Pitsladder


Sitet opdateres ikke længere med nyheder.
Læs dem i stedet på Motorsporten.dk

Ældre Dato Nyere    Indeks

 
29.4.2000
 Maserati ikke i F1
 Villeneuve ude af test
 Ferrari - Bacelona update
 Michael Schumacher om religion
 Minardi tester titanium gearkasse i Spanien
 Arrows skuffer
 Grund til bekymring
 Button om fremtiden
 Små fremskridt
 
28.4.2000
 Michael vinder broderduel
 Købes Prost af Peugeot?
 Gascoynes afløser fundet?
 BAR update
 Minardi på kort visit i Barcelona
 Sauber test - Barcelona
 Benetton med Button-model?
 Jordan fortsætter med Bridgestone
 Gascoyne forlader Jordan
 Mika Salo skal i retten
 Ferrari nyheder - torsdag
 

Hop til top29.4.2000

Maserati ikke i F1

Der har i den udenlandske presse ind i mellem været rygter om, at Fiat vil købe Minardi teamet, og lade det optræde under Maserati navnet. Maserati er et datterselskab i Fiat koncernen lige som Ferrari og Alfa Romeo. Det skulle så optræde på samme måde som f.eks. Ferrari, og som Jaguar gør for Ford.

Luca di Montezemolo: "Vi har meget travl med at bygge Maserati op igen. Vi vil forsat tabe penge på mærket i én to til tre år endnu. Det er for os vigtigt at have to hæderkronede mærker. Vi er 90 % sikre på, at Maserati ikke vil komme i F1. Et mærke i F1 er mere end nok i øjeblikket."

PDL  


Hop til top
Villeneuve ude af test

Jacques Villeneuve måtte opgive den sidste dags test i Barcelona. Årsagen er store problemer med ryggen. Skaden opstod allerede i det brasilianske GP, fordi sædet i bilen ikke var spændt ordentlig fast. De fysiske gener har siden været store, og Villeneuve måtte altså trække sig fra testens sidste dag. Han skal nu til undersøgelse hos en specialist. Afhængig af skadens omfang, kan det betyde, at han måske må opgive at køre det spanske GP.

Testen er for BAR teamet forløbet rimeligt. Man har prøvet at løse de problemer man har haft med gearkassen, men ifølge udtalelser fra teamet er det endnu ikke lykkedes.

PDL  


Hop til top
Ferrari - Bacelona update

Ferrari deltager i testen i tre dage, og programmet for de tre dage, indeholder set-up forberedelser til det spanske GP, test af dæk og nogle nye aerodynamiske ændringer og komponenter.

Michael Schumacher kører for første gang i chassis no. 202 som er helt nyt. Barrichello kører i no. 201. MS var ikke helt tilfreds efter den første dag. "Der var for mange afbrydelser med røde flag. Vi havde problemer med at nå de planlagte ting."

Andendagen gik bedre. Den var afsat til dæktest for MS's vedkommende og det forløb udmærket. Barrichello skulle køre løbsdistance, for at teste aerodynamiske ændringer og udviklinger, også det forløb rimeligt. Der har været nogle kraftige vinde på banen, hvilket også var tilfældet under løbet sidste år. Ferrari har brugt denne faktor til planlægningen af set-up til GP'et næste søndag.

Og andendagens store indsats betød også, at man ikke afviger for meget fra det planlagte program. Begge kørere er glade for de fremskridt man har gjort, på trods af diverse forsinkelser.

PDL  


Hop til top
Michael Schumacher om religion

Michael Schumacher har aldrig ytret sig ret meget om religion, det har mere været specielt de brasilianske kørere. Men under et interview fornyelig blev han spurgt om disse ting.

Dertil svarede han: "Jeg tror på Gud på min egen måde. Jeg går ikke i kirke, sidste gang jeg var i kirke var til vores søns dåb. Men jeg tænker ofte på Ham, både når det går godt, og når det går skidt. Jeg vender mig tit til Gud, og takker for at være kommet i gennem et løb uden skader. Jeg tror ikke, at der findes et liv efter døden. Når det er slut er der ikke mere."

