Pitsladder


Sitet opdateres ikke længere med nyheder.
Læs dem i stedet på Motorsporten.dk

Ældre Dato Nyere    Indeks

 
3.4.2009
 Barrichello sættes 5 pladser tilbage
 Malaysias GP - 2. fri træning
 Malaysias GP - 1. fri træning
 
2.4.2009
 Bridgestones dækvalg til de næste Grand Prixer
 

Hop til top3.4.2009

Barrichello sættes 5 pladser tilbage

Rubens Barrichello får lidt sværere vej til sejren i Malaysia da teamet har været nødsaget til at skifte gearkassen i brasilianerens Brawn GP racer. Det koster 5 placeringer på start grid'en.

Under fredagens træninger oplevede han ellers ingen problemer med gearkassen, men teamet har alligevel valgt at skifte den forud for kvalifikationen i morgen. Dermed er kan han i bedste fald kun starte fra 6. start position på søndag.

Reglerne foreskriver at gearkasserne skal kunne benyttes i fire Grand Prix'er - hvorfor han inkasserer en straf på 5 placeringer.

I øvrigt kører Sebastian Vettel også med en straf på sig, da han efter sammenstødet med Robert Kubica i Australien fik tildelt 10 strafplaceringer.

BB  


Hop til top
Malaysias GP - 2. fri træning

Den tidligere verdensmester Kimi Raikkonen var sammen med sin Ferrari teamkollega Felipe Massa de to hurtigste kørere på banen, da Formel 1 kørerne var ude i deres anden fri træning på Sepang banen, som forberedelse til Malaysias Grand Prix 2009.

De to Ferrari kørere var adskilt af 0,125 sekund, og yderligere 0,122 sekund efter dem kom sidste års komet kører Sebastian Vettel, der i år kører for Red Bull teamet.

Williams køreren Nico Rosberg der satte hurtigste tid i den første fri træning sluttede denne gang på 4. pladsen.

Teamet der har overrasket alt og alle indtil nu, Brawn GP, der nappede 3. og 4. pladserne i den første fri træning, måtte her i den anden 'nøjes' med 6. og 7. pladserne.
Denne gang var det Rubens Barrichello der var foran Jenson Button.

Manden alle taler om i øjeblikket, verdensmesteren Lewis Hamilton fra McLaren teamet, sluttede nede på 11. pladsen, hvor han var 0,808 sekund fra den hurtigste tid.
Teamkollega Heikki Kovalainen der havde mekaniske problemer i den første fri træning, kørte sig til en placering som nummer 9.

Tiderne fra 2. fri træning:
Pl.KørerTeam TidOmg.
1Kimi Raikkonen Ferrari 1:35,70740
2Felipe Massa Ferrari 1:35,83238
3Sebastian Vettel Red Bull-Renault 1:35,95440
4Nico Rosberg Williams-Toyota 1:36,01539
5Mark Webber Red Bull-Renault 1:36,02636
6Rubens Barrichello Brawn-Mercedes 1:36,16137
7Jenson Button Brawn-Mercedes 1:36,25431
8Kazuki Nakajima Williams-Toyota 1:36,29035
9Heikki Kovalainen McLaren-Mercedes 1:36,39740
10Nelson A. Piquet Renault 1:36,40135
11Lewis Hamilton McLaren-Mercedes 1:36,51530
12Jarno Trulli Toyota 1:36,51634
13Sebastien Buemi Toro Rosso-Ferrari 1:36,62832
14Timo Glock Toyota 1:36,63929
15Fernando Alonso Renault 1:36,64020
16Adrian Sutil Force India-Mercedes 1:36,87536
17Robert Kubica BMW Sauber 1:37,26738
18Sebastien Bourdais Toro Rosso-Ferrari 1:37,27830
19Giancarlo Fisichella Force India-Mercedes 1:37,43227
20Nick Heidfeld BMW Sauber 1:37,93037

AN  


Hop til top
Malaysias GP - 1. fri træning

Anden afdeling af den års Formel 1 verdensmesterskab køres denne weekend på Sepang banen i Malaysia, og i den netop overståede første fri træning var det de to Williams kørere, Nico Rosberg og Kazuki Nakajima, der efter tilsammen 52 omgange satte tempoet.

Nico Rosberg sluttede med at være 0,045 sekunder hurtigere end teamkollega Kazuki Nakajima.

De to Brawn GP kørere Jenson Button og Rubens Barrichello fortsatte de gode takter fra Australiens Grand Prix, og tog sig af 3. og 4. pladserne.
Deres tider var henholdsvis 0,170 og 0,227 sekund fra Rosbergs tid.

Felipe Massa og Kimi Raikkonen kørte deres Ferrari racere ind på 5. og 6. pladserne, de var begge over 0,3 sekund fra den fri trænings hurtigste tid.
Raikkonen havde under træningen den 'spændende' oplevelse, at hans ildslukningsudstyr på Ferrari raceren gik i gang halvvejs nede af langsiden! Kilder i pitten gætter på problemer med KERS systemet på F60 raceren.

Tiderne fra 1. fri træning:
Pl.KørerTeam TidOmg.
1Nico Rosberg Williams-Toyota 1:36,26027
2Kazuki Nakajima Williams-Toyota 1:36,30525
3Jenson Button Brawn-Mercedes 1:36,43020
4Rubens Barrichello Brawn-Mercedes 1:36,48722
5Felipe Massa Ferrari 1:36,56121
6Kimi Raikkonen Ferrari 1:36,64618
7Lewis Hamilton McLaren-Mercedes 1:36,69916
8Mark Webber Red Bull-Renault 1:36,70323
9Sebastian Vettel Red Bull-Renault 1:36,74725
10Timo Glock Toyota 1:36,98027
11Jarno Trulli Toyota 1:36,98226
12Giancarlo Fisichella Force India-Mercedes 1:37,02520
13Robert Kubica BMW Sauber 1:37,03918
14Nelson A. Piquet Renault 1:37,19920
15Adrian Sutil Force India-Mercedes 1:37,24118
16Fernando Alonso Renault 1:37,39512
17Sebastien Buemi Toro Rosso-Ferrari 1:37,63422
18Nick Heidfeld BMW Sauber 1:37,64017
19Sebastien Bourdais Toro Rosso-Ferrari 1:38,02219
20Heikki Kovalainen McLaren-Mercedes 1:38,4837

Der køres yderligere en fri træning for Formel 1 kørerne i dag på Sepang banen.

AN  


 

Hop til top2.4.2009

Bridgestones dækvalg til de næste Grand Prixer

Bridgestone har valgt hvilke dæktyper af de nye slick dæk der skal anvendes i de kommende Grand Prixer.

Efter årets første tests og Grand Prixet i Australien, har Bridgestone valgt hvilke typer eller rettere compounds der skal køres på i de næste 4 Grand Prixer. Valget ser således ud:

Grand Prix:Dæktyper:
MalaysiaSoft og Hard
KinaSupersoft og Medium
BahrainSupersoft og Medium
SpanienSoft og Hard

PDL  


 

Hop til top Copyright ©1997-2007 f1.motorsport.dk og motorsporten.dk