Testen viste også at Williams stadig har meget at slås med, og selvom de umiddelbart satte gode tider var der en hel del tekniske problemer at slås med, og eftersom teamet kun har to testdage med i baggagen til løbet i Brasilien kan forventningerne om en stærk indsats godt være minimale. Endvidere viste Benetton-kørerne ikke at de formåede at være meget bedre end 'opkomlingen' BAR, hvilket ikke er en særlig god udvikling for et team der vil tilbage og vinde løb allerede i år.
Tiderne fra Barcelona, 2. april 1999:
Kører | Team | Tid |
Olivier Panis | Prost | 1m22,36 sek. |
Jacques Villeneuve | BAR | 1m23,37 sek |
Alexander Wurz | Benetton | 1m23,39 sek |
Ricardo Zonta | BAR | 1m23,87 sek. |
Giancarlo Fisichella | Benetton | 1m24,41 sek. |
Stephane Sarrazin | Prost | 1m24,59 sek. |
Kører | Team | Tid | Omgange | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Jarno Trulli | Prost | 1m22,327 sek. | 34 | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Jacques Villeneuve | BAR | 1m23,725 sek. | 73 | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Giancarlo Fisichella | Benetton | 1m24,195 sek. | 16 | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Ricardo Zonta | BAR | 1m24,299 sek. | 46 | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Alexander Wurz | Benetton | 1m24,352 sek. | 86 | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Alessandro Zanardi | Williams | 1m24,533 sek. | 35 | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Olivier Panis | Prost | 1m24,948 sek. | 23 | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Ralf Schumacher | Williams | 1m25,090 sek. | BB Der var ellers lagt op til at forberedelserne til et af år 2000-nyhederne, BMW skulle have testet i
slutningen af marts måned, men nu er disse tests blev udsat mindst en måneds tid, fordi projektet er blevet forsinket af manglende dele som kommer fra andre firmaer. Der gættes også på at de måske
vil udvikle en V12 motor, hvilket vil være første gang siden Ferrari droppede det koncept inden sæsonstarten 1996. Den tidligere Arrows-testkører og Formel 3000-mester, Jörg Müller er BMWs testkører, men han må fortsat vente et stykke tid inden han kommer i aktion for BMW. Den tyske
motorleverandør vil anvende sidste års Williams-chassis, hvilket har fået flere til at pege på at de kan få vanskeligheder ved de officielle tests, eftersom alle teams skal teste under det nuværende
reglement. Det forventes derfor at BMW vil foretage private tests på forskellige baner i Europa inden for meget kort tid.BB 1.4.1999 Villeneuve på toppenFlere teams er nu i gang med de sidste tests før løbet i Brasilien og den tre-dages lange test på Barcelona-banen blev påbegyndt i går. Jacques Villeneuve satte den hurtigste tid efter at have kørt en problemfri testdag i Spanien. Prost, Benetton og Williams deltager også i testen, hvor det for sidstnævnte team er første gang siden det australske grand prix.BAR og især Villeneuve havde en god dag, og teamet er ved at komme over de tekniske problemer. "Vi var i stand til at koncentrere os om set-up i stedet for at bekymre os om holdbarhed," siger Villeneuve. Dette gjaldt dog kun Villeneuves racer, eftersom Ricardo Zonta havde en del problemer med sin racer. Williams-teamet var det team der kørte flest omgange tilsammen - og denne gang var det Alessandro Zanardi der var den hurtigste af de to Williams-kørere. Prosts første testdag blev anført af Jarno Trulli mens Stephane Sarrazin fik lov at køre den anden racer. Også Benetton var med, men fik ikke kørt særlig mange omgange i dagens test. Der er ud fra dagens tider grund til forventning om at der er mere tæt race på vej, eftersom de fire første kørere lå inden for meget blot 18/100 af et sekund. Testtider fra Barcelona 31. marts 1999:
|