PDL  


Hop til top
Minardi tester titanium gearkasse i Spanien

Minardi forventer at man vil køre med den nye titanium gearkasse i det Spanske Grand Prix, som køres i næste weekend.

Gearkassen er udviklet at det amerikanske firma CRP Technologies. Ved at lave gearkassen i titanium, er den blevet 6 kilo lettere, og den er 25 % stivere en den tidligere gearkasse.

CRP technologies er blevet en af Minardi's sponsorer der ikke kommer med en pose penge, men med nye dele.
Gustav Brunner som er teknisk leder hos Minardi siger "Dette er en af de ting som et lille team som os, aldrig nogensinde ville have råd til selv at udvikle."

Minardi's kører Gaston Mazzacane og Marc Gene gennemførte begge det Britiske British Grand prix, men det var dem der lukkede feltet af igen.

BKP  


Hop til top
Arrows skuffer

Hollænderen Jos Verstappen er skuffet over Arrows - ikke så meget over dens præstation, for teamet har måske en af de bedste racere i umindelige tider. Men racerne er ustabile og selvom de har ligget godt til, så står der stadig 0 point ud for Arrows.

"Jeg mener at vi bør gøre meget mere for holdbarheden," siger en skuffet Jos Verstappen. Dog kan de da glæde sig over at racerne har været rimelig holdbare da der blev testet i Barcelona tidligere i denne uge. "Ophænget var et stort problem, men nu er det andre ting. Jeg vil køre race indtil det sluttet - ikke et par få omgange," siger Verstappen.

BB  


Hop til top
Grund til bekymring

Mika Hakkinen er en bekymret mand - der er meget langt op til den førende i VM, og Indtil videre har finnen ikke fået scoret en sejr. Det skal til at være nu, hvis han skal gøre sig noget håb om overhovedet at gentage VM-triumfen for tredje år i træk - andenpladser er ikke godt nok!

"Det er ikke en god position for mig," siger Hakkinen om scenariet i VM. "Jeg er selvfølgelig lidt bekymret da jeg altid er opsat på at gøre det bedre. Jeg var ikke rigtig glad for raceren i sidste uge på Silverstone og tingene gik ikke rigtig for mig," siger Mika Hakkinen, der ellers startede i pole position i sæsonens tre første løb, men uden at omsætte dem i sejre.

"Michael har fået en god start på året, og vi har haft nogle problemer," analyserer Hakkinen, hvor Michael Schumacher uden større problemer kørte sig til to walk-over sejre i Melbourne og på Interlagos. Dog glæder Hakkinen sig over Coulthards sejr i sidste uge, selvom finnen helst havde set at det var ham der tog sejren. "Davids sejr var rigtig godt for teamet og det viser at vores racere er hurtige, selvom det stadig gør at jeg mangler en sejr. Folk spurgte om jeg var tilfreds med andenpladsen på grid'en og på podiet - og selvfølgelig er jeg ikke det," siger Hakkinen og slutter: "Jeg ved at jeg skal til at vinde igen!" Hvis han skal vinde VM har han vist fat i noget af det rigtige.

BB  


Hop til top
Button om fremtiden

Et af de hotte emner er hvorvidt Jenson Button fortsætter hos Williams i 2001 - for selvom briten har klare sig flot i debutsæsonen, er der også en anden kører der banker på i teamet, nemlig Juan Pablo Montoya. Colombianeren er i meget høj kurs og selvom han i øjeblikket kører i ChampCar er det oplagt at han med sin person og hurtighed vil kunne blive en ny sydamerikansk topkører.

