Jordan er i den situation at begge køreres kontrakter udløber efter løbet på Suzuka, og ud fra de første løb at dømme står Frentzen til en forlængelse mens Damon Hill måske er på vej til at lægge hjelmen på hylden, medmindre han måske slutter karrieren i det nye Honda-team. Andre stærke kørere som Giancarlo Fisichella og David Coulthard kører på deres sidste år af deres kontrakter. Fisichella kan måske blive fristet til at overtage Irvines plads hvis ireren forlader Ferrari, men også Jarno Trulli står stærkt til den plads. Han skal i givet fald købes fri da hans kontrakt med Prost ikke udløber i år. Hos McLaren er David Coulthard måske også på vej væk hvis han bliver sat helt i skyggen af Mika Hakkinen. Mercedes vil måske forsøge at hente en tysk kører til teamet når der fra år 2000 bliver meget stor fokus på de to store tyske motorleverandører, BMW og Mercedes.
Meget af dette afhænger imidlertid af Irvines arbejdsplads fra år 2000 - sker der ingen ændringer i de store teams bliver der sandsynligvis ikke udløst en større lavine af ændringer.
Samtidig er der rygter om at Honda alligevel har trukket følehornene til sig og dropper ideen om deres eget team. Den japanske bilgigant afviste efter Harvey Postlethwaites pludselige dødsfald at stoppe projektet, men i den øverste ledelse er der fortsat meget stor uenighed. Men flertallet skulle nu være mest stemt for at leverere motorer i stedet. Hvis Honda vælger at droppe det stort anlagte projekt med deres egen racer, bliver det BAR der får gavn af motorerne sådan som rygterne tidligere også har villet vide. Under alle omstændigheder er Jordan også med i kampen og kan måske fortsætte med det nuværende samarbejde hvis Honda kommer ind i Formel 1 med deres eget team. Alternativt kan de have fundet sig til rette med et samarbejde om motorer gennem Mugen, men det bliver i givet fald som 'kunde'. Samtidig skal der inden for få dage afholdes møde mellem Honda og Ecclestone hvor teamets situation skal diskuteres. Der hersker imidlertid stor forvirring om hvad Honda vil med Formel 1 - og det er efterhånden ved at have udviklet sig til en større farce. Som udgangspunkt skal man dog holde sig til teamets seneste officielle udtalelse: 'Vi fortsætter,' og vente på at der kommer nyt fra officielt hold inden at BAR har fået kontrakt på Honda-motorerne fra år 2000.