Pitsladder


Sitet opdateres ikke længere med nyheder.
Læs dem i stedet på Motorsporten.dk

Ældre Dato Nyere    Indeks

 
23.4.2005
 Minardis nye motor
 
22.4.2005
 San Marinos GP - 2. fri træning
 San Marinos GP - 1. fri træning
 

Hop til top23.4.2005

Minardis nye motor

Minardi får sammen med deres nye bil også ny motor. Samme spec. som Red Bull Racing anvender i deres racer.

Minardi får i denne weekend endelig en tidssvarende motor. Det er seneste version fra Cosworth som også Red Bull Racing anvender. Men hvad får Minardi mere i den TJ2005 serie 10 motor i forhold til CK2004 som er brugt i de første 3 GP'er? Ifølge de oplysninger som Cosworth har frigivet er der væsentligt flere hestekræfter.

Derudover er der enkelte ændringer på motoren som Red Bull og Minardi hver især har ønsket. Det kan være sig specielle effekter så motoren passer endnu bedre til en bils chassis. Derudover arbejder Cosworth i øjeblikket på en opgradering - serie 11 - som kun Red Bull får gavn af. Skal forstås som: har betalt for. Serie 11 får flere omdrejninger (op til 19.000) og ca. 30 hk mere. En serie 12 er også på bedding. Denne serie introduceres efter planen enten i det amerikanske eller canadiske GP.

Men udover disse to opgraderinger og videreudviklinger, så arbejder Cosworth også ihærdigt med den nye V8 motor til næste sæson. Den administrerende direktør hos Cosworth, Tim Routsis, afslører den nye V8 motor allerede kører i en prøvebænk og har gjort det i en periode nu. Den har ved flere lejligheder i rutineafprøvninger drejet op til 20.000 omdr. pr. min. Ligeledes afslører Tim Routsis at man allerede nu forhandler med flere interesserede teams som kan have interesse i at bruge den nye Cosworth V8 fra og med næste sæson.

PDL  


 

Hop til top22.4.2005

San Marinos GP - 2. fri træning

Dagens anden fri træning er ligesom den første på 60 minutters varighed, og det er samtidig sidste mulighed for teamne til at benytte deres testkørere denne weekend.
I den første fri træning var det netop to af testkørerne der var hurtigst.

Testkører Pedro de la Rose fra McLaren teamet satte hurtigste tid - 1:21,060 - hvilket var 0,114 sekund hurtigere end Toyota's testkører Ricardo Zonta.
Hurtigst blandt de regulære kørere var BAR køreren Jenson Button på tredje pladsen, og på fjerde pladsen kom Michael Schumacher fra Ferrari teamet.

To af topkørerne satte slet ikke tider i den første frie træning, det var de to Renault kørere Fernando Alonsp og Giancarlo Fisichella.

2. fri træning
TidHændelse
14:00/FONT> Så er der grønt lys i pitudkørslen. og dagens anden fri træning er i gang.

Første mand på banen er Klien, og han følges af Doornbos og de la Rosa.
14:01 Så er også Raikkonen, Zonta og Liuzzi på banen.
14:02 Coulthard på banen.
14:04 Klien - 1:26,202
Doornbos - 1:27,587

de la Rosa - 1:24,230 - 1. pl.

Raikkonen - 1:22,945 - 1. pl.
Han er 1,285 sek. hurtigere end de la Rosa.
14:05 Doornbos - 1:26,836 - 6. pl.
Coulthard - 1:29,313 - 7. pl.

de la Rosa - 1:24,023 - 2. pl.
14:06 Raikkonen - 1:22,258 - 1. pl.

Coulthard - 1:24,740 - 4. pl.
Zonta - 1:24,111 - 3. pl.
14:07 M.Schumacher - 1:25,075 - 7. pl.
Villeneuve - 1:25,983 - 9. pl.

Massa - 1:24,569 - 4. pl.
14:09 Bar
AN  


Hop til top
San Marinos GP - 1. fri træning

McLaren teamets Pedro de la Rosa tog revanche for at være blevet degraderet til tredjekører i teamet, ved at sætte hurtigste tid i den første træning på Imola banen i Italien.

Michael Schumacher dominerede det meste af den første træning, ved at ligge med hurtigste tid indtil kort før afslutningen på den første time.

BAR Teamets frække dreng Jenson Button kunne måske have ret i sin udtalelser om at teamet har genfundet noget af det gamle, efter sin tredje hurtigste tid i den første træning. For ligesom at bevise dette, placerede Sato sin racer på en sjette plads. BAR Teamet anvendte for første gang, en kraftigt opdateret aerodynamisk pakke, som tilsyneladende har løst en stor del af deres problemer.

Christian Klien var den eneste af Red Bull kørerne, som ikke var ude og botanisere.

Kimi Räikkönen var kun 0,4 sekund hurtigere end Alexander Wurz, der måtte træde til som erstatning for Juan Pablo Montoya der stadig er fraværende på grund af sin skulderskade.

Alle tre kører som har domineret denne sæson indtil nu, fravalgte at deltage i den første træning, for at spare på deres motorer, før anden træning.

På trods af deres nye specifikation Cosworth motor og opdateret biler, så var Minardi Teamet mere end seks sekunder langsommere end Pedro de la Rosa.

Ralf Schumacher var den langsomste af alle Toyota kørerne.

KD  


 

Hop til top Copyright ©1997-2007 f1.motorsport.dk og motorsporten.dk