Vælger Williams ikke at bruge den talentfulde colombianer kan han meget vel gå til et andet Formel 1-team og det gør det svært for Williams at vælge. Selv siger Jenson Button at det går meget godt - men at der ikke er noget konkret om forhandlingerne til 2001-sæsonen. "Jeg har talt med teamet, dog ikke så meget efter Imola fordi det var et dårligt løb, men vi har da talt og jeg tror at det ser meget fint ud," siger Button der fik en 5. plads på Silverstone.

Williams er også blevet imponeret over hans kunnen og er fristet til at beholde ham - men tre kørere til to racere - en skal ud. Ralf Schumacher er helt sikker i teamet da han er BMWs mand.

BB  


Hop til top
Små fremskridt

Det går lidt bedre for Prost-teamet når det kommer til holdbarhed - men de mange problemer som teamet slås med er næppe overstået for denne gang. I forhold til de andre teams fik de ikke samme mængde omgange, og er dermed stadig bagud i forhold til resten af Formel 1-feltet.

På trods af dette ser man positivt på det - teamet fik da cirka 50-60 omgange hver dag, men for to vogne, så set i det perspektiv er det ikke noget at være stolt over, når teams som Arrows, McLaren og Ferrari kører 80-100 omgange pr. racer om dagen. Teamet slås fortsat med motorproblemet og elektronikken er fortsat et stort problem. Tiderne som blev sat er heller ikke noget at glæde sig utrolig meget over - de var langt efter de førende. Prost har altså kun gjort små fremskridt, men sæsonen 2000 ligner en der kan arkiveres lodret. Ligesom sæsonen 98 - og 99.

BB  


 

Hop til top28.4.2000

Michael vinder broderduel

Tre i træk til Michael Schumacher. Tyskeren har domineret testen alle dage han har været til stedet. Testdagen begyndte med dårligt vejr, hvor tiderne lå markant under tidligere tider - der var ret koldt på banen, samt at det havde regnet natten over. Jarno Trulli blev således "vinderen" af formiddagens test, hvor de enkelte teams fik testet opsætning til et eventuelt regnvejr.

For en gangs var Mika Hakkinen i aktion for McLaren - det har ellers kun været Coulthard og Panis der har testet for teamet. Hos BAR fik man Patrick Lemarie tilbage i sædet, da Jacques Villeneuve klagede over smerter i kroppen.

Da banen så var tørret op faldt omganstiderne og det blev til en duel mellem de to Schumacher-brødre om dagens bedste tid og til sidst blev det storebroder Michael der tog dagens bedste tid. Ralf var i stand til at splitte de to Ferrari'er da Rubens Barrichello blev nummer 3. Mika Hakkinen blev nummer 4 - 6/10 efter Michael Schumacher.

Testtider fra Barcelona, fredag den 28. april 2000

KørerTeamBedste tidOmg.
Michael SchumacherFerrari1:20,8252
Ralf SchumacherBMW-Williams1:20,9525
Rubens BarrichelloFerrari1:21,0640
Mika HakkinenMcLaren-Mercedes1:21,4032
Mika SaloSauber-Petronas1:22,0067
Alexander WurzBenetton-Playlife1:22,5766
Giancarlo Fisic
BB  


Hop til top
Købes Prost af Peugeot?

Nyt afsnit i sæbeoperaen Prost & Peugeot - Nu vil vi gerne have jer. Kan de da snart finde ud af hvad der skal ske? Den ene dag er Peugeot ved at sælge ud af afdelingerne, den anden er de ved at købe et Formel 1-team.

Nu skulle Peugeot været interesseret i at blive i Formel 1 - eller retter forsøge at gøre Renault kunststykket efter og købe deres eget team - og der er Prost jo en god mulighed. Corrado Provera har sagt at de overvejer det hele - at trække sig ud af Formel 1, at blive, eller endda at købe et team! Man må sige at de svinger vidt.

