Pitsladder


Sitet opdateres ikke længere med nyheder.
Læs dem i stedet på Motorsporten.dk

Ældre Dato Nyere    Indeks

 
28.4.2004
 Bernie siger undskyld - til Jenson Button
 
26.4.2004
 San Marinos GP - Set og sket - top 5
 San Marinos GP - Set og sket - nederste 5
 

Hop til top28.4.2004

Bernie siger undskyld - til Jenson Button

Bernie Ecclestone er måske en meget udskældt mand på mange områder, men der er i hvert fald der vil tage hatten af for ham.

En af Formel 1 verdenens mest indflydelsesrige og også udskældte personer er Bernie Ecclestone. Man kan kritisere ham for meget, men der er i hvert fald en ting man ikke kan udsætte på ham. Han er ikke bange for at sige undskyld.

I sidste sæson var han lidt ude med riven efter Jenson Button fordi Button ikke rigtig fik noget ud af sit talent. Det var faktisk lige før at Bernie Ecclestone var ved at sige at Jenson Button ikke hørte til i Formel 1. Da David Richards før sidste sæson hyrede Jenson Button, skulle Bernie Ecclestone have sagt til David Richards at han på det kraftigste ville fraråde ham at hyre Jenson Button.

Bernie Ecclestone, har det senere vist sig, tog grueligt fejl. Nu har Jenson Button endelig fået en bil hvor han virkelig kan vise sit værd. Nu har Bernie Ecclestone sandelig opsøgt Jenson Button og har sagt undskyld og beklaget sine udtalelser.

"Jeg har sagt undskyld til ham. Jeg troede ikke at han kunne klare opgaven. Nu er jeg om muligt mere glad end hans egen far er."

PDL  


 

Hop til top26.4.2004

San Marinos GP - Set og sket - top 5

San Marinos GP var ikke særlig sindsoprivende at se på. Det mest underholdene var næsten at se hvordan de klarede deres pitstop. Det lykkedes jo meget godt for nogle.

Undertegnede er tilbøjelig til at give en stor del kritikere af Formel 1 ret. Det er lidt kedeligt at kikke på. Det næsten mest glædelige ved San Marinos GP var næsten at Jenson Button for alvor har fået gang i BAR bilen og sluttede løbet på en rigtig flot andenplads.

Ferrari - 64 points:
For en gangs skyld havde Michael Schumacher ikke pole og fik først lov til at føre løbet efter første pitstoprunde. Men så var løbet stort set også kørt for hans vedkommende. De andre kom aldrig i nærheden af ham siden hen i løbet. Kedeligt. Rubens Barrichello var mindre heldig. Han fik ikke det bedste ud af starten, og lå faktisk hele løbet og kæmpede med en Williams racer og så de to Renault'er. En lidt mere aggressiv kørsel fra hans side kunne være ønskeligt, det var lidt for pænt fra hans side. Ok, banen er måske ikke den bedste at overhale på, men alligevel. 10 points til Michael Schumacher og "kun" 3 til Rubens Barrichello.

Renault - 31 points:
De to Renault kørere kører lige så stille rundt og samler points sammen. Det blev sammenlagt til 9 points i søndagens GP. Det har nu resulteret i at Renault er på andenpladsen i den samlede stilling for teamene. Skarpt forfulgt af Williams og BAR som i øjeblikket deler tredjepladsen. Fernando Alonso var lige ved at miste det hele ved starten da David Coulthard fik bremset lidt for sent og kørte ind bag i Alonsos bil. Men Alonso slap med skrækken og kunne forsætte. Senere var han uenig med Ralf Schumacher om hvem af de to der skulle køre inderst igennem et sving. Alonso vandt den duel. Alonso var rimeligt tilfreds med bilen - også efter de møder med DC og RS. Trulli derimod havde lidt problemer med motoren som kostede hestekræfter. Det var dog ikke værre end at han formåede at komme hjem på en fjerdeplads. Holdbarheden er ikke Renaults værste problem hvilket både Flavio Briatore og Pat Symonds fremhævede efter løbet.

Williams - 27 points:
Williams teamet må være tilfredse med at få begge biler i mål og begge i pointene. Montoya var ikke helt enig med hverken Michael eller Ralf Schumacher om hvem der har førsteret til at køre på asfalten. For en gangs skyld har Montoya ikke skældt ud over Ralf - endnu da, men lod sine frustrationer gå ud over storebror Michael. Efter de to episoder var det som om at gassen gik lidt af den iltre colombianer, men kørte dog en sikker tredjeplads hjem. Men nogen stor trussel for Button og Michael Schumacher blev han aldrig. Ralf Schumacher havde sit at slås med. Først den lille kontrovers med Montoya, og siden havde han et lille møde med Alonso. En situation der til forveksling lignede en tilsvarende situation i Bahrains GP med Takuma Sato. Det kostede et par placeringer så lillebror Ralf måtte nøjes med syvendepladsen. Williams folkene var efter løbet rimeligt tilfredse, begge biler kom i mål i pointene.

