Pitsladder
Sitet opdateres ikke længere med nyheder.
Læs dem i stedet på Motorsporten.dk
Dato Indeks
27.4.1998
Verstappen i Magnussens sæde?
Coulthard vil slå Schumacher
M.Schumacher: Goodyear kan vinde VM
Magnussen: "Undskyld Barrichello"
Jan Magnussen tvivlende
Verstappen til Stewart?
26.4.1998
Pressemeddelelse fra Esteban Tuero
Pressemeddelelse fra Prost teamet
Ingen favorisering fra Bridgestone
Pressemeddelelse fra McLaren teamet
Stewart nyt
27.4.1998
Efter endnu et katastrofalt grand prix for Stewart teamet, verserer der mere end nogensinde rygter om at Jan Magnussen vil miste sit sæde som det første skridt mod at forbedre teamets resultater.
Paul Stewart indrømmede at teamet havde haft kontakt til Jos Verstappen men han benægtede at der havde været nogle tests.
Paul Stewart antydede at der var nogle ændringer i teamet på vej: "I formel 1 sker tingene meget hurtigt så det kan godt være at vi laver nogle ændringer"NJ
David Coulthard udtalte efter sin sejr på Imola-banen, at han gennem årene har bevist at han kan slå Michael Schumacher men at Schumacher kører mere konsistent og dermed vil være en trussel hvis Coulthard ikke selv gør det.NJ
Michael Schumacher mener at han kan vinde VM hvis Goodyear kan lave et dæk som kan hamle op med Bridgestone.
Schumacher udtalte at dækkene bliver for dårlige under et løb. I kvalifikationen er der ikke nogle problemer. Schumacher var ikke for optimistisk med hensyn til sine chancer i Barcelona men derefter mente han at han ville have gode chancer men han understregede at det ville kræve meget arbejde med Goodyear.NJ
Jan Magnussen ramte under starten på San Marino's Grand Prix sin holdkammerat, Rubens Barrichello's bagvinge så kraftigt at den faldt af. Magnussen, der er kendt for at være hurtigere i starterne en Barrichello, ledte efter en vej uden om, men kunne ikke finde nogen og kørte derefter op i bagenden af den anden Stewart Ford. Magnussen udgik senere med problemer med gearkassen. Efter løbet undskyldte Jan episoden over for Rubens. Hvis der er hold i de mange spekulationer om en fyring af Magnussen, så kommer denne hændelse meget ubelejliget for ham.andre
Jan Magnussen udtalte efter den meget pinlige episode i San Marino, at han ikke regner med at Stewart-teamet vil beholde ham som kører. Magnussen regner med at Verstappen vil afløse ham. Teamet tester i Barcelona onsdag og Jos Verstappen ventes at skulle teste, dér.NJ
Stewart teamet er i krise. Efter en meget dårlig sæsonstart går der mange rygter om udskiftninger i Stewart teamet. Ind til videre har team chef Paul Stewart afvist alle rygter, men udtalte for nylig følgende: "Vi har talt med Jos Verstappen og vi har haft kontakt til ham, men ikke mere end dette på nuværende" Der går rygter om at Verstappen har været på Stewart fabrikken for at få tilpasset et sæde, men dette afviser Paul Stewart. "Vi er alle meget skuffede over vores resultater ind til nu, og vi arbejder alle så hårdt som vi kan for at forbedre situationen. I Formel 1 kan kan tingene gå hurtigt, og det kan være vi foretager nogle ændringer" udtaler Paul Stewart. Set med danske briller håber vi ikke at disse ændringer vil gå ud over vores danske håb, Jan Magnussen.andre
26.4.1998
Esteban Tuero:
"Jeg er meget glad for at have fuldført mit første Formel-1
Grand-prix, og så tilmed blandt de 10 bedste.
Jeg håber at jeg kan lave
flere af den slags resultater.
Dækkene (Bridgestone) kørte rigtigt godt hele vejen."hvj
Olivier Panis:
"Det var en kæmpe skuffelse for mig ikke at fuldføre
dette Grand Prix, fordi teamet havde virkeligt arbejdet hårdt for det.
Bare kig på vores pit-stop, som var de hurtigste gennem hele løbet.
Vi
er bare nød til at blive ved med at arbejde hårdt for at forbedre vores
biler."
Jarno Trulli:
"Jeg lavede en ret god start og kom hurtigt 6 pladser frem.
Min bil kørte rigtigt godt i første halvdel af løbet. Jeg havde nogle gode
fights med Benettonerne. Men efter mit første pit-stop, føltes bilen ikke
så
god mere. Jeg slidede meget, og til slut fik jeg et problem med min speeder
pedal, som også var grunden til at jeg udgik."
Alain Prost:
På et tidspunkt i løbet, troede vi på at vi kunne score 1
point i det her løb, hvilket havde været fantastisk for teamet. Alle arbejdede
hårdt for at klargøre to konkurrencedygtige biler.