Men meget afhænger også af Alain Prosts planer for fremtiden. Sandt at sige har den tidligere verdensmester ikke rigtig fået det helt store ud af hans Formel 1-team og hans tid som teamchef står slet ikke mål med hans tidligere succes på banen da han var aktiv kører. Prisen for Prost-teamet ligger i den gode ende: for godt 800 millioner og teamet er dit! Hvis Peugeot vælger at købe Prost-teamet har jeg meget svært ved at se at det skulle blive bedre. Indtil videre har Peugeot nok i at forsøge at levere nogle nogenlunde tidssvarende motorer! Mon ikke det hele bunder i at Peugeot er totalt i vildrede?

BB  


Hop til top
Gascoynes afløser fundet?

Har Jordan fundet en afløser til Mike Gascoyne der fra juli 2001 drager til Benetton? Meget tyder på at Jordan er tvunget til at lede efter en ny designer internt i teamet og flere peger på en 28. årig australier som den nye designer hos Eddie Jordan og co. Det er ikke overraskende fra Australien at disse rygter kommer.

Sam Michael, der er ingeniør i teamet kan meget vel overtage Gascoynes kontor på fabrikken ved Silverstone. Han har arbejdet hos Jordan i seks år og kender således meget til Formel 1 og hvordan den fungerer. Dog er det meget risikabelt at få fat i en ung og forholdsvis uprøvet ingeniør til at designe den nye racer, men siden at han har været med i Formel 1 fra han var 22 år, er han nok ikke helt uden talent.

Jordan ventes at annoncere hvad der er deres planer i nær fremtid. Endvidere bliver det interessant at se om Gascoyne bliver sendt på 'ferie' når sæsonen er slut - og om han kommer til at sætte et markant fingeraftryk på Jordans racer til 2001.

BB  


Hop til top
BAR update

For første gang i år, kom ingen af bilerne i mål på Silverstone. For BAR teamet var det en skuffelse, for Villenuves vedkommende var det problemer med gearkassen. Men på trods af skuffelsen, oplevede teamet alligevel visse positive elementer. Farten er ved at være der. Det så man blandt under kvalifikationen lørdag, og under løbet om søndagen kunne Villeneuve længe holde Michael Schumacher bag sig. Med i denne præstation skal huskes at både Villeneuve og Schumacher kørte med ens strategi.

Så der er noget at arbejde videre med. I disse dage deltager BAR teamet i testen på Barcelona banen. Der skal arbejdes med de problemer, som forårsagede at begge biler udgik på Silverstone. Man frygter lidt at de stabilitetsproblemer, der prægede debutsæson sidste år, er ved vende tilbage. Og selvfølgelig er der de diverse forberedelser til det kommende løb, som man også skal arbejde med.

PDL  


Hop til top
Minardi på kort visit i Barcelona

Minardi har valgt kun at teste to dage i Barcelona. Og det er primært for at teste og udvikle den nye titaniumgearkasse, som er udviklet specielt til dette års M02 model. Onsdag var det Mazzacane der testede. Han fik kørt 60 omgange og teamet var generelt glade, idet testen forløb uden problemer.

Torsdag skulle Marc Gene teste. Han skulle forsætte testen af den nye gearkasse, samt arbejde med set-up. Og igen forløb testen uden de store problemer. Teamet er nu taget tilbage til Faenza for at analysere de indsamlede data.

PDL  


Hop til top
Sauber test - Barcelona

Flere teams tester på Circuit de Catalunya i denne uge, således også Sauber teamet. Pedro Diniz tester de første to dage og derefter vil Mika Salo tage over.

Den første dag gik rigtig godt. Diniz fik kørt 79 omgange. Bedste tid var 1:22.99, hvilket blev dagens tredje hurtigste tid.

Leder af Sauber testholdet, Jacky Eeckelaert: "Pedro kørte mere end fuld løbsdistance i dag. Det var mest koncentreret om at køre under løbsbetingelser, med fulde brændstofstanke for at samle data til det kommende løb. Vi har været heldige med vejret i forhold til Silverstone. På Silverstone kørte vi for første gang med en del store aerodynamiske ændringer, og dem skal vi nu have testet igennem også. I dag fik vi også set, hvordan bilen reager på de voldsomme vinde, som kan forekomme på denne bane."

