Forud for løbet blev skotten 'pakket ind' i isposer for at dæmpe smerterne ved de bøjede ribben - alligevel startede han løbet på trods af den store smerte - der også prægede ham løbet igennem. Det var også helt tydeligt at skotten skulle have hjælp til at komme ud af raceren da han parkerede sin racer i parc fermé.
Han giver selv opskriften på hvorfor han startede. "De andre kørere kunne ikke vide hvordan jeg led, da de ville miste respekten for mig i løbet og angribe mig," forklarer han. "Jeg måtte simpelthen køre. Man er en færdig mand i Formel 1 hvis man viser nogen form for svaghed. Jeg kunne køre - men det gjorde ondt," siger Coulthard der sluttede på en fornem 2. plads.
Det var derfor mere en psykologisk kamp der skulle klares for at skotten bevarede sin værdighed og respekten i Formel 1 - og man må sige at det var en høj pris der blev betalt... Skottens ventes at være klar igen på Nürburgring og har haft testfri i denne uge for at pleje sin skade.
Fra gokart til Formel 1 - det går hurtigt i øjeblikket med kørerne
Foto: Allsport
Men nu sidder han altså i en Benetton-racer og er måske på vej til at overtage pladsen som testkører som ellers tilhørte Hidetoshi Matsusada.
"Pantano er et interessant ungt talent," siger Benetton-bossen Flavio Briatore. Kontakten mellem Pantano og Benetton er kommet via det team han kører for. "Han blev foreslået af KMS, det team som han kører for i det tyske Formel 3, som altid har haft tætte forbindelser til os," siger Briatore. KMS bliver i dag støttet af Team Brask der har rødder tilbage i Danmark, og som også støtter flere danske kørere.
Der er ikke sat nogle store mål for Pantano - han skal blot forsøge sit bedste. "Han skal ikke vise noget med det samme da vi vil give ham chancen for udføre yderligere test," lover den nytilkomne Benetton-boss. Han har tidligere ført italienske kørere frem i Formel 1 - og var manden der fik de to nuværende italienske kørere, Giancarlo Fisichella og Jarno Trulli ind i motorsportens superliga, i første omgang via et læreår hos Minardi. Måske er Pantano næste skud på stammen?
Pantano kan blive en ny italiener som Briatore fører til Formel 1
Foto: Allsport
Giorgio Pantanos blå bog:
Født: 4. februar 1979
Nationalitet: Italiener
Bopæl: Conselve, Padova (Italien)
Karrieren
1988 - Begyndte i gokart
1993 - Italiensk, europæisk og verdensmester i juniorklassen
1994 - Italiens og verdensmester i juniorklassen
1995 - Europamester i Formula A
1996 - Europamester i Formula A
1997 - 5. plads i EM i Formula Super A, 3. plads i VM i Formula Super A
1998 - Vinder af Parius Bercy Cup, 2. plads i Ayrton Senna Memorial Cup Suzuka og 7. plads i EM i Formula Super A
1999 - 3. plads i VM i Super A, 3 løb i Formula Nissan (Spanien) og et løb i det britisk Formel 3 (nr. 15 i mesterskabet)
2000 - Tysk Formel 3 med KMS der støttes af Team Brask og Formel 1 test for Benetton.
"Efter uheldet med Nigel Stepney, var vi nødt til at bruge vores reservemand til at hjælpe med at fylde vores biler op. Han gjorde det bedste han kunne, med så kort varsel. Desværre tabte vi meget tid på Michael Schumacher's anden pit stop, og for at gøre skaden endnu værre, så tabte Michael's venstre baghjul luft, så det var umuligt at forsvare hans position da han skulle ind en tredje gang for at få nye dæk på bilen. Det var en streg i regningen, men alle teams må forvente nogle mindre gode løb i løbet af en sæson. Vi må bare arbejde endnu hårdere for at bevare vores forspring." siger Ross Brawn
Wurz fik lidt tiltrængt succes - han var hurtigst i går
Foto: Allsport
Hos Williams havde man begge kørere i aktion - og Ralf Schumacher var markant den hurtigste af de to. Jordan havde også en rimelig dag - de er stadig efter Williams-teamet, men arbejdet hårdt på at genvinde sidste års form.
BAR forsøgte sig med den modificeret gearkasse og det har indtil videre været en succes. "Testen startede dårligt, takket være vejret og det blev gradvist bedre så vi kan sige at det var en succes," siger Steve Farrell. Teamet føler nu at de har løst problemerne med gearkassen. "Vi er næsten sikre på at problemerne med gearkassen som har plaget os indtil videre i år er blevet løst. Begge vores kørere følte at raceren var blevet bedre siden sidste gang vi testede på Jerez og det er meget opmuntrende forud for det kommende løb," siger teamets chefingeniør Steve Farrell.
Teamet havde endvidere testkøreren Darren Manning i aktion og hans test forløb godt - oprindelig skulle han også have kørt onsdag, men der måtte testen afbrydes på grund af tekniske problemer. "Det var fantastisk at være på en ren bane her i Jerez og lave en seriøs test," siger Manning der kører i Formel 3000-serien i år efter stor succes i det japanske Formel 3. Manning skal teste for teamet igen i juni hvor teamet tager tre dage til Monza for at teste.
