Pedro de la Rosa er nemlig betalt for sin indsats, men teamet har stadig svært ved at få klistret nogle sponsorer på den hvide racer. I stedet kigger Sauber mod en række pengestærke kørere i laget lige under, og her står Pastor Maldonado klar. Han var med i kampen om et at sæderne hos de nye teams, men blev siet fra. Også Luca Filippi har mange penge i ryggen - penge som Sauber gerne ville have fingrene i.
Derudover har de la Rosa ikke for alvor formået at slå sin unge holdkammerat, Kobayashi - og derfor tvivles der på om spanieren har det der skal til.
Indtil videre har teamet kæmpet meget hårdt for at få styr på teknikken - især Ferrari motorerne har været teamet imod. I det kommende Grand Prix i Barcelona er der mulighed for spanieren for at tilbagevise rygterne.
Ferrari har fundet årsagen til de problemer man har haft i denne sæsonen og som især har ramt Fernando Alonso. Man taber tryk i pneumatiske system forårsaget af ventilerne der styrer trykket. Det går selvfølgelig udover holdbarheden på motorerne, der ikke alene mister kraft men også holdbarhed, hvilket kan blive dyrt især sidst på sæsonen.
Derfor har Ferrari teamet ansøgt FIA om lov til at ændre på motorkonstruktionen for at få rettet fejlen. Man kan vel at mærke ikke bare ændre på motorerne, da de jvf. reglementet er fastfrosset. Derfor er man meget påpasselig med ikke at lave indgreb uden tilladelse. Ferrari har til hensigt at ændre det pneumatiske system i motoren, til gavn for holdbarheden.
Som det er nu taber motorerne det pneumatiske tryk undervejs i løbene, med risiko for store skader og dermed også risiko for et for stort brug af motorer. Trykket i motorerne er styret af pneumatiske ventiler, men da disse er utætte og trykbeholderen derved tømmes er holdbarheden minimeret. Man kunne udskifte trykbeholderen ved pitstop, men med de ændrede regler i denne sæson er der simpelthen ikke tid til det. Så nu håber Ferrari på at få tilladelsen.