Pedro Diniz: "Jeg var på banen i dag stort set nonstop. Teamet havde klargjort bilen i race-trim, og jeg fik sat nogle rigtig gode tider. Vi vil forsætte i morgen hvor vi slap i dag."

Onsdag skulle man forsætte med set-up, og test af aerodynamikken. Nyt på programmet onsdag var også test af forskellige dæktyper fra Bridgestone. Pedro Diniz fik kørt 84 omgange med en bedste tid på 1:22.860, inden motoren sagde stop.

Jacky Eeckelaert: "Fire dages test kan måske virke som lang tid, men vi har sammensat et tæt program, som begge kørere skal igennem. Salo starter sit testprogram i morgen torsdag."

Pedro Diniz: "Jeg havde to gode sessioner i dag, hvor vi arbejde med set-up. Bilen føltes rigtig god. Jeg havde sat næsen op efter at køre 100 omgange, men desværre sagde motoren stop efter 84 omgange."

Torsdag skulle Mika Salo tage over. Og han fik kørt 76 omgange med en bedste tid på 1:55.631. "Jeg startede med en helt frisk motor om formiddagen, og arbejde med løbsstrategi, og test af forskellige aerodynamiske konfigurationer. Desværre spandt jeg af banen på sidste omgang, på grund af en olielækage. Der skete ikke noget med mig, og bilen tog ikke den store skade. Det gik kun udover frontvingen og de forreste støddæmpere."

PDL  


Hop til top
Benetton med Button-model?

Er det store hysteri, også kaldet "Button-mania" ved at brede sig i Formel 1? Efter sigende er Benetton nu begyndt at overveje om de i fremtiden vil til at få helt unge kørere ind i samme alderskategori som Jenson Button der lige var fyldt 20 år da han debuterede i Melbourne.

Den unge Button har klaret sig godt i de indledende løb - det kan man ikke tage fra ham. Han har til gengæld også været heldig at ramme det rigtige teams. Prost ville jo egentlig også gerne have fingrene i ham, og Button nåede også i vinters at teste for Prost - men tænk hvordan det ville have gået ham hvis han havde haft mulighed for at skrive kontrakt med dem om en sæson i Formel 1. Så er jeg ikke så sikker på at hysteriet var blevet til noget!

Hvorom alting er, så mosler Benetton altså med de samme planer - det ifølge The Sun det som en person i teamet skulle have udtalt. Den første der hos Benetton står for skud er Alexander Wurz der slet ikke har fået det til at køre de sidste halvandet år. I stedet vil de kigge ned i Formel 3 og vil måske hive Antonio Pizzonia ned i østrigerens sæde. Det ventes at Pizzonia, der har fået en god start i det engelske Formel 3 får en test meget snart.

For Danmark er det meget interessant. Nicolas Kiesa kører for Benettons juniorteam i Formel 3, der i år forsøger sig i England, og selvom danskeren ikke har været videre heldig, så har han etableret sig som en af de kørere der skal regnes med i Formel 3. Så et par stærke løb af Kiesa så bør han bestemt også kunne begive sig mod Formel 1!

BB  


Hop til top
Jordan fortsætter med Bridgestone

Det har ellers ikke været en særlig god uge for Jordan - de fik blot 1 point i jubilæumsløbet og så er Mike Gascoyne ved at pakke sammen for at rejse til Benetton i den kommende sæson hvor pengene var større end hos Jordan.

Men Jordan har da sikret sig et vigtigt papir - de skal i den kommende sæson kører med Bridgestonedæk. "Et stærkt samarbejde med en dækleverandør er vigtig for at være med i VM," siger teamchef Eddie Jordan. "Denne kontrakt med Bridgestone er vigtig for Jordans planlægning," siger han videre. Det menes at Jordan får flere muligheder for at udvikle dækkene, en indflydelse som ellers stort set kun har været mulig for McLaren og Ferrari.

