Pitsladder


Sitet opdateres ikke længere med nyheder.
Læs dem i stedet på Motorsporten.dk

Ældre Dato Nyere    Indeks

 
27.4.2006
 Paul Ricard test - tirsdag
- Toyota tester TF106/B

 Silverstone test - onsdag
 Hvem bliver det tolvte team i feltet?
 
26.4.2006
 Silverstone test - tirsdag
 McLaren til Nürburgring med nye motorer
 

Hop til top27.4.2006

Paul Ricard test - tirsdag
- Toyota tester TF106/B

Toyota og Ferrari var de eneste teams på den franske bane, mens konkurrenterne tester på Silverstone i disse dage.

Toyota og Ferrari tester på Paul Ricard i forberedelserne til de kommende Grand Prixer - og især det først kommende som er det Europæiske Grand Prix næste weekend. Arbejdsopgaverne er som sædvanlig delt mellem kørerne. Den ene tester dæk, mens den anden er i gang med mindre afprøvninger af den seneste udvikling og setup arbejde. Hos Toyota testede man den nye "B" version som efter planen skal have sin debut i Monacos Grand Prix. Trulli som testede den nye "B" version var ligesom kollegaerne i England tirsdag, plaget af dårlig føre om formiddagen, men om eftermiddagen var den en tilfreds Trulli der steg ud af bilen. Testprogrammet forløb som planlagt.

Tiderne fra Paul Ricard - onsdag:

Plac:Kører:Team:Tid:Omgange:
1.F. MassaFerrari0:57.30787
2.R. ZontaToyota0:58.26291
3.J. TrulliToyota TF106/B0:58.63063
4.L. BadoerFerrari0:58.676150

PDL  


Hop til top
Silverstone test - onsdag

Igen onsdag blev der testet på Silverstone banen. Dagen var præget af et seriøst uheld hvor Liuzzi i Red Bull raceren forulykkede.

Vejret var modsat tirsdag, vældig godt over Silverstone, hvor der dagen igennem blev testet. Men dagen blev præget af et seriøst uheld da T. Liuzzi der var udtaget til at teste for Red Bull Ferrari, kørte af banen i Becketts med godt 270 km/t. Heldigvis var Liuzzi uskadt, men bilen behøver et større gennemsyn og en grundig reperation inden den kan anvendes igen.

Endnu er det ikke klarhed over hvad der forårsagede uheldet. Ifølge Chr. Horner, viser de foreløbige telemetri udskrifter ingenting. Horner udtalte tirsdag eftermiddag, at så vidt man kan se, så kørte Liuzzi hverken hurtigere eller langsommere end på omgangen før uheldet skete.

Tiderne fra Silverstone - onsdag:

Plac:Kører:Team:Tid:Omgange:
1.F. AlonsoRenault1:18.64094
2.G. FisichellaRenault1:18.975116
3.J. ButtonHonda1:19.383127
4.J. P. MontoyaMcLaren1:19.39572
5.K. RaikkonenMcLaren1:19.55837
6.R. BarrichelloHonda1:19.
PDL  


Hop til top
Hvem bliver det tolvte team i feltet?

På fredag d. 28. april vil FIA løfte sløret for hvilket team der bliver det tolvte team i feltet i 2008 sæsonen. Der har siden tilmeldingsfristens udløb været mange gisninger.

For nyligt udløb tilmeldingsfristen for deltagelse i 2008 sæsonen. Sæsonen hvor en ny Concorde aftale træder i kraft. Og der har siden fristens udløb været adskillige gisninger om hvem der får adgang til det allerhelligste. FIA har bekræftet at der er kommet ikke mindre end 24 ansøgninger, og at det for visse af tilmeldingerne vil blive en hård vurdering. Nogle vil måske føle sig forbigået.

I den seneste uges tid har mange formodet at Prodrive - drevet af David Richards, tidligere BAR og Renault chef - vil være et af de teams som deltager i 2008 sæsonen. Men et måske forbigået team - på rygteplanet - kan måske også være aktuelt. Nemlig det tidligere så omtalte McLaren "b" team. FIA har sagt at man blandt andet vil kigge nærmere på det økonomiske fundament for de deltagende teams. Og her må McLarens "b" team stå stærkt. Udover en eventuel opbakning fra moderteamet, så er den japanske fødevaregigant, Direxiv, inde med en masse penge i projektet, som for øvrigt skal ledes af den tidligere Formel 1 kører, Jean Alesi.

Men også andre har lagt ansøgning ind. Flere GP2 teams har ansøgt. Dog har FIA ikke offentliggjort hvor ansøgningerne kommer fra. Men på fredag udløses spændingen. Teoretisk kan man sige at der kun kommer ét nyt team. Men FIA har som tidligere nævnt, meldt ud at man vil søge på økonomi, derunder det økonomiske bagland og fundament, og det kan ramme et af de nuværende teams. Uden at nævne navne, kan op til 2 af de nuværende teams være i farezonen for ikke at komme med i 2008.

PDL  


 

Hop til top26.4.2006

Silverstone test - tirsdag

14 kørere og 8 teams var til stede på Silverstone på den første testdag inden det europæiske Grand Prix, men ikke alle kom på banen.

San Marinos Grand Prix er vel overstået og livet går videre. Der testes i denne uge på Silverstone banen i England, hvor størstedelen af teamene vil teste. Tirsdag var der 8 teams på banen og i alt 14 kørere.

Hele formiddagen var banen næsten umulig at gennemføre en regulær test på, da der var meget vådt, men alligevel var der en enkelt kører der rundede de 100 omgange på banen.

Tiderne fra Silverstone - tirsdag:

Plac:Kører:Team:Tid:Omgange:
1.J. P. MontoyaMcLaren1:21.07142
2.J. ButtonHonda1:21.14359
3.H. KovalainenRenault1:21.24185
4.F. AlonsoRenault1:21.31131
5.A. DavidsonHonda1:22.08368
6.C. KlienRed Bull1:22.20737
7.
PDL  


Hop til top
McLaren til Nürburgring med nye motorer

Ron Dennis og resten af McLaren teamet, håber på en kraftig forbedring i præstationerne når det europæiske Grand Prix køres om halvanden uge.

Ron Dennis har til ITV udtalt at man håber på væsentligt bedre præstationer i det europæiske Grand Prix om godt halvanden uge. De nye motorer fra Mercedes skal testes én sidste gang i denne uge på Silverstone banen i England. McLaren har faktisk en af de bedste statistikker endnu i denne sæson, når det drejer sig om motorens holdbarhed. Det var dog ikke det der var tilfældet i diverse vintertests inden sæsonstarten. Det har da også fået en del personer til at spekulere i om Mercedes motoren måske skulle være droslet lidt ned, og dermed have færre hestekræfter til rådighed end de nærmeste konkurrenter. Testen i denne uge og det europæiske Grand Prix vil vise om det er rigtigt. Eller som Ron Dennis siger det:

"Jeg mener at vi vil være stærkere i det næste Grand Prix og noget mere konkurrencedygtige. Jeg tror også at vi kommer godt fra testen og vil være i en situation hvor vi er tættere på Renault."


Den her bliver væsentligt opdateret til næste Grand Prix
(Foto: Daimler-Chrysler)

PDL  


 

Hop til top Copyright ©1997-2007 f1.motorsport.dk og motorsporten.dk