Pitsladder


Sitet opdateres ikke længere med nyheder.
Læs dem i stedet på Motorsporten.dk

Ældre Dato Nyere    Indeks

 
10.5.1998
 Ron Dennis - McLaren:
 David Coulthard efter Barcelona GP:
 Fisichella efter Barcelona GP:
 Spaniens Grand Prix - Resultat
 Jean Todt - Ferrari:
 Mika Häkkinen efter Barcelona GP:
 Eddie Irvine efter Barcelona GP:
 Norbert HAUG - Mercedes:
 Michael Schumacher efter Barcelona GP:
 Spaniens Grand Prix - Morning Warm up
 
9.5.1998
 Spaniens Grand Prix - Kvalifikation
 Stewart nyt
 

Hop til top10.5.1998

Ron Dennis - McLaren:

Jeg er meget glad for det resultat vi fik og meget stolt af McLaren og Mercedes-Benz. Team gjorde det godt hele weekenden. Kørerne har det rigtige udstyr, til at gøre det godt - og de udførte det til topkarakter. Jeg ser meget frem til weekenden i Monte Carlo.
hvj  


Hop til top
David Coulthard efter Barcelona GP:

"Det var meget svært i den første del af løbet, fordi mine dæk ikke gjorde det arbejde som de skulle. Jeg kæmpede hele weekenden for at finde den rigtige balance i bilen, men det lykkedes desværre ikke rigtigt. Nu vil jeg se frem mod Monaco som er en hel anden bane, og jeg tror på at jeg kan lave et godt resultat der."
hvj  


Hop til top
Fisichella efter Barcelona GP:

"He was crazy. Jeg var allerede kommet forbi Irvine og han skulle bare have lukket mig forbi, men det ville han ikke, og det resulterede i at vi kørte sammen."'Fra Benetton's Press Release siger Fisichella "Jeg er meget skuffet. Det samme sket faktisk i starten af løbet, men der lod jeg Irvine komme forbi, for ellers vidste jeg at der ville have sket en ulykke. Efter uheldetblev bilen svære at køre. Den både over- og understyrede."
hvj  


Hop til top
Spaniens Grand Prix - Resultat

Helt som forudset blev det igen en total McLaren dominans på Circuit de Catalunya i Spanien.
Mika Hakkinen på 1. pladsen og David Coulthard på 2. pladsen.
Kun to andre kørere var på omgangshøjde med McLaren duoen da løbet sluttede, det var Michael Schumacher i Ferrari på 3. pladsen samt Alexander Wurz i Benetton på 4. pladsen.
Michael Schumacher måtte i øvrigt en ekstra tur i pit, for at modtage en 10 sek. straf for at have kørt for hurtigt i pitten.
Der var 15 kørere der fuldførte løbet.

Spaniens Grand Prix 1998
Circuit de Catalunya
Resultat
Nr.KørerTeamTidGap
1Mika HakkinenMcLaren1:33:37,621196,811 km/t.
2David CoulthardMcLaren+ 0:09,439196,481 km/t.
3Michael SchumacherFerrari+ 0:47,094195,175 km/t.
4Alexander WurzBenetton+ 1:02,538194,644 km/t.
5Rubens BarrichelloStewart- 1 omg.-
6Jacques VilleneuveWilliams- 1 omg.-
12Jan MagnussenStewart- 2 omg.-

For danskeren Jan Magnussen var hans 12. plads idag nok det bedste som man kunne forvente med det materiel som han havde til rådighed.

AN  


Hop til top
Jean Todt - Ferrari:

Helt fra start af denne weekend start, vidste jeg at en 3. Plads var det bedste vi kunne håbe på, med mindre McLaren fik problemer, men det skete ikke. Mesterskabet er stadig åbent, men vi er nød til at forbedre os meget for at kunne følge med. Jeg er ked af det på Irvine's vegne som kunne have slutte på en 4. plads.
hvj  


Hop til top
Mika Häkkinen efter Barcelona GP:

"At starte fra poleposition, og føre det meste af løbet, er bare en fantastisk følelse. Jeg pressede bilen meget hårdt i starten af løbet, men til slut i løbet, slappede jeg en lille smule af. Dagens resultat havde ikke været muligt uden, det arbejde som hele teamet har gjort og jeg vil takke dem meget for deres indsats."
hvj  


Hop til top
Eddie Irvine efter Barcelona GP:

"Jeg lavede en god start. Jeg var gået tilbage til min gamle start teknik og det så ud som det virkede. Når vi snakker om det lille uheld, vil jeg ikke give nogle skylden, men jeg i hvert fald ikke at det var min skyld. Efter mit pit stop havde jeg meget brændstof i bilen, som vi også havde planlagt hvilket ville give mig et langt 2. stint og Fisichella kom ud af det sidste sving med stor hastighed, og kom op på siden af mig. Vi bremsede på samme tidspunkt, og han drejede ind sammen med mig. Og jje havde bare ikke noget sted og køre hen. Det var virkeligt en skam, for jeg havde haft et godt løb."
hvj  


Hop til top
Norbert HAUG - Mercedes:

Det er fantastisk med endnu en 1-2 sejer. Tillykke til hele teamet specielt Mika og David.
hvj  


Hop til top
Michael Schumacher efter Barcelona GP:

Jeg lavede en dårlig start med alt for meget hjulspind, og jeg kunne ikke helt kontrollere situationen. Jeg tabte 2 placeringer, Men takke være teamets gode arbejde kom jeg op på en 3. Plads efter mit første pitstop. Min "pit lane speed limiter" virkede ikke helt efter hensigten, og jeg så at min hastighed kom over den tilladte grænse et kort øjeblik. Jeg kom ind for at få min straf. Efter dette kørte jeg ud og pressede bilen meget, for at lukke hullet op til Wurz, og igen kaldte teamet mig i pit på det rigtige tidspunkt, og jeg kom derved forbi ham. Jeg tror ikke at jeg var kommet forbi ham ude på banen. En 3. Plads var det bedste jeg kunne præstere idag, men jeg tror at det bliver meget tættere i Monaco.."
hvj  


Hop til top
Spaniens Grand Prix - Morning Warm up

Igen er Mika Hakkinen og David Coulthard hurtigst, men bortset fra det er der i dagens warm up byttet lidt rundt på pladserne i forhold til de fri træninger samt kvalifikationen.
Da man kan formode at alle racerne er sat til deres "race settings", så kan man tage dette som et lille fingerpeg til hvordan dagens race vil blive.
Altså McLaren i front, og kamp om de følgende pladser mellem Ferrari, Benetton pg Prost.

Williams teamet var igen kørt langt bag ud, Heinz-Harald Frentzen og Jacques Villeneuveblev henholdsvis nr. 8 og 16.
En af de største overraskelser må være at det lykkedes for Esteban Tuero at få sin Minardi op på 13. pladsen.

Spaniens Grand Prix 1998
Circuit de Catalunya
Morning Warm Up
Nr.KørerTeamTidGap
1Mika HakkinenMcLaren1:22,460206,413 km/t.
2David CoulthardMcLaren1:23,270+ 0,810 sek.
3Giancarlo FisichellaBenetton1:24,107+ 1,647 sek.
4Olivier PanisProst1:24,667+ 2,217 sek.
5Michael SchumacherFerrari1:24,852+ 2,392 sek.
6Eddie IrvineFerrari1:25,176+ 2,716 sek.
10Rubens BarrichelloStewart1:25,702+ 3,242 sek.
17Jan MagnussenStewart1:26,425+ 3,965 sek.

Jan Magnussen kørte sig ind på en 17. plads foran f.eks både Jean Alesi og Damon Hill. Forskellen mellem Jan Magnussen og Mika Hakkinen var 3,965 sek., og forskellen til Rubens Barrichello som kom på 11. pladsen var 0,723 sek. Dette på trods af at Jan Magnussen kører med en tidligere version af Ford motoren, der ikke har så mange HK, end Rubens Barrichello.

AN  


 

Hop til top9.5.1998

Spaniens Grand Prix - Kvalifikation

Det blev igen rent McLaren i første start række, Mika Hakkinen foran David Coulthard, lige så overlegent som vi har set det i de tidligere løb i denne sæson, Michael Schumacher er på 3. pladsen 1,523 sek. efter poletiden.

Af overraskelser i denne kvalifikation kan nævnes:
Johnny Herbert i Sauber på 7. pladsen.
Rubens Barrichello på 9. pladsen i hans Stewart.
Williams teamet på 10. og 13. pladsen med henholdsvis Jacques Villeneuve og Heinz-Harald Frentzen.
Det er vel også en lille overraskelse at Damon Hill kom på 8. pladsen, mens Ralf Schumacher i den anden Jordan er på 11. pladsen.
Ricardo Rosset klarede ikke 107% tiden (1:25,880), han kørte idag på tiden 1:25,946, og kommer derfor ikke til start i morgen.

