Prost er også omdrejningspunktet for en anden historie, der for tiden cirkulerer. Alain Prost her gode forbindelser til Renault, hvis fabriksteam han kørte for i ’81-’83, og det var med en Renault-motor i Williams-raceren, at han vandt sit fjerde verdensmesterskab i 1993. De forbindelser håber Prost på, kan udmynte sig en motorleverandøraftale i 2002. Renault har travlt med overtagelsen af Benetton-teamet, men har før overvejet at levere motorer til mere end eet team. Prosts motorer ville i så fald blive kaldt for Nissan, der ejes af Renault. Alain Prost har efter sigende allerede haft de første forhandlinger med den japanske bil-producent.
Bobby Rahal havde mange ideer til, hvordan teamet skulle ledes ind på ret kurs igen, men ikke alle hans beslutninger har været lige vel modtagne. En af de mest omdiskuterede var at udskifte den tekniske direktør Gary Anderson med Steve Nichols, og senere fulgte hele balladen med Pedro de la Rosas skift fra prost-testkører til Jaguar. Williams fik sidste år megen omtale ved at holde liv i spekulationerne om sædet 2001 skulle gå til fundet Button eller Montoya som planlagt. Jaguar har også fået omtale, men er ikke kommet helt så godt ud af det, da teamet senest forsøgte samme trick ved at annoncere, at de la Rosa erstatter den ene kører i 2002. Pedro de la Rosa har så allerede nu overtaget Burtis plads, men det er sjældent et godt tegn at skifte kørere midt på året. Problemet skulle være, at den uerfarne Burti ikke i tilstrækkelig grad var i stand til at presse Eddie Irvine, der kritiseres for at præstere alt for lidt til en alt for høj løn.
Jaguar har samen med Arrows, Prost og Minardi ikke scoret nogen point i år. Hvis udviklingen (eller manglen på samme) fortsætter, er Booby Rahals tid hos Jaguar måske forbi.
Patrick Head derimod er noget mere optimistisk omkring Williams teamets muligheder for at løbe med titlen. Head har indset at der skal ske noget nyt, og har nu har trukket sig tilbage i kulissen og står ikke længere for udviklingen af bilen. Head fungerer nu nærmest som en makker til Frank Williams, hvilket vel kun er fair når man tager i betragtning at Head er blandt hovedaktionærerne.
"Williams er en smule anderledes end før," siger Head. "Perioden I 90'erne var meget mere præget af at det var Adrian (Newey), der tog sig af designdelen og jeg selv af design såvel som hardware og også af bilens pålidelighed og operationer. Jeg var yderst involveret i 90'erne, men nu er jeg mindre involveret. Vi har en chefdesigner i Gavin Fisher, en chef for aerodynamik i Geoff Willis og en chefingeniør i Sam Michael. Disse gutter kan faktisk godt klare det selv, selvom jeg tror at jeg engang imellem kan tilføre selskabet en smule erfaring og nogle idéer."
Patrick Head er som sagt meget optimistisk omkring teamet og har ,ligesom Frank Williams, kommenteret Schumachers sejr. "Jeg tror at han (Ralf Schumacher) har taget et par skridt opad i de sidste 6 måneder og jeg tror sandelig ikke at det er Juan Pablos skyld," siger Head og afviser dermed at det er det hårde pres fra Montoya, der ligger til grund for Schumachers præstation.
"Han (Ralf Schumacher) tænker mindre på legetøj og at hoppe op og ned i sin båd og sådan nogle ting. Han bor nu i Østrig og er meget fokuseret - det er vist det ord de bruger," griner Head. "Han er koncentreret om de simple ting i livet og at vinde løb, så nu må vi bare se. Vi har en sejr i år og er på udkig efter et par mere. I vores sidste 2 tests i Barcelona så vi ikke for gode ud, vi var hurtige der i januar og med det i tankerne, er det ikke noget særligt. Jeg tror godt at vi kan løse det." siger Head.
Også Frank Williams har kommenteret sejren på Imola, og deler Heads synspunkt omkring Ralf Schumacher. "Ralf leger ikke mere med sit legetøj og er koncentreret om sit arbejde. Han er meget mere helstøbt i år. Han havde et fantastisk år for os i 1999, men var mindre effektiv sidste år. Han havde en lang samtale med sig selv og er meget mere bevidst om hvad han skal gøre. Det har ikke været nemt for ham at leve i Michaels (Michael Schumachers) skygge, men nu har han chancen for at køre mod sin bror på mere lige vilkår. Hans dag kommer. Jeg er sikker på at denne sejr vil gøre ham stærkere og jeg føler at vi har den bedste kører line-up vi har oplevet i flere år."