Boralyn har ydermere den fordel , at ved at ændre på blandingsforholdet, kan det målrettes/ designes mod en specifik opgave, og er ugiftigt i modsætning til Berrylium, der er forbydes i Formel 1 til næste år.
Arrows går en meget travl testuge i møde. Toranosuke Takagi skal teste på Silverstone den 21. & 22. April, hvor en ny udgave af deres motor skal afprøves. det er den motor som for første gang skal bruges i Monaco eller ved det Spanske Grand Prix. i mellemtiden skal Pedro de la Rosa teste på Lurcy Levis i Frankrig, for at test aerodynamiske forbedringer på bilen. Team vil iøvrigt løfte sløret for bilens nye bemaling Torsdag den 29. April på Imola.
Alle teams på nær Arrows vil være repræsenteret under testen på Jerezfra den 22. til 24. April. Under den test vil vi igen kunne se Luca Badoer bag rattet i hans Minardi. Marc Gené skal teste for Minardi. Jacques Villeneuve og testkører Patrick Lemarie skal teste for BAR. Hvis Zonta ikke kan køre, hvilket ikke er sandsynligt, skal han afløses af Mika Salo (se separat historie) som muligvis får chancen til at køre BAR 001 under teste på Jerez.
3 dags testen er også vigtig for Ford som så Rubens Barrichello udgå af det Brasilianske Grand Prix efter meget stærk kørsel. Teamet tog til Brasilien i den tro at de havde løst alle deres problemer med krumtapakslen, og skruede derfor motoren op til at kører 17.250 o/m imod de sædvanlige 16.500 o/m men en mekanisk fejl på enten et stempel eller en ventil satte en brat stopper for Stewart teamets måske første sejer. udover testen af de forbedringer der er blevet lavet på motoren, skal der også testes nogle aerodynamiske ændringer på bilen. Næsten alle teams tester med deres normale "løbs" chauffører, det er kun BAR, Benetton og Prost der stiller op med deres test chauffører.