Silverstone blev valgt, fordi banen med sin opbygning, har næsten alle typer af sving og hastigheder. Udover at teste dækket, som vil blive brugt fra og med Silverstone, afhængig af vejret, så gav testen også alle teams en mulighed for at lære dækket at kende, inden man for alvor skal bruge det i praksis. Alle kørere har givet udtryk for, at det nye dæk er meget bedre end de hidtil tilgængelige dæk. Dækket blev første gang testet på Kyalami banen i Sydafrika i februar. Bridgestone vil bringe over 2400 til Silverstone til løbet. Der vil så vidt vides, blive mulighed for at vælge mellem 4 typer; soft og medium compound til tørvejr, og hard og soft compound til regnvejr.
Michelin udvikler og tester også på livet løs inden deres comeback i F1. Som bekendt var Tom Kristensen på den franske bane Miramasisa, for at teste deres dæk. Det skete i en Williams -99. Det er planen at Michelin vil teste senere i denne måned, og man vil også teste på andre baner, idet denne bane ikke har de typer af sving og lange stræk som er nødvendig for at teste gennemgribende. Jaguar vil også stille en bil(Stewart) til rådighed for Michelin.
Rubens Barrichello som kæmpede med at finde et godt set-up på Imola for forrige weekend sluttede på en fjerde plads, efter længe at havet kæmpet med David Coulthard om tredjepladsen. David Coulthard overhalede Rubens Barrichello i pitten efter anden pitstop.
”Jeg var ikke i stand til at sætte bilen op, som jeg gerne ville, derfor var jeg ikke konkurrencedygtig, som jeg havde været i de 2 første løb. Det skulle meget gerne blive bedre på Silverstone,” siger Rubens Barrichello
Rubens Barrichello er i øjeblikket nr. 2 på kørernes liste med 9 point.
Ved det britiske Grand Prix må der ikke være noget der styre bilens hastighed når man kører i pitten, det er køreren selv der skal holde hastigheden.
Efter det britiske Grand Prix er det igen lovligt at have udstyr, der kontrollerer bilens hastighed i pitten, men denne gang skal man måle bilens hastighed på et af forhjulene, og ikke som før, hvor man målte hastighed på begge baghjul.
Jaguars Gary Anderson er glad for diskussionen om udstyret der holder øje med bilens hastighed i pitten. Gary Anderson er også glad for at man er kommet frem til et kompromis mellem det FIA havde forslået, nemlig ingen styring at hastigheden, og det man forslog fra kørernes side, som er meget lig det der er vedtaget efter det britiske Grand Prix. Gary Anderson indrømmer dog, at det har været meget dyrt at udvikle og hårdt arbejde at få det ført ud i livet.
For at vise, hvor mange folk fra pressen, der er ved et Grand Prix, så her er et eksempel: Ved hver Grand Prix er der mellem 300 og 400 egentlige korrespondender, derudover er ca. 100 tv- og radio-reportere, og endelig så er der ca. 250 fotografer.
De er alle sammen interesseret i de samme teams, og det at være pressearbejder hos enten McLaren eller Ferrari må være et hårdt arbejde. Prøv at tænke dig altid at have 700 mennesker omkring dig, som vil snakke eller tage billeder af dit team eller kører. Det lyder ret stressende.
Hos Ferrari er der kun en mand til at styre det hele, nemlig Claudio Berro. Claudio Berro er permanent koblet til en telefon, og dog har han altid tid til at snakke med alle.
”Det største problem er at holde styr på alle de aftaler man har med pressen, og ikke at sige for meget. Hos os er det anderledes end for mange andre teams, vi er nød til at have styr på alle de informationer som forlader teamet, ellers kan der opstå historier som vi ikke er interesseret i,” siger Claudio Berro.
Claudio Berros presseafdeling står foran at blive kraftigt udvidet. At styre Scuderia Ferrari Marlboros presseafdeling, er blevet et alt for stort arbejde for en mand. Derfor har Claudio Berro fået ansat Stefania Bocchi på halv tid. Det er så meningen at Stefania Bocchi skal stå for pressemeddelelser, og arrangere pressemøder på selve banerne. Michael Schumacher har selv sine egene pressefolk, så det skal der ikke tages hånd om.
Claudio Berro har ikke kun fået ansat Stefania Bocchi, men også Fillipo Marai. Fillipo Marai skal arrangere pressens telte og restaurant. Jane Parisi de Lima skal tage sig af Rubens Barrichello, og Bernd Fisa skal tage sig af Michael Schumacher.
