Verstappen tilbagelagde 50 omgange på førstedagen med en bedste tid på 1:25,70 uden tekniske problemer. Til læseren orientering kan det oplyses, at bedste tid under officielle tests i år er sat af Rubens Barrichello i Stewart Ford med en omgangstid på 1:20,480, og næstbedste indehaves af Mika Hakkinen med 1:20,980 sat i meget koldt vejr.
De forholdsvis dårlige tider henførte Jos Verstappen til at banen var det man i racerjargon kalder "Grøn" " dvs. manglede gummiafsmitning på asfalt overfladen fra andre racerbilers dæk. Hollænderen udtrykte det således: "Vi havde problemer med vejgrebet, da vi er det eneste team, der tester her, og derfor er banen ikke i optimal tilstand."
På anden dagen tog Jos revanche: 55 omgange med en bedste på 1.20,920. "Bilen kørte meget godt i dag. Vi har foretaget nogle afstemninger for at gøre bilen hurtigere" , var Jos' kommentarer.
Teamet satser i følge ham ikke ensidigt på hurtige testtider. "Jeg lægger ikke nogen vægt i hurtige omgange; men koncentrerer mig helt enkelt kun om bilen.", var den afsluttende bemærkning fra Hollænderen.
De sidste testdage blev aflyst grundet Harvey Postlethwaite dødsfald.
Meget tyder på at vi, trods FIA's ihærdige bestræbelser på at gøre bilerne langsommere, skal se endnu en poletid fra 98 falde, når feltet kommer til Barcelona i slutningen af maj måned.
En løsning er måske på vej: Arrangørerne af det Luxembourgske Grand Prix på Nürburgring, skemalagt til den 26. September, vil gerne bytte og ser ikke nogen problemer heri.
Dermed er der lagt op til at Italiens Grand Prix på Monza i år 2000 bliver afskedsløbet i den europæiske del af løbsserien, inden man drager oversøisk og afvikler de sidste fire GP'er på Indianapolis ( USA ), Sepang ( Malaysia ), Zhuhai (Kina) og Suzuka (Japan)