Pitsladder


Sitet opdateres ikke længere med nyheder.
Læs dem i stedet på Motorsporten.dk

Ældre Dato Nyere    Indeks

 
3.4.2002
 Heidfelds ulykke får følger
 
2.4.2002
 Ferrari fortjente at vinde
 Villeneuve roser Richards
 

Hop til top3.4.2002

Heidfelds ulykke får følger

De som så warm uppen søndag var vidne til en noget aparte ulykke. Heidfeld rev næsten den ene dør af sikkerhedsbilen.

I søndags i de sidste minutter kørte Bernoldi i hans Arrows galt i Senna kurven. Bilen ramte autoværnet og brød i brand. Det ene baghjul blev revet af og rullede ud på banen. De efterfølgende biler nåede at få drejet uden om og undgik dermed at blive involveret i ulykken. Sikkerhedsbilen - kørt af den tidligere Formel 1 kører, Alex Ribeiro, ankom til stedet og parkerede foran Bernoldis bil. Få øjeblikke efter da Ribeiro og Prof. Sid Watkins skulle stige ud af bilen, kom Heidfeld i hans Sauber og skulle igennem Senna kurven. Han så meget sent at der var sket en ulykke og da han forsøgte at bremse ned, skred bilen en smule men nok til at han ikke kunne køre højre om Bernoldis bil, som det lykkedes de andre kørere at gøre. Der var plads til at han kunne køre venstre om imellem Bernoldis bil og autoværnet. Men da havde Ribeiro åbnet døren og skulle til at stige ud. Heidfeld rammer døren på sikkerhedsbilen. Hans egen bil bliver stærkt beskadiget og stopper.

Mange har efterfølgende skældt Heidfeld ud for uforsvarlig kørsel. Det store spørgsmål er om han overhovedet var blevet advaret af flagposterne inden ulykkestedet. Ved den efterfølgende afhøring af Heidfeld og flagposterne - og også ved hjælp af videooptagelser - er det blevet dokumenteret at der ikke var givet signal til Heidfeld, eller andre kørere for den sags skyld. Altså er Heidfeld blevet frikendt for uforsvarlig kørsel i en flagzone, og fik derfor heller ingen straf.

Efterfølgende har arrangørerne evalueret og fundet at placeringen af flagposterne skal ændres. Ligeledes kunne det også være ønskeligt at flagposterne banen rundt får besked. Specielt når der er rødt flag. Men det må være op til FIA og banearrangørerne at få ændret det. Selvfølgelig i samråd med FIA's sikkerhedskommission og kørernes forening.

PDL  


 

Hop til top2.4.2002

Ferrari fortjente at vinde

Disse ord kommer fra Ron Dennis, McLaren bossen. Det er nye toner fra Ron Dennis. Han har haft flere ikke-kontroversielle udtalelser i år. Måske har han gået i flinkeskole i vinter.

Før løbet i søndags udtalte han bl.a. at han da regnede med at det var en bil iført Michelin dæk der ville vinde. Sådan gik det ikke. Men nu her efter har Ron Dennis vist sig stor nok til at erkende at det var fuld fortjent at Michael Schumacher og Ferrari vandt løbet. Ron Dennis sagde bl.a.:
"Det var en ret imponerende præstation af Michael og Ferrari. De gjorde det godt og fortjente at vinde. Men både Williams og os ved at vi kan forvente endnu mere fra vores dæk."

McLaren har ikke gjort det dårligt i år, noget tyder på at man er på vej frem, DC fik sine første point i denne sæson.

Ron Dennis:
"Det er et skridt i den rigtige retning. Faktisk var vi konkurrencedygtige i Malaysia, det kneb bare med holdbarheden. Men som jeg altid siger: "For at slutte først, må man først komme i mål."
"Jeg tror det ville have været et meget mere interessant løb hvis vi ikke var kommet til at ligge bag de to Renault'er. Det tog alt for lang tid at komme forbi dem. Men sådan er det i motorsport. Vi fik de første points hjem til David, og det i det mindste da altid noget. Vi kunne være fulgt med dem i spidsen hvis ikke det havde været for Renault'erne. Det kan vi se på de rene omgangstider."

Nye og positive udtalelser fra Ron Dennis i forhold til mange gange før hvor det har været ren bitterhed. Flot at det går den vej. Kikker man ret statistisk på de hurtigste omgangstider, så satte Montoya den hurtigste omgang. Michael Schumacher var 2/10 sek. langsommere. Jenson Button tredjehurtigste 3/10 sek. efter. McLaren bilerne var de fjerdehurtigste 5/10 sek. langsommere eller et halv sekund om man vil. Så helt uret er Ron Dennis ikke. Men som så ofte før så man at DC har visse problemer med at overhale.

PDL  


Hop til top
Villeneuve roser Richards

Jacques Villeneuve er ikke bange for at sige sin mening. Mange havde frygtet at da David Richards blev teamchef at der ville være kold is i mellem de to, men sådan er det åbenbart ikke.

Jacques Villeneuve hører til de mere kontroversielle kørere i feltet. Han er absolut ikke bange for at sige hvad han mener. Da Craig Pollock, der er JV's gode ven og manager blev fyret fra BAR, og David Richards indsat på posten, var der mange der egentlig frygtede at JV ville være meget distanceret i forhold til Richards. Nu hvor der er gået en rum tid med Richards i chefstolen, roser JV den nye teamchef.

David Richards har efter ret kort tid i teamet læst at det ville være nødvendigt med omstrukturering og fyringer. JV er positiv over for de forandringer der hidtil er sket.

Jacques Villeneuve:
"Jeg kendte ikke David Richards da han kom til teamet. Nu kender vi hinanden noget bedre. Vi har respekt for hinanden og vi kommer godt ud af det sammen. Jeg mærker en masse positive vibrationer komme ud fra ham. Han synes at være en "racer" og ikke en firmamand som kun tænker på en ting. Det er en fin egenskab. Det er sket mange ting i teamet for at det skal forbedre sig. Jeg har været med siden teamet startede og vil stadig gerne have succes med teamet og i det mindste give det én sejr. Det ser nu ud til at der kommer skred i tingene så det bliver mulighed for at det kan ske. Jeg har kontrakt i et år endnu, men jeg må ikke udtale mig mere om det. Der er legale måder at bryde en kontrakt på, men det er aldrig sjovt at skulle gøre det."


Villeneuve har respekt for Richards - men er dog tilbageholdende i hvor han kører i fremtiden
(Foto: Honda GP)

Man bliver i hvert fald ikke klogere på JV angående hans engagement i teamet. Han udtaler jo faktisk at alle muligheder stadig står åbne. Alt afhænger stadig af teamets succes - eller mangel på samme.

PDL  


 

Hop til top Copyright ©1997-2007 f1.motorsport.dk og motorsporten.dk