BAR - 27 points:
Først en fremragende kvalifikation efterfulgt af en flot andenplads af Jenson Button. Dermed sikrede han sig sin og teamets bedste placering nogensinde. Jenson Button førte løbet indtil første pitstop hvor Ferrari mekanikerne fik bragt Michael Schumacher på førstepladsen, en placering som han ikke gav fra sig. Takuma Sato var mindre heldig. Han fik problemer med gearkassen allerede i de første omgange og måtte til sidst udgå. Der var ingen tvivl om hvad der skete med motoren. I teamet var alle da også jublende lykkelig, måske lige med undtagelse af Sato og Hondas motordirektør. Nu er BAR a point med Williams, noget ikke ret mange kunne forestille sig da sæsonen startede. Måske lige med undtagelse af BAR folket.

McLaren - 5 points:
McLaren fik igen et enkelt point. Og for første gang i denne sæson, fuldførte Kimi Raikkonen et løb og fik et enkelt point i belønning. Det endda på trods af at han måtte starte bagerst sammen med Fi

PDL  


Hop til top
San Marinos GP - Set og sket - nederste 5

San Marinos GP bragte ikke de store ting frem blandt de nederste 5 placerede i regnskabet. Man fristes næsten til at sige at det er som det plejer at være.

Sauber - 1 point:
Hos Sauber var man på trods af ingen point rimeligt tilfredse. Det viste sig nemlig at Fisichella slog følgeskab med Kimi Raikkonen løbet igennem. På et tidspunkt kiksede dog for Fisichella og Raikkonen kørte forbi og sikrede sig et point for sin ottendeplads. Fisichella blev nier og Felipe Massa tier. Felipe Massa havde problemer med bilen i det sidste stint hvor hans rytme blev totalt ødelagt af bilens unoder. Hvilke unoder det var, vil han gerne have klarlagt. Han fremhæver at det kun var i det sidste stint at det var galt. Hos Sauber er man tilfreds med udviklingen siden Bahrain og satser på at det bliver endnu bedre i det næste GP i Spanien.

Jaguar - 1 point:
Jaguars indsats på siges at være på det jævne, grænsende til det usynlige. Mark Webber er dog lidt undskyldt i og med at bilens elektronik havde periodiske svigt, som påvirkede ydelsen i motoren. Der er lidt til teknikerne hjemme i Milton Keynes at undersøge. Christian Klien var næsten endnu mere anonym. For det første lavede han en dårlig start. Han kunne heller ikke finde fart i raceren, så i stedet for at bevæge sig frem i feltet, oplevede han det modsatte. Han begyndte at se de blå flag og skulle give plads til de bagfra kommende. Det betyder at han må ud af idealsporet og ud i skidtet, det gør ikke bilen nemmere at køre i og sinkede ham endnu mere. Begge kørere startede på pointgivende placeringer, men dumpede stille og roligt tilbage i stedet for frem. Ikke ret godt - på den igen.

Toyota - 0 point:
Toyota siges at have den om muligt kraftigste motor i feltet, men hvad nytter det når bilen ikke kan følge med motoren. I hvert fald virker chassiset hæmmende på motorens kræfter. Det kan være en af årsagerne til at Toyota ikke har fået points endnu. Aerodynamiske problemer kan være en anden årsag. I hvert fald må det være frustrerende og utilfredsstillende for teamledelsen og kørerne at se at det ikke bliver til ret meget mere end at gennemføre. Vel, Toyota oplevede for første gang i denne sæson at den ene af bilerne måtte udgå, men det var ikke pga. bilen, nej det var rent faktisk fejlbetjening af den efterhånden skov af knapper der er på et Formel 1 rat. Det lykkedes for da Matta at trykke to knapper ned hvor han kun skulle trykke en knap ned for at aktivere tracktion kontrollen. Det gik galt ved den første chikane hvor han kørte af banen og ikke kunne komme tilbage igen. Olivier Panis havde vel egentligt et rimeligt løb, bortset fra bilens manglende fart. Mike Gascoyne må arbejde hårdt videre med at finde forbedringer til bilen.

Jordan - 0 point:
Hos Jordan mener man at det har været en opmuntrende weekend på trods af at ingen af bilerne kom i mål. Fejlene var af mekanisk art så det må forbedres. Pantano udgik ret hurtigt med tab af hydraulikolie og så er det slut. Heidfeld måtte udgå med det der i første omgang anslås at være en knækket trækaksel. Begge kørere udtalte dog efter løbet at på trods af at de udgik, har de kunnet mærke kraftige forbedringer i bilerne weekenden igennem. Nu mangler de bare at kunne fuldføre og så arbejde videre derfra.

Minardi - 0 point:
Minardi fik for en gangs skyld Zsolt Baumgartner i mål og ikke Bruni. Bruni måtte udgå ret kort tid efter hans første pitstop med et endnu uidentificeret problem med bremserne. Baumgartner var tilfreds med bilen efter løbet, selvom det udefra så ud som om at bilen slingrede mere end den kørte ligeud. Minardi arbejder med deres begrænsede midler med en ny aerodynamisk pakke som gradvist bliver implementeret på bilen. Man udvikler på bilen om end det sker langsomt. Men hvad hjælper det når konkurrenterne i større eller mindre omfang udvikler endnu hurtigere. Minardi er og bliver agterlanterne i feltet. Men en ting må man beundre dem for. Ukueligheden er tilsyneladende uden

PDL  


 

Hop til top Copyright ©1997-2007 f1.motorsport.dk og motorsporten.dk