"Vi har udviklet en stor respekt for Bridgestones ingeniører og vi ser frem til at arbejde endnu tættere med dem i de spændende udfordringer der ligger forude," slutter Eddie Jordan. Teamet har indgået en mangeårig aftale med Bridgestone, så det kommer ikke på tale at de skifter til Michelin der bliver et konkurrerende mærke næste år.

BB  


Hop til top
Gascoyne forlader Jordan

Mike Gascoyne, som er teknisk direktør hos Jordan teamet, forlader sit nuværende job, når hans kontrakt udløber i juli måned 2001. Eddie Jordan ville ikke sige hvem Gascoynes næste arbejdsgiver bliver, men gav dog et lille vink med en vognstang, da han offentliggjorde meddelelsen om Gascoynes afgang.

"Bl.a. på grund af vores succes de senere år, er det næsten uundgåeligt, at en af vore nøglepersoner bliver eftertragtet af andre teams, især når de store bilfabrikanter bliver involveret. Mike har informeret os om hans planer, og han har lovet at vil opfylde hans kontrakt hos os. Mike har gjort et stort stykke arbejde for os, og vil forsat gøre det. Vi har et godt team af designere og ingeniører, og jeg sikker på at de i samarbejde med vore partnere, Mugen-Honda og Bridgestone, vil øge indsatsen på at vinde verdensmesterskabet."

Hvad Eddie Jordan ikke ville sige, kan Flavio Briatore: "Renault har givet mig den opgave, at bygge et team op som kan vinde verdensmesterskabet. Vi har et godt team nu, men jeg er nødt til at have nogle af de bedste med, for at gøre teamet rigtig stærk. Mike kommer ind under denne kategori."

Pat Symonds: "Jeg har i mange år kendt og respekteret Mike, og jeg er glad for, at han vil arbejde med os, for at styrke vores tekniske afdeling. Denne ansættelse er et led i vores langsigtede strategi og planlægning, for at skabe et vinderhold. Jeg ser meget frem til at arbejde sammen med Mike."

Mike Gascoyne har siden han afsluttede et studie i aerodynamik, arbejdet for McLaren, Sauber, Tyrrell og så nu hos Jordan. I syv år arbejde han sammen med nu afdøde Harvey Postlethwaithe.

PDL  


Hop til top
Mika Salo skal i retten

Mika Salo som i øjeblikket tester sammen med Sauber på Catalunya circuit, er måske ikke i det bedste humør. Det er nemlig blevet besluttet at man fra BAR’s side vil stævne Mika Salo for kontraktbrud.

Mika Salo vil når han bliver stillet for en dommer, blive afkrævet 220,000£ for kontraktbrud, fordi BAR mener at man havde kontrakt med Mika Salo, da han erstattede Michael Schumacher hos Ferrari sidste år, da Michael Schumacher havde et uheld på Silverstone banen, og brækkede benet.

Så gode venner var de - i dag er der kulde mellem Salo og BAR

Mika Salos management selskab Sporting Elite, tvivler på det beløb rygtet siger, for det er mere end Mika Salo tjente mens har var hos BAR.
Sagens kerne er at BAR beskylder Mika Salo for at have taget nogle at deres tekniske hemmeligheder med til Ferrari, men så kan man spørge sig selv, hvad det skulle være for nogle hemmeligheder. BAR fik ikke ét point i hele 1999 sæsonen.

BKP  


Hop til top
Ferrari nyheder - torsdag

Ferrari's team chef Jean Todt er ved at komme sig over skuffelen på Silverstone i weekenden. Han giver udtryk for, at han er ked af at Rubens Barrichello's Ferrari ikke klarede det til mållinien, og at den satte ud med hydrauliske problemer, efter at han havde ført løbet.