Der vil åbne et nyt pressecenter, det vil åbne i slutningen af denne måned.
Tim Watson skal i fremtiden stå for pressemeddelelser ang. GT biler og løb. Luca Coliani skal stå for Ferraris nye internet afdeling. I den afdeling er også Ferrari World Club, det er den officiel link mellem Ferrari og dens supporters.
Luca Coliani vil have alt det nye inden for video- og audioudstyr. Han skal så lave interviews med alle der har noget at sige hos Ferrari, og lægge det ud på internettet.
Når det nye pressecenter er kommet op at køre, så vil der være mere end 20 forskellige medietilbud som Claudio Berro skal holde styr på. Pressecenteret vil være bemandet 24 timer, og man vil prøve at svare på alle spørgsmål med det samme.
Sidste år gav Ferrari mere end 800 interviews, og indtil nu har man givet mere end 200 interviews i år.
Olivier Panis, som har vundet 1 Grand Prix, indrømmer at han havde 2 tilbud for at få et sæde i et formel 1-team, efter at han offentliggjorde at han ville forlade Prost-teamet efter sidste sæson.
"Arrows og Williams tilbød mig et sæde i deres team, men jeg er i Formel 1 for at vinde, og ikke for bare for at være med. Jeg tror at jeg har forbedret mine chancer for at for et godt sæde i 2001, ved at være testkører for McLaren.
Williams havde måske haft en chance for at hyre mig, hvis de havde tilbudt mig en kontrakt, der var på mere end 1 år, men jeg ville faktisk heller arbejde for McLaren, der arbejder man med de bedste folk i branchen.
Olivier Panis har ved flere test kørt for McLaren, og han har også flere gange kørt hurtigere end David Coulthard under de forskellige test. Flere gange har Olivier Panis kun kørt i sidste års model.
Jenson Button, som er den yngste kører der har scoret point i formel 1, vil få sin debut på Silverstone når der på fredag er den frie træning.
Da man testede på Silverstone i sidste uge, var det en test fyldt med opmuntringer for den unge kører, men Jenson Button indrømmer at det bliver en hård weekend, og man skal koncentrere sig 100% hele tiden.
”Jeg kan ikke vente med at komme i gang med at køre på min hjemmebane. Jeg er sikker på at det bliver en god weekend, men jeg får meget meget travlt. Bilen føles rigtig god her på banen, og jeg er ligeglad om det regner eller om solen skinner, jeg skal nok få et godt resultat. Jeg er tilfreds med vores udvikling, og jeg er helt sikker på at teamet vil været toptunet til weekenden. Jeg tror at dette bliver det første løb, hvor vi er på samme højde, som mange af de andre teams, da vi har testet lige meget sidste uge, så jeg ser frem til et godt resultat i denne weekend. Når man kører på sin hjemmebane, så skal men være fokuseret, og ikke sidde og kigge på alle de mange tilskurer, det er der ikke tid til, men det kan godt være at på opvarmnings runden, jeg lige kigge mig omkring, for det er meget specielt at køre foran alle sine landsmænd,” udtaler Button.
Jenson Button kan forvente at han vil være i centrum igen i denne weekend, specielt i den britiske presse, der har udråbt Jenson Button som den nye yngling i engelsk motorsport. Al den fokus det har været på Jenson Button, har gjort McLarens David Coulthard sur. David Coulthard mener at Jenson Button får alt for meget opmærksomhed. Rønnebærene er åbenbart blevet sure i David Coulthards kurv, men han jo ikke vist noget i de 4 år han har kørt hos McLaren. Han kører i feltets hurtigste bil, men han har bare aldrig lært at overhale. Så når David Coulthard vise at han kan vinde, så skal han nok få al den opmærksomhed han ønsker.
Det har åbenbart knebet lidt med at finde årsagen til, hvorfor motorerne pludselig brænder sammen. Det har dog mest været under diverse tests, træning og kvalifikationer, at problemet har været størst.
Dr. Mario Theissen, BMW motorsport: "Det har været en dårlig test for os. Vi har ikke kunnet køre nok omgange til, at finde ret mange årsager til at motorerne brænder sammen. Vi har brug for at kørerne melder tilbage, lige inden motorerne brænder sammen eller eksploderer. Hvis vi er heldige, kan kørerne nå at stoppe motoren inden det går galt. Vi har så lettere ved at analysere os frem til, hvad årsagen kan være. Hvis motoren først er eksploderet, er det lidt af et detektivarbejde at finde ud af, hvad der er sket inden den brænder sammen."
