Dermed ser det ud til at den i hvert fald har alle de kvaliteter der skal til for at den kan rykke ind i Formel 1-kalenderen. Mosley kiggede forbi banen mens der var WRC rally i Portugal. 'Autodromo Internacional do Algarve', som banen rettelig hedder, fik i hvert fald rosende ord med på vejen. Nu skal de så til at forhandle med Bernie Ecclestone om de kommercielle forhold, og det er så straks noget helt andet. "Det er en fremragende bane så jeg tror ikke der er nogen tvivl om at de vil lave en aftale med Bernie og FOM. Der vil ikke være de mindste problemer derefter med at få dem på kalenderen," siger Mosley.
I denne weekend er der A1 GP race - endnu et af mange arrangementer på den nye bane som er blevet rost til skyerne af mange af kørerne.
Italieneren er reservekører for Force India og de har da også sagt ok til arrangementet for at han får banket lidt af rusten af sig. "Jeg ser meget frem til at prøve A1GP raceren og komme tilbage til racet, hvilket er det jeg elsker mest. Jeg er glad for at Vijay Mallya og Force India har accepteret at give mig fri til disse løb så jeg kan mærke adrenalinen i løbsatmosfæren," siger Liuzzi.
Han får god mulighed for at forbedre Italiens nuværende placering, hvor de pt. ligger på en samlet 14. plads. Fabio Onidi og Edoardo Piscopo har tidligere repræsenteret Italien.
Tyskeren kørte nemlig næsten 80 km./t. under lørdagens træninger hvor der ellers kun er tilladt at køre 60 km./t. Værsgo at betale - 4.000 euro svarende til godt 30.000 danske kroner. Og i en tid med finanskrise er det jo en bøde der er til at mærke! I øvrigt måtte hans landsmand Nick Heidfeld også punge ud, men 'Quick Nick' var knap så rask ned gennem pitlane. Han slap med en bøde på 800 euro.
Under alle omstændigheder er det et faktum at Mercedes og Daimler koncernen har store problemer, da de for tiden har massive tab som ligger i milliardklassen - hver måned! Der er møde i dag i Stuttgart for at finde besparelser på omkostningssiden, og uden tvivl kommer også Mercedes engagement i motorsport på bordet. Og med udsigten til fortsat ballade, hvis FIA trækker sagen videre til en tur i den juridiske mølle med potentielle sanktioner, så bliver Mercedes ikke ligefrem forbundet med succes.
Helt uden succes har de dog ikke været i år - Mercedes har vundet to løb i år - blot med 'det forkerte team'!
Tiderne fra 3. fri træning:
Pl. | Kører | Team | Tid | Omg. |
1 | Nico Rosberg | Williams-Toyota | 1:35,940 | 19 |
2 | Mark Webber | Red Bull-Renault | 1:36,048 | 13 |
3 | Felipe Massa | Ferrari | 1:36,089 | 13 |
4 | Jarno Trulli | Toyota | 1:36,132 | 21 |
5 | Timo Glock | Toyota | 1:36,189 | 22 |
6 | Sebastian Vettel | Red Bull-Renault | 1:36,194 | 14 |
7 | Kimi Raikkonen | Ferrari | 1:36,322 | 14 |
8 | Kazuki Nakajima | Williams-Toyota | 1:36,325 | 18 |
9 | Rubens Barrichello | Brawn-Mercedes | 1:36,519 | 19 |
10 | Jenson Button | Brawn-Mercedes | 1:36,541 | 17 |
11 | Robert Kubica | BMW Sauber | 1:36,563 | 18 |
12 | Lewis Hamilton | McLaren-Mercedes | 1:36,657 | 15 |
13 | Heikki Kovalainen | McLaren-Mercedes | 1:36,742 | 13 |
14 | Fernando Alonso | Renault | 1:37,004 | 16 |
15 | Nick Heidfeld | BMW Sauber | 1:37,026 | 18 |
16 | Nelson A. Piquet | Renault | 1:37,032 | 18 |
17 | Adrian Sutil | Force India-Mercedes | 1:37,118 | 18 |
18 | Sebastien Buemi | Toro Rosso-Ferrari | 1:37,282 | 17 |
19 | Sebastien Bourdais | Toro Rosso-Ferrari | 1:37,322 | 16 |
20 | Giancarlo Fisichella | Force India-Mercedes | 1:37,398 | 19 |