Spaniens Grand Prix 1998
Circuit de Catalunya
Kvalifikation
Nr.KørerTeamTidGap
1Mika HakkinenMcLaren1:20,262212,065 km/t.
2David CoulthardMcLaren1:20,996+ 0,734 sek.
3Michael SchumacherFerrari1:21,785+ 1,523 sek.
4Giancarlo FisichellaBenetton1:21,894+ 1,632 sek.
5Alexander WurzBenetton1:21,965+ 1,703 sek.
6Eddie IrvineFerrari1:22,350+ 2,088 sek.
9Rubens BarrichelloStewart1:22,860+ 2,598 sek.
18Jan MagnussenStewart1:24.112+ 3,850 sek.

Det har indtil nu været en lidt skuffende weekend for Jan Magnussen, i de frie træninger er han blevet nummer 22, 22, 19 og 20. ud af de 22 startende, og han har flere gange været ude i kattegruset.
Her i kvalifikationen er han på 18. pladsen 3,850 sek. efter Mika Hakkinen på pole og 1,252 sek. efter teamkollegaen Rubens Barrichello som er på 9. pladsen.

AN  


Hop til top
Stewart nyt

I dagens kvalifikation blev Rubens Barrichello nummer 9 og Jan Magnussen nummer 18. En af årsagerne til den store forskel i mellem Rubens Barrichello og Jan Magnussen ligger i at Stewart teamet kun har to af de nye Ford Serie 4 motore, og de er reseveret til Rubens Barrichello. Der er dog den mulighed at hvis Rubens Barrichello klarer sig igennem de frie træninger, kvalifikation samt warm up på kun en motor, så er det muligt at teamet sætter den anden i Jan Magnussen's racer til selve løbet.
Dette kan forklare den store forskel der er på Rubens Barrichello's og Jan Magnussen's tider denne weekend.

Her er lidt af Stewart teamet's kommentarer til dagens kvalifikation.

Jackie Stewart:
Under de givne omstændigheder er vi tilfredse med at vi på 27 timer er rykket op fra de to sidste pladser til de placeringer som vi har opnået i kvalifikationen. Det er et godt ekselpel på på teamets måde at reagere possitivt på i en svær situation. Det er tydeligt at Serie 4 motoren hjalp Rubens Barrichello til at få en god tid. Jam Magnussen, med store problemer, klarede sig også meget godt.

Paul Stewart:
Det er virkelig en lettelse at vi har klaret os så godt indtil nu i denne weekend. Den nye motortype i Rubens Barrichello's vogn hjalp ham til en flot kvalifikation. Jan Magnussen er på vej op igen hvad angår præstationerne, men som det desværre tit sker når man er inde i en svær periode, så blev han forstyrret af mange problemer som han selv er uden mulighed for at påvirke.

Martin Whitaker (Ford):
Dagen blev en succes for Serie 4 motoren som Rubens Barrichello benyttede. Han kom ind på en 9. plads det bedste som teamet har klaret i år. Modsat var det med Jan Magnussen, han havde slet ikke heldet med sig. I formiddags måtten han stoppe på grund af et knækket motorophæng, og her i eftermiddag så var der problemer med brændstoftrykket, så han måtte benytte reservevognen til den sidste del af kvalifikationen. Vi regner med at installere den sidste Serie 4 motor i Rubens Barrichello's vogn i morgen.

Rubens Barrichello:
Jeg er glad både på egne vegne men også for på teamets vegne for en kvalifikationsplads i top ti efter vores katastrofe weekend på Imola. De ændringer som vi har foretaget på vognene virker fint og vi er på vej i den rigtige retning. Hvis ikke jeg var "kørt" ind i problemer med de gule flag, så kunne jeg have forbedret tiden yderligere. Alt i alt ser det godt ud forud for morgendagens løb.

Jan Magnussen:
Jeg havde en del problemer dagen igennem. Under kvalifikationen måtte jeg skifte til reserve vognen på grund af problemer med benzintilførslen på min egen racer. Desværre så var reserve vognen ikke udstyret med de nyeste ændringer som teamet her udviklet som eller har hjulpet meget. Men hvis jag havde haft mere tid i raceren kunne jeg sikkert have forbedret tiden.

AN  


 

Hop til top Copyright ©1997-2007 f1.motorsport.dk og motorsporten.dk