Under testen på Silverstone, fik Williams en ny motor fra fabrikken med adskillige ændringer foretaget. Men på grund af de før omtalte elektriske problemer, fik man ikke kørt ret meget med den. Men en del ting er også blevet løst, så teamet er ikke uden forhåbninger når det britiske GP løber af stabelen.
4 år hos Ferrari - det er enhver kørers drøm. Men det har ikke været glamour, sjovt og nemt at køre Ferrari anno 1996-1999, især med en førstekører som Michael Schumacher om hvem et helt team er bygget. Efter at have forladt Ferrari var han næsten befriet, som om han endelig kom ud af et fængsel hvori han var fanget. Fra den stejlende hingst gik det nu over til den hurtige katterace - den springende jaguar ventede på at sætte kløerne i Formel 1-byttet.
Nu har Eddie Irvine fået gang i karrierens måske sidste opgave - at lede Jaguar mod fremtidig succes. Og så er glæden ved at køre Formel 1 igen vendt tilbage, hvor underligt det end kunne lyde. I det forgående grand prix på Imola blev det blot til en intetsigende 7. plads - men Irvine glædede sig som en lille dreng over resultatet og løbet. "Resultatet er ikke kun det eneste - det er den måde man opnår det," siger ireren der sidste år var med fremme og kæmpe om VM med Mika Hakkinen. "Jeg smilte hele vejen rundt på Imola. Jeg havde det sjovere end på noget andet tidspunkt siden Canada sidste år hvor jeg faktisk kørte race," siger Irvine.
Endelig lidt mere race for Irvine
Foto: Allsport
Han bemærker at det altid var et surt slid at kæmpe sig til startplaceringerne sidste år - de var ofte givet på forhånd: McLaren var hurtigere og Michael Schumacher var altid hurtigere end Irvine - det indrømmer han selv! Selvom det var 4 hårde år hos Ferrari har det bestemt ikke været forgæves. "Jeg vidste ikke hvor meget jeg egentlig havde lært hos Ferrari indtil jeg kom hertil," siger Irvine om skiftet til Jaguar hvor der virkelig skal arbejdes for at føre teamet fremad i rækkerne. "Man skal kæmpe for hver tiendedel - hos Ferrari var der løb der var meget kedelige fordi man enten var for langt efter eller for langt foran," siger Irvine der ikke har lagt skjul på at han elsker at køre race i stedet for at cirkulere meningsløst rundt på en bane i stegende hede eller øsende regnvejr.
Jaguar er ikke med fremme blandt de bedste - og indtil videre kæmper teamet for at score det første point o år. Men succes'en for Jaguar er ikke lige om hjørnet. "Det er ikke noget der kommer i morgen. Jeg ved præcist hvor langt tid det vil tage, og det kan endda tage længere tid end det," siger Irvine om det projekt som Jaguar og Ford har kastet sig ud i. Til det kommende løb på Silverstone går Jaguar efter at blive 'best of the rest.'
Irvine går efter point på Silverstone
Foto: Allsport
"Vi går efter at få to point med mindre de forreste kørere udgår," siger ireren der sidste år blev nummer 2 på Silverstone - et løb som bragte ham i en uvant rolle som førstekører for Ferrari!
Silverstone er ellers ikke BARs normale testbane – på trods af at teamet har deres hovedsæde nogle få kilometer fra den tidligere flyveplads. "Vi tester ikke ret meget her, så det er ikke rigtig en fordel for os," siger chefingeniør Steve Farrell. Desværre for teamet har de måttet forkorte forberedelserne på grund af Zontas uheld, men teamet er alligevel fit for fight. "Vi føler fortsat at vi er i god form. Da vi kørte både i våde og tørre forhold, følte vi os konkurrencedygtige og begge kørere var glade for deres racere og var i stand til at teste og evaluere flere nye komponenter som vi vil køre med," siger Farrell.
Derudover ser BAR og deres kørere især frem til den nye Honda-specifikation – og derfor tror teamet på placeringer i den forreste del af feltet. "Jeg ser ingen grund til at vi, som et realistisk mål, kan kvalificere begge racere i top-10 på Silverstone og få et stærkt løb. Vi føler at Silverstone lægger godt op til styrken i BAR-Honda 002," siger Steve Farrell. Flere point på vej til et stærkere BAR-Honda team?
