Søgelyset blev herefter rettet mod teamchef Jean Todt, der kom med en noget overraskende og korrigerende udtalelse i forhold til det tidligere: "Først i Barcelona den 30. Maj vil vi endeligt vide, hvor vi står. Der må vi højest mangle 2/ 10 sek." og fortsatte videre angående forventningerne til løbet på hjemmebanen Imola: "Vi er ikke i øjeblikket i stand til at vinde plads 1 og 2 ved egen hjælp."
Der er efterhånden lagt op til en gentagelse af sæsonen 98 for Ferraris vedkommende uden mulighed af udefra kommende hjælp som f. eks. en dækfabrikant, der kun arbejder i ens egen interesse.
Og det er bestemt ikke blevet nemmere - Stewart og Jordan trænger sig hårdt på....
FIA introducerer til Imola et nyt system mod den ulovlige automatiske traktionskontrol: Programmet godkendes på forhånd af FIA, hvorefter det forsynes med et password uden hvilken der ikke vil være adgang, og der tages en kopi af programmet til en lap-top. Efter løbet kan FIA gå ind og sammenligne bilens motorstyringsprogram med kopien på lap-top'pen.
Og de skulle så gerne være identiske ....
Dagens tider fra Jerez
Kører | Team | Tid |
Michael Schumacher | Ferrari | 1m 24.569 |
David Coulthard | McLaren | 1m 25.072 |
Johnny Herbert | Stewart | 1m 25.368 |
H.-H. Frentzen | Jordan | 1m 25.766 |
Alexander Wurz | Benetton | 1m 26.130 |
Jarno Trulli | Prost | 1m 26.146 |
Rubens Barrichello | Stewart | 1m 26.331 |
Damon Hill | Jordan | 1m 26.377 |
Olivier Panis | Prost | 1m 26.444 |
Alex Zanardi | Williams | 1m 26.626 |
BB Jim Mansfield har idag udtalt at der er planer om at bygge en Formel 1 bane i Dublin. Mansfield har købt et stort stykke land i Goffs, som ligger i det sydvestlige Dublin. Landstykket er stort nok til at at man kan bygge en god Formel 1 bane. Eddie Jordan har allerede ved tidligerer lejligheder sagt at der måske ville blive bygget en irsk formel 1 bane, hvor Damon Hill og Eddie Irvine slå alle de andre.HVJ Den Japanske bilproducent toyota gør sig klar til at træde ind i formel 1 sporten i enten 2002 eller 2003 .
Og du skal ikke tro at toyota ligger på den lade side, hvad angå rekruttering af personel. Peter Sauber siger, "Toyota har allerede tage 4 af mine virkeligt dygtige teknikere.Jeg kunne overhoved ikke gøre noget ved det, for de økonomiske tilbud som Toyota er kommet, kan jeg ikke slå." Toyota mistænkes også for at fører samtaler med en del forskellig Formel 1 teams om en mulig overtagelse. Jordan, Stewart og Benetton er alle nævnt i den sammehæng, men de benægter alle sammen at have været kontaktet af Toyota. der pågår også spekulationer om Toyota er ude efter designer Alan Jenkins og aerodynamik tekniker Eghbal Hamidy. Rygtet siger også at Toyota har rekrutteret Paolo Martinelli fra Ferrari, hvilket er manden som er ansvarlig for Ferrari's motorer og "faderen" til Ferrari's sidste V12 motor. Hvis rygtet taler sandt kommer vi nok til at se en Toyota med en højtydende V12 motor, men det er der jo heller ikke noget underligt i, for der verserer jo en del rygter om at andre arbejder med tilsvarende projekter. HVJ Italieneren Luca Badoer er tilbage hos Minardi til San Marino Grand Prix på Imola.
Badoer var tvunget til at stå over til det Brasilianske Grand Prixefter at han havde brækket en hånd ved en test på Ferrari's Fiorano test bane. F3000 chaufføren Stephane Sarrazin var stand-in for Badoer ved grand Prix'et på Interlagos. HVJ Supertec, som bygger på de gamle Renault/Mechachrome V10 motorer, har nu endeligt taget kritiken til sig fra de forskellige teams.
Firmaet ledes af den tidligere Benetton team boss Flavio Briatore. Han har lovet at edr vil komme 4 evolutioner hen over denne sæson. Den første af disse vil komme før San Marino Grand Prix. Der verserer dog allerede rygter om at det virkeligt er i det små der er rettet på denne version der kommer nu, og at man ikke regner med at den bliver mere holdbar eller hurtigere end den er nu. Den næste evolution vil komme inden Monaco Grand Prix, altså umiddelbart efter San Marino. HVJ Den Hollandske bane Zandvoort er blevet ombygget hen over vinteren.
