tilfredse."
Johnny Herbert: "Det bliver fantastisk at komme til det britiske GP med Jaguar. Der vil forhåbentlig være en stor støtte blandt publikum. De ønsker selvfølgelig, at det skal gå godt for os, men er vel også klar over at det kan tage noget tid."
Sagaen om Johnny Herberts mulige afgang er åbenbart ikke sluttet. I hvert fald er der kommet nye antagelser på bordet. Det nævnes, at Jaguar er gået ind i et testprogram med Michelin, lignende det program som Williams er involveret i. Dvs. at man stiller en bil og et separat testteam til rådighed. Og pga. Herberts hidtidige resultater, antyder man, at han overflyttes til dette team. Testkører Luciano Burti skulle så erstatte ham hos Jaguar. Herbert eller andre kørere, kan ikke gå over og teste Michelin dækkene, ifølge den kontrakt der er med Bridgestone. Men det er hypoteser, skabt til ære for Rygters Bureau.
Men nu kan Zhuhai få konkurrence. Det er den kinesiske automobilsports union der har givet grønt lys til den nye bane, efter at man har undersøgt flere potentielle steder at lægge en ny bane. Det ventes at kineserne, når den nye bane står klar, vil foretrække at der køres Formel 1 på den nye bane i stedet for på Zhuhai.
Dette kan dog blive en svær politisk beslutning eftersom Zhuhai har fået et trecifret millionbeløb til at forbedre banen sådan at den lever op til FIAs standarder - så der kan meget vel blive et stort rivegilde om hvilken bane der skal lægge asfalt til det første kinesiske grand prix.
"Det ser ud til at jeg er blevet glemt," klager Coulthard. "Alle taler om Jenson Button eller om Ferrari vinder," siger han videre. Alligevel siger han at han er ligeglad med dette. "Mine fans bakker mig op og det gør intet hvad pressen skriver," siger skotten der i øjeblikket kun har 4 point i VM-tabellen.
Benetton brugte blandt andet testen til at teste nye aerodynamiske dele som de ønsker at introducere. Den test stod Fisichella for. "Jeg kørte med den nye aerodynamiske konfiguration og de første resultater var virkelig gode, så jeg håber at det vil være en fordel til løbet her i næste uge," kommenterer han.
Alexander Wurz testede gearkassen og forsøgte sig også med et nyt servostyringssystem. "Vi har gjort nogle fremskridt, selvom vi stadig har et stykke endnu," siger østrigeren der ikke har haft de samme gode resultater som Fisichella i de første tre løb i sæsonen.