Læs hele BARs optakt til Silverstone.
Inden det britiske grand prix har Jordan 7 point på kontoen efter tre løb - og det er for et team som Jordan ikke godt nok. Der har været flere tekniske problemer, senest på Imola hvor ingen af de to kørere gennemførte løbet. Det skal der rettes op på. "Vi har haft to løb hvor vi ikke har scoret point fordi der har været fejl på racerne, hvilket jeg som ingeniør ikke kan være tilfreds med," siger en skuffet Gascoyne, der dog fortsat har tiltro til at raceren er hurtig nok, men at de nu må forsøge at få det bedste ud af raceren.
'Hmm - nu skal vi se at gennemføre nogle løb' siger Gascoyne
Kørerne mener at raceren i år er blevet hurtigere, men den er ikke blevet nemmere at køre.
Jordan kører sit grand prix nummer 150 på søndag, så mon ikke Eddie Jordan gerne ser et godt resultat?
Teamet har været et par dage på Silverstone, hvor regnvejret har gjort at alle teams har sikret sig mange data til at sætte deres racere op hvis det viser sig at regnen vælter ind over Storbritannien i påsken. Zonta har da heller ikke noget imod Silverstone-banen, selvom han i sidste uge havde et stort uheld. "Jeg kan lide Silverstone fordi den er hurtig og man kan få en god rytme," siger Zonta. Men han peger på et problem som kan spille en markant rolle. "Det eneste problem på denne tid af året er at vejret meget vel kan blive koldt og vådt til dette grand prix," siger Zonta der ellers er vant til sol, varme og brasilianske strande...
Zonta har testet en del i regnvejr
Han ærgrer sig over ikke at have testet mere, men ophænget på BAR-raceren ville det anderledes. Zonta har dog et godt kort i ærmet - den nye specifikation af Honda-motoren. "Den føltes helt sikker som en forbedring i forhold til den version vi har haft brugt," siger Zonta der har scoret et point i år.
Det er i hvert fald ikke vejret der har trukket flere tilskuere! Det kan meget vel blive en kold fornøjelse - så til de danske fans der skal til Silverstone kan det foreslås at medbringe vintertøjet! Roger Etcell, der er chef for Silverstone giver sin begrundelse for hvorfor Silverstone-løbet alligevel bliver en succes. "Succesen som Ferrari har, Jaguars comeback og den lovende Jenson Button har gjort at de britiske Formel 1-fans har sikret sig et sæde til det der bliver et spændende optrin," siger Etcell - men mon ikke det bliver svært at varme sæderne op. Så den står nok på let hop på stedet for de mange fans!
Der er udsolgt til løbet om søndagen, mens der endnu er billetter til fredagens og lørdagens kørsel.
Sp.: "Var det vanskeligt for dig, at komme videre fra Imola skuffelsen?"
Sv.: "Løbet er slut, men jeg er stadig skuffet - selv nu. Men jeg skal videre og ser frem til det næste løb, og i øjeblikket kikker vi på testresultaterne fra Silverstone. Jeg er ikke bekymret for fremtiden."
Sp.: "Følte du, at du fik støtte fra dit hjemmepublikum på Imola?"
Sv.: "Tja, der var en masse fans dér, men i Italien er Ferrari mere vigtig end de italienske kørere. Men min fanklub var der, og det var vigtigt for mig. Jeg ønsker bare, at jeg kunne have givet dem et godt resultat."
Sp.: "Hvis vi ser frem til det næste GP. Silverstone er en bane som både du og teamet kender godt?"
Sv.: "Silverstone er som en hjemmebane for os, fordi fabrikken ligger tæt ved banen. Det bliver et vigtigt løb for os. Jeg tror, at vi kan komme med alle ting velforberedt. Bilen kører rigtig godt, men under testen, har vi kun kunnet køre her i regnvejr og vådt føre. Vi mangler at se hvordan bilen reagerer og opfører sig, når der er tørt på banen."
Sp.: "Hvordan tror du at dit løb vil blive, hvis der er vådt på banen?"
Sv.: "Jeg foretrækker at banen er tør, fordi det er mere sikkert for kørerne. Det er også rarere for publikum, når det er tørt og solen skinner. Normalt kører jeg godt i vådt føre - jeg vandt mit første F3 løb i regnvejr, jeg fik min første pole i F1 i Østrig i regnvejr, og sidste år førte jeg en overgang løbet på Nürburgring under de samme forhold, så det bekymrer mig ikke."
