Især ifølge tyske medier er Christijan Albers kommet under pres i Spyker teamet. Han lever tilsyneladende ikke op til forventningerne. Især ikke hvis man sammenligner med Adrian Sutil som klarer det bedre end den mere erfarne Christijan Albers. Teamchef Colin Kolles vil dog hverken af- eller bekræfte noget som helst. På sidelinien står reserven Markus Winkelhock klar. Teamchef Colin Kolles vil dog hverken af- eller bekræfte noget som helst. Han siger blot at Markus Winkelhock er teamets reservekører, og vil køre hvis en af teamets faste kører ikke er i stand til det.
Der er dog forlydender om at Colin Kolles ikke er ret tilfreds med Christijan Albers i øjeblikket. Slet ikke i Sepang hvor Christijan Albers valgte at køre selvom at han havde fået en maveinfektion. De samme forlydender siger også at Christijan Albers tilsyneladende kun får en chance til for at overbevise teamet om at det er ham de skal satse på, nemlig i det spanske Grand Prix. Heller ikke dette vil Colin Kolles kommentere, blot at Markus Winkelhock skal teste for teamet på Paul Ricard banen indenfor ret kort tid.
Christijan Albers er måske heller ikke sådan at slippe af med. Som hollænder i et hollandsk team, er der ud over de nationale interesser også et økonomisk aspekt. Han har med flere sponsores hjælp, betalt et ret pænt beløb for sædet i Spyker teamet.
Renault har svært ved at finde det fornødne pace i år, og hidtil har man udtalt at det er dækkene der er årsag til dette. Men det er tilsyneladende ikke hele sandheden. Fastfrysningen af motorudviklingen giver tilsyneladende også mere end almindelige rynker i panden hos Renault. Efter at Renault har vundet begge mesterskaber i de sidste 2 år, ser det ikke godt ud hos Renault i år. Man har dog fået points, men slet ikke det forventede.
Frustration hos Renault over mulighederne for motorudvikling
(Foto: Renault F1)
Man har hidtil angivet problemer med at vænne sig til Bridgestone dækkene som årsag til de manglende resultater, men der er tilsyneladende flere problemer. I hvert fald er chefingeniør Denis Chevrier ikke tilfreds med at motorerne er fastfrosset.
"Vores frustrationer er ikke kun relateret til teamets resultater. Vi er temmelig frustreret over det nuværende reglement, som faktisk har berøvet os muligheden for at gøre en forskel som motoringeniører."
Med andre ord, så er Denis Chevrier ikke særlig begejstret for motorreglementet i dets nuværende udformning. Denis Chevrier udtaler også at tidligere har motorgruppen spillet en væsentlig rolle i at overvinde visse præstationsproblemer. Det er nu meget begrænset hvad man kan gøre. Man kan så sige at reglen er ens for alle, og at alle teams har vidst besked om regelændringen - og ikke mindst accepteret og godkendt den.
Ved Formel 1 Grand Prixerne er der som regel flere supportløb og klasser med i programmet. Som oftest er det GP2 klassen og Porsche Super Cup plus en lokal klasse der er fyld i programmet. Men ved det franske Formel 1 Grand Prix bliver der nok at se på for tilskuerne, så der er al mulig grund til at tage et smut til Frankrig i juli måned.
De franske arrangører har meddelt at der udover Formel 1 også køres i følgende klasser:
Superkart startede i England i 1970'erne og bredte sig ret hurtigt til også at blive kørt i Nord Europa, Nord Amerika, Sydafrika og Australien med masser af udøvere. I Frankrig har det været kørt siden 1982 og er stadig en stor klasse der. Udover at klassen får repræsentation på banen, vil der i området være flere forskellige udstillingsområder, ligesom der i et afspærret område også vil være mulighed for en kort prøvetur i en Superkart.
Arrangørerne forventer at med den ekstra klasse repræsenteret, at det blandt andet kan være med til at aktivere flere unge kørere til at starte en karriere i motorsport. Hvor mange kørere er ikke startet i netop gokart klasserne.