Uheldigvis, fik vi
motorproblemer
i Olivier's bil og et speeder problem i Jarno's bil. Men vi må glæde os
over
at vi i hvert fald ikke havde nogle problemer med gearkassen her.
Pierre Michel Fauconnier, Peugeot:
"Olivier og Jarno leverede begge to et
godt løb i dag, og også et par fantastisk flotte pitstop. Men det var meget
frustrerende at måtte udgå med kun 4 omgange tilbage, med en motorskade på
Olivier's bil, som på det tidspunkt var tæt på at slutte i pointene."
hvj
Ron Dennis benægtede i dag rygter om at de nye Bridgestone dæk er skræddesyet til McLaren. Dennis udtalte at alle teams behov er så ens at enhver fordel ville gavne alle Bridgestone teams. Dennis udtalte at McLaren selvfølgelig har hjulpet BrideStone i vintersæsonen og omvendt ligesom alle GoodYear teams.
Spekulationerne gik især på at dækkene ikke ser ud til at have samme fordel hos Benetton.NJ
David Coulthard:
"Jeg er fantastisk glad for min sejr, som blev kørt hjem
fra pole position. Jeg vil gerne takke alle mine mekanikere for det kæmpe
store
stykke arbejde som de har udført i denne her weekend. Efter mit andet
pit-stop
vidste jeg at gappet til Michael var stort nok til at jeg kunne vinde. Jeg
ville
ikke have at vide hvorfor Mika udgik af løbet, fordi jeg ikke ville gøre
mig selv
nervøs, men det var en skam at han ikke fik scoret nogle point."
Mika Hakkinen:
"Jeg startede som nr. 2, og følte ikke at der var noget pres
på
mig fra Michael. Det var heller ikke noget problem for mig at holde gappet
på
2 - 3 sekunder til David, indtil jeg fik problemer med gearkassen, hvilket
kom meget pludseligt. Jeg er selvfølgeligt glad for at David vandt løbet,
hvilke
gjorde at Michael ikke fik de 4 ekstra point. Vi er nu kommet til en meget
interessant
situation mellem David og mig, og jeg tror at han ser lige så meget frem
til de
resterende løb, som jeg gør."
Ron Dennis:
"Løbet blev lidt mere stressende end vi havde forventet.
David kørte et fantastisk flot løb, med instruktion fra pitten. Mika
fik et gearkasse problem, som muligvis skylde for høj temperatur i
gearkassen, men det ved vi først når vi har haft gearkassen skildt ad, og
fået den undersøgt."
Norbert Haug:
"Jeg er ked af at Mika ikke fik scoret points. David kørte
Et fantastisk løb, hvor han pressede meget hårdt i starten men sørgede
for at bringe bilen hel hjem. At vinde et løb fra poleposition, er bare
fantastisk."
hvj
Jan Magnussen - Raceday:
"Efter min gode start, fangede jeg hurtigt de forankørende. Jeg var meget koncentreret om at komme igennem trafikken. Jeg vil godt give En stor undskyldning til Rubens, men jeg kunne bare ikke gøre andet. Efter at jeg havde påkørt Rubens, kørte jeg i pit, for at få skiftet næsen på bilen.
Bilen kørte faktisk meget godt indtil den mistede 3. gear og så
var mit løb forbi."
Rubens Barrichello - Raceday:
"Jeg er ked af det på Jan's vegne, for han fik en god start. Han ramte min bil så hårdt, at det ikke kun skadede min bagving (som faldt af), men også bunden på bilen. Jeg prøvede at bringe min bil tilbage til pitten efter uheldet, for at få sat en ny bagvinge på, men bilen var slet ikke til at styre.
Det er bare en kæmpe skuffelse for mig. Vi kan ikke se tilbage på ret mange positive ting fra den forgangende weekend, vi er bare nød til at se fremad mod Barcelona nu."
Paul Stewart - Raceday:
"For et team som går igennem en meget problemfyldt periode, var San Marino
GP en meget lærerig oplevelse. Jeg er nød til at tro på at der er et lys i
enden af den tunnel vi er i øjeblikket. Vi er nød til at stå sammen i teamet
nu, og fokusere på vores forestående test, og finde nogle positive ting, så
vi kan få vendt vores situation. Skuffelser, som dem vi er gået igennem i
den forgangende weekend, er altid svære at komme over, men mennesker som ikke
er direkte involveret i Stewart-Ford teamet skal huske på at vi arbejder
efter en 5 års plan. Vi søger ikke sympati, men de problemer vi er stødt ind
i er symptomatiske for nye formel-1 teams, som stadig udvikler meget på deres
biler.
At få en kollision mellem sine to biler, som vi fik i dag, hjælper os selvfølgeligt ikke.
Hvorom alt er, er vi klar til til at løse vores problemer, og ansætte de rette personer og eksperter så vores team bliver godt. Den kommende uges(uge 18) test på Barcelona banen, er meget vigtig for os, for at komme videre og forbedre vores situation."
hvj
Copyright ©1997-2007 f1.motorsport.dk og motorsporten.dk