Sp.: "Er der nogle udfordrende og vanskelige sving på Silverstone?"
Sv.: "Ja, jeg tror de første fem sving er meget vanskelige, de kræver høj hastighed. Man skal køre ind i svingende med høj fart, for at kunne bevare farten i bilen, ellers taber man for meget på de lige stykker. Jeg synes Silverstone er "stor" bane, samtidig med er det en vigtig bane. Det er en god bane at køre på, jeg ser frem til GP'et."
Fotos: Allsport
Ferraristjernen tror at den føring han har nu, giver en mental fordel i forhold til sin værste rival Mika Hakkinen, som pt. er på trejde pladsen i kørenes mesterskab. Mika Hakkinen jagter sin trejde titel i træk.
"Med den føring jeg har nu, så betyder det ikke så meget, hvis det weekends løb ikke falder ud til vores fordel. Jeg vil gerne nøjes med "kun" at blive nr. 2." siger Michael Schumacher.
Det må man siger er nye toner fra Michael Schumacher, men han ved jo også at han ikke kan vinde alle løb i sæsonen.
"Vores biler er hurtige. De har været konkurrencedygtige på 3 forskellige baner, så jeg kan ikke se hvorfor vi ikke skulle være konkurrencedygtige på Silverstone, men vi så på Imola hvor tæt kampen var mellen Mika og mig, den kamp vandt vi. Det går måske ikke sådan her i weekenden, men selvfølig vil vi da gerne vinde på Silverstone. I øjeblikke er det os der har fart på, men det kan ændre sig ved næste løb. Jeg syntes at vi slog McLaren i en god og fair kamp på Imola banen, og vi vandt kun fordi vi var stærke nok, til at holde dem bag os, McLaren arbejder også med fulde omdrejninger for at vinde deres første løb i år.
Når det er sagt, så mener jeg heller ikke at vi valgte de rigtige dæk til Imola. McLaren havde
en fordel med deres dækvalg. Vi siger ikke at vi er bedre, men vi for bare det bedste ud at vores muligheder." siger Michael Schumacher.
Hvis Michael Schumacher forsætter med at vinde, så bliver han jo verdensmester. Det vil
så være trejde gang at det sker for ham. Det vil så være første gang i 21 år, at Ferrari vinder mesterskabet for kører.
Michael Schumacher mener at de største fremskridt Ferrari har gjort i år, er på det på aerodynamiske område, hvor de har lavet de største forbedringer siden 1996.
"Lige siden jeg underskrev med Ferrari, så har mit største mål været at vinde titlen til Ferrari. Det er nu 5 år siden, og vi kæmper hårdt for at det skal lykkes i år." afslutter Michael Schumacher.
Frank Williams indrømmer at der er en god stemning i teamet, da man har fået meget mere ud af sæsonen end til videre, end man turde håbe på. Men der er langt op til de 2 topteams Ferrari og McLaren.
Om man kan lukke hullet på til de to teams i år, siger Frank Williams " Jeg tror ikke at vi kan nå det i år, men jeg er meget optimistisk, hvad angår næste år. Jeg ved hvad man er ved at udvikle, og det ser godt ud."
Frank Williams håber at man vinder et Grand Prix i næste sæson.
" De er begge stille og rolige, de omgås godt med alle i teamet, og så tror de på sig selv." siger Gerhard Berger
Gerhard Berger siger også at Jenson Button ingen ting har at frygte. Jenson Button har ingen ting at tabe på nuværende tidspunkt, han skal bare få noget erfaring, og tage ved lære fra Ralf Schumacher. Ralf Schumacher kan jo nok lære ham nogle ting og sager.
Ralf Schumacher er også fuld af selvtillid. Det skulle han også være, for han har gjort et godt stykke arbejde for teamet, i de to sidste sæsoner. Han kan få det bedste ud af alle og alt.
Den første dag Michael Schumacher testede satte han dagens bedste tid. Men det der berørte Michael Schumacher mest den dag, var at Ricardo Zonta om formiddagen havde en stor ulykke i stove svinget, det samme sving Michael Schumacher kørte galt.
