Pitsladder


Sitet opdateres ikke længere med nyheder.
Læs dem i stedet på Motorsporten.dk

Ældre Dato Nyere    Indeks

 
24.4.2002
 Omrokeringer hos Jordan
 Nye folk til Jaguar
 
23.4.2002
 Jenson Button til Ferrari?
 

Hop til top24.4.2002

Omrokeringer hos Jordan

Efter en meget skuffende sæsonstart for Jordan teamet skal der nu ske noget internt. Nedskæringer er en del af billedet.

Jordan har ikke fået mange basører ud af sæsonen endnu. Det eneste man har opnået er den ene skuffelse efter den anden. Ingen points på kontoen endnu. Det skal der gøres noget ved. Fyringer og omrokeringer skal være med til at løse problemerne. Jordan har meddelt at man vil begrænse antallet af ansatte med 15 %, det bliver noget der rammer i toppen også. Nogle af de mennesker der forlader teamet er den administrerende direktør Trevor Foster. Også chefingeniøren Tim Holloway og planlægningschefen John Putt forlader teamet. Disse tre nævnte forlader teamet med øjeblikkelig virkning.

Som et led i omrokeringen vil den tekniske side af teamet blive ledet af Henri Durand og Gary Anderson. Eddie Jordan selv får mere at lave idet han skal varetage de sportslige og kommercielle interesser i teamet.

Eddie Jordan:
"Jordan har altid været et tæt og effektivt team. Når man så ser noget smuldrer og omkostningerne stiger, er man nødt til at tage affære. Vi har en utrolig samling af mennesker hos Jordan som alle arbejder utrætteligt for at vi kan få succes. Disse nye ændringer skal med tiden øge effektiviteten endnu mere og som mål opnå en stor pålidelighed og præstation på banen. Jeg vil gerne takke John, Trevor og Tim for alt hvad de har bidraget med sammen med os. Det har været en meget vanskelig start på sæsonen, men nu prøver vi at omgrupperer for at opnå alt hvad der er muligt i resten af sæsonen. Jeg vil gerne takke alt personalet for det hårde arbejde de har lavet, og for deres store indlevelse i arbejdet."

PDL  


Hop til top
Nye folk til Jaguar

Niki Lauda kan godt læse skriften på væggen hjemme hos teamet. Problemerne hober sig op. De skal snart løses hvis Jaguar skal have noget ud af sæsonen.

Dette års Jaguar har mange problemer. Specielt har man mange problemer med bilens aerodynamik. Allerede inden sæsonstarten blev der udviklet en ny frontvinge, da den oprindelige faktisk ikke duede. Men det er ikke nok. Som et led i bestræbelserne på at få løst tingene har Niki Lauda været ude og hente folk til at løse disse problemer. Hos McLaren har man hentet Mark Gillan og hos Arrows - Peter Matchin. Disse to skal sammen med teamets andre medarbejdere sammen arbejde bl.a. i teamets nye vindtunnel for at finde de mange nødvendige løsninger der skal til for at gøre bilen bedre.

Jaguar har langt om længe fået deres egen vindtunnel. Nu skal den udnyttes. Der arbejdes tit i op til 16 timer om dagen. Men man ser nok ikke et resultat lige med det samme. Niki Lauda tager chancen og arbejder langsigtet, så før midt på sæsonen skal man nok ikke forvente de store ting. Kun de småforbedringer som man løbende arbejder med.

Der er kommet nye folk til, men der er også afgang. Fords vicepræsident, Wolfgang Reitzle, har forladt firmaet. Han var en overgang tilknyttet Jaguar, men blev trukket tilbage til Fords ledelse. Reitzle har allerede fået nyt job. Det er hos det tyske ingeniørfirma Linde AG hvor han er ansat som CEO. Han taber dog ikke helt kontakten til Ford. Han skal stadig fungere som konsulent for Ford når det gælder produkter, design og marketings relaterede opgaver. I stedet for Reitzle har Ford flyttet Mark Fields over fra Mazda som Ford er medejer af.

PDL  


 

Hop til top23.4.2002

Jenson Button til Ferrari?

Nedenstående hører vel nærmest til i afsnittet for Silly Season. Begrebet er næsten ved at være aktuelt hele året. Er Jenson Button virkelig på vej til Ferrari?

De engelske medier har igen fået øje på Jenson Button efter hans faktisk fremragende præstationer hidtil i denne sæson. Sidste sæson var meget miserabel for den unge englænder. Teamet som i sidste sæson stadig hed Benetton, var i inde i en stor udvikling af en ny Renault racer. Sidste sæson var i høj grad udtryk for udviklingen af det nye motor design. Noget som flere andre teams i større eller mindre grad har taget til sig til denne sæson. Det ser ud til at Renault har fået styr på de største problemer og nu er teamet i hastig fremmarch. Og dermed kommer Jenson Buttons talent igen til sin ret.

Jenson Button er tilsyneladende meget ombejlet i øjeblikket. Han er på kontrakt hos Williams, som imidlertid har lejet ham ud. Renault har i øjeblikket glæde af ham. Men hvordan kommer det til at gå Jenson Button i de kommende kontraktforhandlinger?

Ferrari vil egentlig gerne beholde Barrichello, men bl.a. skal han gå en hel del ned i løn, desuden er Barrichello ikke helt tilfreds med hans position i teamet. Montoya spøger også lidt hos Ferrari. Men ifølge unavngivne kilder hos Williams er Frank Williams mest interesseret i at beholde den nuværende kørersammensætning. Spørgsmålet er også hvor vidt Montoya egentligt er interesseret i at skulle køre for Michael Schumacher i stedet for imod ham. Felipe Massa skulle også have en vis hos Ferrari. For Ferrari gælder det at de sikkert kan få både Massa og Button til billigere penge end Barrichello.

I det store spil er der også andre parter. Jacques Villeneuve spøger også hos rygtesmedene. Ligeså gør Jos Verstappen som kæmper for en plads i feltet igen. Jenson Buttons talent er der vist ingen tvivl om. Jenson Button har på et tidspunkt udtrykt sine tanker om Ferrari. Han ser det ikke som noget problem at skulle være andenkører i teamet. Tværtimod mener han at skulle køre sammen med Michael Schumacher, vil lære ham så utroligt meget som han kan få gavn af.

PDL  


 

Hop til top Copyright ©1997-2007 f1.motorsport.dk og motorsporten.dk