Renault har imponeret positivt i år. Allerede nu kan man på pointlisten se at de faktisk kun er 2 points bagefter et af de store teams. McLaren har det beskedne forspring på 2 points til Renault efter 3 GP'er. Jenson Button er kommet ind på 4 pladsen to gange i år og det giver ham flere points end David Coulthard og Kimi Räikkönen der begge har scoret en 3 plads hver. Nu er spørgsmålet så hvordan Ron Dennis ser den nye trussel fra Renault.
Ron Dennis:
"Jeg synes at de har udført et flot stykke arbejde, de har lavet bedre starter end vi har. Det er sådan i Formel 1 i øjeblikket at du også skal have et overskud til sidst får at komme forbi. Det er ikke så let som det ser ud til."
McLaren frygter ikke Renault selv om de bed fra sig på Interlagos
(Foto: Renault F1)
Spørger man Ron Dennis direkte om han ser Renault som en trussel, svarer han at det tvivler han på at de vil være.
Da Michael Schumacher kom i mål som vinder af det brasilianske Grand Prix i søndags, fik han ikke det ternede flag. Der gik faktisk lang tid inden Pele fandt ud af at løbet faktisk var færdigt inden han begyndte at vinke med flaget. Da Michael Schumacher kørte over målstregen var han faktisk lidt forvirret over det manglende ternede flag.
Michael Schumacher:
"Jeg må sige at jeg var en hel del forvirret. Jeg havde løftet min næve op i luften, men jeg måtte også være lidt forsigtig fordi Ralf lå lige bagved mig. Jeg kikkede op men der var ikke noget ternet flag, og jeg undrede mig over i et kort øjeblik om der måske var endnu en omgang."
Nogle få omgange før løbet sluttede blev det annonceret at Pele skulle vinke løbet af med det ternede flag. Da han kom op på podiet hvor flagmanden normalt vinker løbet af, virkede det til at Pele totalt havde mistet fornemmelsen for hvor mange omgange der var tilbage af løbet. Det var først senere at han blev bekendt med situationen da officials gjorde ham opmærksom på situationen.
I søndags i de sidste minutter kørte Bernoldi i hans Arrows galt i Senna kurven. Bilen ramte autoværnet og brød i brand. Det ene baghjul blev revet af og rullede ud på banen. De efterfølgende biler nåede at få drejet uden om og undgik dermed at blive involveret i ulykken. Sikkerhedsbilen - kørt af den tidligere Formel 1 kører, Alex Ribeiro, ankom til stedet og parkerede foran Bernoldis bil. Få øjeblikke efter da Ribeiro og Prof. Sid Watkins skulle stige ud af bilen, kom Heidfeld i hans Sauber og skulle igennem Senna kurven. Han så meget sent at der var sket en ulykke og da han forsøgte at bremse ned, skred bilen en smule men nok til at han ikke kunne køre højre om Bernoldis bil, som det lykkedes de andre kørere at gøre. Der var plads til at han kunne køre venstre om imellem Bernoldis bil og autoværnet. Men da havde Ribeiro åbnet døren og skulle til at stige ud. Heidfeld rammer døren på sikkerhedsbilen. Hans egen bil bliver stærkt beskadiget og stopper.
Mange har efterfølgende skældt Heidfeld ud for uforsvarlig kørsel. Det store spørgsmål er om han overhovedet var blevet advaret af flagposterne inden ulykkestedet. Ved den efterfølgende afhøring af Heidfeld og flagposterne - og også ved hjælp af videooptagelser - er det blevet dokumenteret at der ikke var givet signal til Heidfeld, eller andre kørere for den sags skyld. Altså er Heidfeld blevet frikendt for uforsvarlig kørsel i en flagzone, og fik derfor heller ingen straf.
Efterfølgende har arrangørerne evalueret og fundet at placeringen af flagposterne skal ændres. Ligeledes kunne det også være ønskeligt at flagposterne banen rundt får besked. Specielt når der er rødt flag. Men det må være op til FIA og banearrangørerne at få ændret det. Selvfølgelig i samråd med FIA's sikkerhedskommission og kørernes forening.