I.flg. Michael Schumacher's gamle holdkammerat Eddie Irvine, så er der alt for meget opmærksomhed på Michael Schumacher ulykke sidste år " Jeg kan ikke se at det skulle være noget problem for Michael Schumacher, for ham er det bare en bane som alle andre baner. Der skete jo ikke rigtigt noget alvorligt med Michael Schumacher, han brækkede bare benet, det er der mange andre der gør hver dag, så det er helt uden af proportion med at den snak om et brækket ben." siger Eddie Irvine
Teamet ledes i dag af Neil Ressler, der udover at være formand for Jaguar Racing også har mange andre opgaver for Ford i USA. Han har tidligere fortalt at det er et usædvanlig hårdt arbejde at køre med så mange jobs på samme tid, og derfor kan der meget vel indenfor kort tid ske nogle rokeringer i teamet.
En af de nye medlemmer kunne være Ross Brawn som Jaguar har jagtet igennem et længere stykke tid. Ferrari-taktikeren skal i givet fald erstatte Gary Andersson, eller måske vil man i stedet sætte de to sammen og så gøre Brawn til den ledende teamchef hos Jaguar. Ross Brawn er teknisk leder hos Ferrari, som han kom til sammen med Michael Schumacher og co. i 1996. Brawn siger selv at han vil blive hos Ferrari til 2002.
Tidligere rygter om Brawn og Jaguar.
"Min formel-1 karriere er ikke forløbet som jeg godt kunne have tænk mig. Men med Arrows har jeg nu chancen for at lave point, og for at køre lige op med Pedro de la Rosa." siger Jos Verstappen.
Da Jos Verstappen startede hos Benetton teamet, hvor han dannede makker med Michael Schumacher, følte Jos Verstappen ikke at han fik den samme opbakning af teamet, som Michael Schumacher (har vi ikke hørt det før?)
"Da jeg kørte for Benetton, så var det som om at jeg slet ikke eksistede i teamet. Michael Schumacher styrede totalt alt i teamet, nogle gange tænkte jeg på at pakke mine ting, også bare forlade formel-1, men jeg havde tilbud fra andre teams, om at køre for dem året efter. Jeg kan ikke forstå at nogle teams behandler deres kører på den måde. Jeg ved at Johnny Herbert havde det på samme måde som mig, da han kørte sammen med Michael Schumacher i teamet." udtaler Jos Verstappen.
"Jeg er glad for at Arrows har givet Pedro de la Rosa og mig det samme udstyr, og samme vilkår." afslutter Jos Verstappen.
Jos Verstappen håber på at næste weekends løb på Silverstone banen i England, vil give de første point til teamet og ham selv.
Arrows har netop deltaget i testen på Silverstone banen, hvor altid forløb helt efter bogen, og bil kørte godt.
Hvis alt går efter planerne, så skulle det løfte begge kører, Gaston Mazzacane og Marc Gene op i midtefeltet i formel-1, i steden for at være sidste team på griden.
Minardi teamet har allerede skabt lidt røre i feltet, med nogle gode præstation i de 3 første løb, og med en ny stærkere motor, der skulle forbedrer omgangs tiderne med ca ½ sek, så ser det endeligt godt ud for det lille Minardi team.
Når fjerde løb skal køres, så har Michael Schumacher en anselig pointføring til resten af feltet. Men Michael Schumacher ved af erfaring, at man hele tiden skal være på forkant, og hele tiden lave den nødvendig forberedelse, for at vinde mesterskabet.
Michael Schumacher siger "Jeg har været længe nok i dette game, så jeg ved godt at der er lang vej endnu, før man kan udråbe en verdensmester.
Jeg har før været i den modsatte situation. I 1998 var jeg bagud med 22 point, og det hele blev afgjort i det sidste løb, så man har først vundet, når man har så mange point at man ikke kan indhentes matematisk.Indtil da ved man ikke hvad der kan ske."
Når man spørger til Michael Schumacher's ambitioner han har hos Ferrari siger han "Siden den dag jeg underskev men Ferrari, så har mit mål været at vinde mesterskabet for kører til teamet. Det er nu 5 år siden, og vi kæmper for at nå målet, og det bliver en stor lettelse for teamet og mig selv, når det sker.
Personligt syntes jeg at vi skulle have vundet titlen for 2 år siden, der havde teamet fortjent det, efter alt det arbejde de lagde for dagen den gang. Så er det dejligt at se at alle nu offere sig 120% for at det skal være i år. Så må vi se om det holder eller brister."
Hvis Michael Schumacher skal sammenligne sit første verdensmesterskab, og det han evt, ville vinde for Ferrari, så siger han " Det vil være to helt forskellige ting at vinde et mesterskab til Ferrari, og mit første mesterskab for Benetton. Det vil være meget svært at sammenligne dem."