Efter at bane blev kortet ned til 2½ km i slutningen af firserne, er banen nu igen blevet forlænget til en rigtig Grand Prix bane på 4250 meter. Banen er blevet opbygget med en helt ny pitbygning, der er blevet lagt helt ny asfalt på banen, sandgrave omkring banen er blevet gjort stører og man mener derfor at banen lver helt op til den moderne Formel standard, og har derfor bedt om at blive godkendt af FIA, til at få en Formel 1 licens. FIA's sikkerheds representant Roland Bruynseraede lavede igår sin afsluttende inspektion af banen. Han var imponeret over banen og konkluderede at "Alt er bare lavet perfekt". Men han tilføjer at banen endnu ikke lever helt op til Formel 1 standarden, hvilket var forventet af banes ledelse. Det største ankepunkt til banen, er det sidste sving (Bos Uit) før start/mål langsiden. Dette er et høhastigheds sving med et meget lille afkørsels areal ved udgangen af svinget. Det var simpelthen umuligt at udvide banens afkørsels areal der, da der ligger en racerskole der. Men det er sådan at kontrakten med den pågældende racer skole er udløbet, og det forventes at den flyttes til et andet sted, hvilket gør det muligt at udbygge afkørsels arealet i det pågældende sving, og dermed gøre banen mere sikker. Banen skal også ændres ved Hugenholtz svinget, hvor indgangen skal gøres brederer. Dette gøres ved at flytte svinget 10 meter nord på, hvilket bygger Gerlach svinget om til en chicane. Alle disse ombykninger på banen forventes at blive lavet hen over den kommende vinter, hvor der også vil blive bygge nye tilskuer faciliteter på start/mål strækningen. Da banen ikke fik sin Formel 1 licens i denne omgang, gav Bruynsereade banen en kategori 2 licens, hvilket giver banen lov til at afholde løb op til Formel 3000 og alle former for GT løb. Banen har ligeledes lov til at afholde Formel 1 demonstrationer, som den gjorde i starten af 1997, da Williams F1 team besøgte banen, under deres Europæiske præsentation af deres nye bil. HVJ Som det sikkert er mange bekendt verserer der mange rygter om at Honda formel 1 eventyr skulle stoppes inden det rigtigt er kommet igang. Projekt leder Harvey Postlethwaite pludselige død, har virkeligt sat rygtesmedene igang, inkl. danske medier her på nettet.Men vi har nu fået bekræftet fra Honda at de vil forsætte med at udvikle deres egen Formel 1 racer, og deres eget team, som planen hele tiden har været. Teamet vil gå 100% ind i sporten i næste sæson. Udviklings afdelingen, som er placeret i England, vil forsætte deres udvikling af bilen. "At miste Harvey er selvfølgeligt tragisk, og vi er meget chokerede over det," siger Race Team Direktør Rupert Manwaring. "Men han & jeg har fået sammensat et rigtigt godt hold, så der er ingen problemer i at forsætte." Honda vil fortsætte med at teste deres nye bil i starten af Maj, på "straight-line" banen Lurcy Levis i Frankrig. man vil derudover udbygge staben med endnu en testkører udover Jos Verstappen. "Vi er lige nu igang med at klargører yderligere nogle biler, og om meget kort tid vil det være muligt for os at bringe to biler med til hver test," siger Manwaring. "Dog vil de kommende test være som de foregående, således at Jos har to biler til sin disposition, ved hver test. men hen over sommeren vil vi bringe endnu en bil til hver test så vi kan få to chauffører på banen af gangen, som det hele tiden har været planlagt.". HVJ Sauber teamet har fået lavet et helt nyt motorhome, som de vil bringe med
til Imolai næste uge. Den 12 meter lange truck har to rum, som er
reserveret til henholdsvis Jean Alesi og Pedro Diniz, lige så vel som der
er et rum til teamchefen, team manager og et helt specielt indrette
pressekontor.
Motorhomet er bygget af Walde Fahrzeugbau i Schweiz, og er udstyret med air-condition. De to rum til kørerne er udstyret med satellit TV, en stor sofa og lænestol, således at kørerne kan slappe af mellem de forskellige sessions. Og som det sidste er der egen ingang til kørernes rum. Sauber har fået telegiganten Ericsson til at installerer alt det nyeste telekommunikationsudstyr, som der er behov for. Motorhomet er udstyret med trådløse telefoner, telefax og ISDN forbindelser. Der er selvfølgeligt også lavet et helt nyt telt i forbindelse med indkløbet af dette motorhome, hvor Noldi Grafkan serverer sin fortræffelige mad for Saubers gæster. HVJ Copyright ©1997-2007 f1.motorsport.dk og motorsporten.dk
|