Pitsladder


Sitet opdateres ikke længere med nyheder.
Læs dem i stedet på Motorsporten.dk

Ældre Dato Nyere    Indeks

 
20.4.2004
 Ny gearkasse til Sauber - og andre korte noter
 Verstappen har ikke opgivet
 
13.4.2004
 Ny BAR bagvinge dømt ulovlig
 

Hop til top20.4.2004

Ny gearkasse til Sauber - og andre korte noter

Sammen med annonceringen af en ny samarbejdspartner, har Sauber også annonceret at man vil bygge en ny gearkasse.

Sauber teamet har lavet en ny 3 årig aftale med den amerikanske softwareproducent Fluent. Fluent skal i fremtiden have adgang til Saubers vindtunnel i Hinwill for at de sammen kan optimere hard- og software der. Det sker for at forbedre udviklingsarbejdet. Ligeledes får Fluent også en væsentlig indflydelse i markedsføringsarbejdet i Sauber teamet. Peter Sauber har også annonceret at man til sæsonen 2005 vil bygge deres egen gearkasse frem for "blot" at købe gearkassen hos Ferrari.

Den næste Montoya er på vej. En lillebror til Juan Pablo Montoya, Federico, kørte en niende plads hjem ved sæsondebuten i Formel BMW i weekenden på Hockenheimring i Tyskland.

Men også andre steder i Tyskland skete der noget. David Coulthard var med ved åbningen af Auto Mobil International Motorshow i Leipzig lørdag. Han var inviteret til at være til at forestå selve åbningen.

Anthony Davidson måtte opgive en test på Vairano banen i Italien. En olielækage forårsagede en så brand i bilen at den blev så ødelagt at man i stedet valgte at pakke sammen og tage hjem.

PDL  


Hop til top
Verstappen har ikke opgivet

På trods af at både Giorgio Pantano og Jordan ledelsen har været ude med forsikringer om at Pantanos sæde er sikkert, så sker der alligevel noget bag kulisserne.

For nyligt var der en del rygter om at Giorgio Pantanos sæde hos Jordan måske slet ikke var så sikkert endda, og der var masser af spekulationer om at han var på vej ud. Men det blev dementeret af både Giorgio Pantano og folkene bag ham, og ligeledes af Jordan ledelsen.

Nu viser det sig at det måske er en sandhed med modifikationer. I hvert fald har en af Verstappens sponsorer, Trust direktøren Michel Perridon, igen været til møde hos Jordan. Da Verstappens første forsøg på et sæde hos Jordan glippede, valgte Trust at bevare kontakten med Jordan og firmaet fik et lille logo på bilen. Der har endda været flere møder som er bekræftet af Jos Verstappens manager, Raymond Vermeulen.

Så sent som i går havde Michel Perridon et møde med Jordans markedsføringsdirektør, Ian Phillips, i den hollandske by, Dordrecht. De to har også haft et møde på Hockenheimring i Tyskland for nylig. På Jos Verstappens hjemmeside er det ligeledes et notat om at et eller flere møder har fundet sted. Raymond Vermeulen selv siger at han har været inviteret med til et af møderne, men vil ikke udtale sig om hvad der er blevet talt om. Han siger endvidere også at han i øjeblikket afventer hvad der yderligere vil ske, men opfordrer også til at man ikke drager forhastede konklusioner. Han ligger dog ikke skjul på at der stadig arbejdes på at Jos Verstappen stadig har en fremtid i Formel 1.

PDL  


 

Hop til top13.4.2004

Ny BAR bagvinge dømt ulovlig

I bestræbelserne på at forbedre bilernes præstationer, forskes og udvikles der hele tiden nye ting. Et nyt BAR påhit er netop blevet kendt ulovlig.

BAR teamets udviklingsafdeling har fundet på en ny konstruktion af bagvingen til deres racere. Men allerede inden den er taget i brug, er den af FIAs tekniske arbejdsgruppe blevet dømt ulovlig.

Forud for denne sæson blev der lavet en regelændring der betyder at, i år må der kun køres med to elementer i bagvingen. Og det fik BAR teamets udvikling til at udvikle en ny bagvinge. Men efter at FIAs tekniske arbejdsgruppe har kikket nærmere på den, er den blevet dømt værende ulovlig. Arbejdsgruppen mener at den indeholder det tredje element som ifølge det nye reglement gør bagvingen ulovlig.

Det var faktisk folk fra Williams teamet der gjorde FIA opmærksom på at BAR havde en bagvinge der måske ikke var helt efter forskrifterne. Der blev så lavet en undersøgelse af bagvingen og resultatet er blevet at den ikke er lovlig. Samtidigt har FIA taget sagen til sig og vil komme med en nærmere redegørelse for reglementet, så der ikke i fremtiden vil komme tvivlsomme designs af bagvingen.

BAR teamet har ikke nået at anvende vingen i race, men det var planlagt at vingen skulle anvendes. Det var godt nok Williams der gjorde FIA opmærksom på vingen, men angiveligt var det et billede i det engelske bilblad Autosport, der skulle have gjort Williams opmærksom på vingen. Hvor billedet er taget, er der ingen oplysninger, men det er sandsynligvis sket ved en test.

BAR teamet har øjensynligt testet vingen ved flere lejligheder, såvel som andre udviklinger som ved passende lejlighed vil blive anvendt på bilerne. Ifølge flere rygter har BAR teamet et nyt vinge design klar til San Marinos GP, samt en endnu stærkere Honda motor.

PDL  


 

Hop til top Copyright ©1997-2007 f1.motorsport.dk og motorsporten.dk