"Jeg føler med Rubens. Han havde et god start, og han kørte et godt løb, men det er synd for ham at raceren ikke holder hjem." siger Jean Todt.

Rubens Barrichello har nu været i spidsen af 2 løb ud af 4, men har også været nødt til at udgå af 2 løb, p.g.a mekaniske problemer. Derudover havde Rubens problemer med sikkerhedsselen i San Marino. Driftsikkerheden har været kendetegnet for Ferrari i de sidste mange sæsoner, så nu er man i teamet begyndt at spekulere på, hvorfor Rubens' racer ikke kan holde til et helt løb, og Michael's godt kan.
" Vi må finde ud af hvad der er problemet med Rubens' bil, derudover vil vi koncentrere os om ikke at tabe flere point på den konto." siger Jean Todt.

Rubens Barrichello forklarede at de problemer der var med Ferrarien, var de samme problemer han havde under det Brasilianske Grand Prix, hvor han udgik mens han lå på en anden plads.
"Jeg spandt af fordi motoren gik død på vej ind i svinget. Lige pludselig kom der liv i den igen, men så var det for sent at gøre noget, og bilen spandt. Igen viste det sig at være problemer i det hydrauliske system der ødelagde min dag, lige som i Brasilien." siger Rubens Barrichello.

Rubens Barrichello har taget pole position 3 gange, ydermere har han ført 5 løb, men aldrig vundet et løb.

Her er et lille sammendrag af Ferraris test på Circuit de Catalunya i Spanien.

Ferrari startede først om onsdagen med at teste på Circuit de Catalunya, hvor i mod mange af de andre teams startede om tirsdag. Man startede kl. 9.00 om morgen med både Michael Schumacher og Rubens Barrichello. Man arbejdede på at finde et set-up der passede til bilerne. Dagens vejr var perfekt, og det betød at man nåede at teste hele dagens program.

Michael Schumacher var dagens hurtigste mand med en tid på 1:21.823. Han kørte i alt 92 omgange.
Michael Schumacher sagde efter testen: "Vi viste på Silverstone at vores bil er hurtig, og jeg tror at vi vil gøre det samme på denne bane. Vi kom gennem hele dagens testprogram, men det var svært, for de svingede hele tiden med de røde flag, så det tog lidt længere tid end beregnet."

Rubens Barrichello var dagens sjette hurtigste mand med en tid på 1:22.543. Han kørte i alt 33 omgange.
"Det var en rigtig god test for os, og vejret og temperaturen vil nok være ca. det samme til næste weekend. I morgen skal jeg simulere en løbsdistance." Udtalte Rubens Barrichello efter onsdagens test.

Efter dagens test udtalte Ross Brawn at man i den nærmeste fremtid vil teste en ny rillet træplade der skal sidde under bilen.

Under løbet på Silverstone klagede flere kørere over at man akvaplanede p.g.a. træpladen. Træpladen virkede som et stort surf board p.g.a. al det vand der var på banen, den løftede bilen op så bilens hjul ikke rørte banen.

" Under de forhold vi kørte under sidste weekend, så var det både farligt og umuligt at køre. Jeg havde problemer med akvaplaning, derudover var det umuligt at se hvad der skete foran dig, man kunne ikke bedømme afstanden til dem der kørte foran en." siger Michael Schumacher.

David Coulthard som vandt weekendens løb på Silverstone, udtalte efter fredagens frie træning at træpladen virker ligesom et ror.

For at undgå at det skal ske igen, så vil FIA måske indføre nogle nye træplader, hvor der vil være riller på langs af træpladen. Man vil måske også når der er tale om regnvejrsløb, ændre frihøjde på bilerne, den skulle så være større end de nuværende 50mm.(Hvem sagde McLaren)

BKP  


 

Hop til top Copyright ©1997-2007 f1.motorsport.dk og motorsporten.dk