Pitsladder


Sitet opdateres ikke længere med nyheder.
Læs dem i stedet på Motorsporten.dk

Ældre Dato Nyere    Indeks

 
24.4.1998
 Pressemeddelelse fra Stewart
 Villeneuve: "Ferrari favoriseres"
 Pressemeddelelse fra Prost teamet
 McLaren/Brigdestone nyt
 
23.4.1998
 Magnussen før San Marino Grand Prix
 Ford nyt
 

Hop til top24.4.1998

Pressemeddelelse fra Stewart

Paul Stewart, Managing Director:
"Det var en meget frustrerende session. vi koncentrerede os som sædvanligt om race set-up, men blev hæmmet i vores eksperimentering, af et understyringsproblem, som vi endnu ikke har fundet en løsning på. Vi skal også have forbedret vores bremser, for Imola er meget hård ved bremserne. Vi vil køre med nogle nye bremser i morgen, som vi forventer os meget af, selvom vi godt ved at det ikke løser alle vores problemer."
Martin Whitaker, Ford European Director of Motorsport:
"Begge kører vil køre med Serie 3 motoren hele weekenden.
Introduktionen af Serie 4 motoren, var forventet på Imola, men den skal først teste i den kommende uge i Barcelona."

Rubens Barrichello:
Car no. 18: SF-2/01 Laps: 22 Best time: 1:30.849
"Vi er stadig alt for langt fra det ideelle set-up, hvilket er meget deprimerende. Vi lavede nogle ændringer på bilen efter morgenens session, men det havde ikke den virkning som vi havde forventet."

Jan Magnussen:
Car no.19: SF-2/03 Laps: 17 Best time: 1:32.196
"Det er tydeligt at jeg ikke er tilfreds med dagens sessions. Vi prøvede to forskellige set-ups, men ingen af dem så ud til at fungere. Det største problem med bilen er, at den er meget urolig på vej ud af svingene og som et resultat heraf mister vi vejgreb. Vi er nød til at sætte os ned og studere data?ene fra de to sessions, for at finde ud af, hvor vi kan forbedre bilen."

T-car: SF-2/02

hvj  


Hop til top
Villeneuve: "Ferrari favoriseres"

Under dagens test benyttede verdensmesteren Jacques Villeneuve lejligheden til at lange ud efter GoodYear. Han mener at GoodYear kun tager hensyn til Ferraris chassis når de forbedrer dækkene. Villeneuve sagde at de nye bredere fordæk kun er indført fordi Ferrari kunne udnytte det.
Villeneuve fortalte at Williams har stadig et stort understyringsproblem at tackle. Villeneuve udtrykte også sin frustration over at Williams ikke har nogle forbedringer klar til Spaniens grand prix. De kan kun arbejde videre med opsætningen men der er intet som tyder på at det kan bringe Williams i front igen.
NJ  


Hop til top
Pressemeddelelse fra Prost teamet

Olivier Panis:
"Vi havde en meget god dag, her under de første frie træninger, hvor vi prøvede forskellige ting. Men bilen skal stadig forbedres til i morgen, men det ser ud til at vi er på rette vej inden kvalifikationen. Bilens balance er ikke perfekt endnu. Vi er stadig nød til at arbejde med bilens bagende, for at få mere grib. Vi havde overhoved ingen mekaniske problemer og det var i sig selv meget positivet. For det er ikke sket for os i meget lang tid."

Jarno Trulli:
"Vi eksperimenterede med et nyt set-up her til morgen, hvilket viste ikke helt at passe til denne her bane. Så i den anden session vendte vi tilbage til til det mere traditionelle set-up. Uheldigvis fik jeg problemer med min kobling så jeg fik ikke kørt så mange omgange, og konsekvensen heraf er at vi ikke reelt ved hvor hurtig bilen er i morgen."

Alain Prost:
"For første gang i år, har vi været i stand til at køre mange omgange med begge biler, Olivier's kørsel viser at vores biler er ved at være hurtige. Vi er nød til at finde mere traction og det vil vi arbejde på inden morgendagens kvalifikation. På den positive side, kan vi se at bilerne er blevet mere stabile, og det betyder at vi har mere tid til at finde det rigtige set-up."

Pierre Michele Fauconnier, Peugeot's sports direktør:
"Det var en rigtig god session for Olivier, uden nogen form for mekaniske problemer. Det gav ham tid til at arbejde full-time på set-up?s til løbet.
Jarno?s bil var langt mere nervøs, hvilket gav sig udslag i at bagenden på bilen var meget ustabil. Han sluttede med at få problemer med koblingen. Vi kender ikke grunden til Jarno?s problemer før de er blevet undersøgt nærmere."

hvj  


Hop til top
McLaren/Brigdestone nyt

Mark Slade. Mika Hakkinen's Ingeniør:
"Vores bil har kørt meget konstant og vi kunne sandsynligvis have været endnu hurtigere på vores sidste tur, hvis vi have sat bilen op efter vores nye dæk som vi havde valgt at køre på. Når man tager de høje temperature her i eftermiddag i betragtning, er vi meget godt tilfredse med vore tider."
hvj  


 

Hop til top23.4.1998

Magnussen før San Marino Grand Prix

Jan Magnussen udtaler op til weekendens Grand Prix:
"Vi har forhåbentlig lært af vores fejltagelser i Argentina. Jeg ser frem til at få føling med vognen ret tidligt, så jeg kan få et par gode omgange, så vi kan finde det rigtige set-up til kvalifikationen og til selve løbet. Jeg tror at banens beskaffenhed passe godt til Stewart raceren. Jeg kan godt lide Imola fordi den byder på lidt af hver, for os køre.
andre  


Hop til top
Ford nyt

Martin Whitaker Ford's Europæiske Motorsports Direktør kommenteret følgende "Vi oplevede ingen specielle motor problemer i hverken Brasilien eller Argentina og vi blev belønnet med vores to fuldførte løb i denne sæson. 10. pladsen i Argentina var glædelig fordi det var debut løbet for vores Projekt 3 motor. Den bestod sin første fuld-destanse test i første forsøg. Begge kører er blevet opmuntret af de forbedringer der er sket med hensyn til topydelsen og behagelige drejningsmoment i forhold til Projekt 2 motoren. På Imola er det vores plan at benytte den seneste version af Projekt 3 motoren om fredagen og igen om søndagen, mens lørdagen vil byde på en debut for vores nye Projekt 4. Den nye motor har engentlig ikke flere kræfter end sin forgænger, men den tillader at man køre med højre omdrejninger hvilket skulle give os flere fordele under acceleration.
andre  


 

Hop til top Copyright ©1997-2007 f1.motorsport.dk og motorsporten.dk