Jaguar havde lidt problemer og fik ikke gennemført alt arbejdet. "Vi skulle køre nogle længere stræk men fik lidt problemer med speederen og måtte korte det ned," siger en lidt skuffet Johnny Herbert der sluttede som nummer 7 - foran Eddie Irvine. Teamet er lidt i vildrede om de ændringer der er kommet på raceren giver nogen fordel - teamet har jo en sejr at skulle forsvare... "Det bliver godt at komme tilbage," siger sidste års vinder Johnny Herbert, "især hvis vi får det samme resultat som sidste år. Men nu må vi vente og se," siger han - og mon ikke Jaguar først skal forsøge at få hevet nogle point hjem...
Sauber sluttede også deres test hvor Pedro Diniz igen var i aktion. Der stod tre ting på programmet - test af dæk, forbedring af traction og bedre starter. "Vi brugte morgenen til at fokusere på aerodynamik og eftermiddagen til at udføre test af de to dækcompounds som Bridgestone har med på Nürburgring. Vi har også arbejdet på at forbedre C19'erens fart ud af langsomme sving, og øvede starter," siger Jacky Eeckelaert der er leder af Saubers testteam. Pedro Diniz var ganske tilfreds, især med de aerodynamiske forandringer. "Jeg ser virkelig frem til det næste grand prix." Sidste år havde Diniz et kedeligt løb hvor han var indblande i et farligt uheld hvor han var heldig at overleve da hans racer endte på hovedet i gruset.
Arrows blev også færdige med deres test. De la Rosa måtte tage hele testen da Verstappen var blevet syg. Torsdagen blev brugt til at teste mekanisk set-up og forskellige bremse-specifikationer. Testteamet vender nu tilbage til fabrikken i Leafield hvor der arbejdes på højtryk for at få racerne klar til det kommende løb.
Og lige til sidst: Giorgio Pantano fik endnu en testdag for Benetton, men havde en afkørsel inden middag som gjorde at hans test stoppede der. Chassis'et blev lidt trykket og vingerne blev ødelagt sammen med ophænget - ikke lige den bedste reklame.
Testtider fra Jere
På andendagen for testen, skulle teste både aerodynamik og mekaniske ændringer. Nick Heidfeld testede alene, og fik kørt 49 omgange. Men vejret var ikke med teamet. Der var en stærk vind med svag regn. Alligevel har man været rimelig tilfreds. Man har fundet forbedringer som skal testes igennem, ifølge de foreløbige meldinger er der fremgang at spore, men det er ting der skal udvikles noget mere.
Efter lørdagens kvalifikation, fik McCoy lejlighed til at se, hvordan en F1 racer skulle køres, og derefter fik han muligheden for selv at prøvesidde en Formel 1 racer.
"Jeg var overrasket over, hvor komfortabel bilen egentlig er, når man først er kommet ned i den. Dine ben ligger fremad og nærmest en lille smule opad. Det føles bedre end det ser ud til. Jeg har altid syntes, at det kunne være skægt at prøve en engang, og nu fik jeg muligheden for det. De lyder utroligt godt, og de er helt sikkert meget hurtigere i svingene, end jeg er vant til på motorcyklen. Men ned ad langsiden, var den faktisk ikke hurtigere end jeg er vant til."
Spektakulære Garry McCoy udskiftede for en stund den tohjulede med en Sauber-racer - men dette er vist hans rette element
Foto: Allsport
Morgenen blev brugt til fintuning af setup'et til Mugello banen, og derefter kørte Rubens Barrichello en hel løbs distance, 88 omgange, og satte i den forbindelse dagen bedste tid på 1:28,018. Hele distancen blev kørt uden problemer af nogen art.
Barrichello havde en travl dag
Foto: Allsport
Hen på eftermiddagen, blev der øvet pitstops med tankning.
RubensBarrichello udtalte efter testen:
"Jeg er tilfreds med dagens arbejde. det er altid rart at få kørt så mange kilometer, samtidig med at raceren fortsat forbedres. Vi benyttede en modificeret motor i dag, og nu skal teknikkerene analysere data, så vi kan afgøre om denne type motor skal benyttes til Europas Grand Prix. De tider jeg kørte i dag var ikke imponerende, men det skyldes dels at det var meget varmt samt at banen var meget beskidt".
Det må siges at alt er faldet ud til teamets fordel. David Coulthard var i stand til at gennemføre GP'et. Hakkinen vandt og teamet gentog dobbeltsejren.
Men hvad med DC? Hvordan har han håndteret hele situationen omkring ham selv?
Først og fremmest skulle han igennem et lægetjek, inden han kunne stige i sin racer og køre i Spanien. Det gik godt nok, men pga. diverse knubs fik han smertestillende medicin til efter løbet. Han udtalte efter løbet, at det havde været en meget følelsesmæssig oplevelse. Han oplevede flere gange flashbacks til flyulykken. Det var en befrielse at komme hjem og slappe af. DC undlod at tage medicin efter at han var kommet hjem, og opdagede derved hvor stor virkning den havde. Nu kunne han mærke, hvor ondt det gjorde. Han har bl.a. derfor gennemgået endnu et lægetjek, og der konstaterede man, at han havde brækket tre ribben ved flyulykken. Det har været en hård omgang for DC. Man kunne også se ved præmieoverrækkelsen, at der gik mange ting igennem hovedet på ham. I denne uge er der dømt afslapning og ingen arbejde til DC. Han er derfor ikke med ved testen på Jerez. Men han har fået grønt lys af F1 feltets læge, Sid Watkins, til at stille op ved det Europæiske GP på Nürburgring. Og i teamet er der også stort håb om at han stiller op.
Hakkinen har været en del nede over sine manglende resultater. Der har også været tendenser til en vis frustration. Men efter årets første sejr, ser det måske lidt lysere ud. Optakten til det spanske GP var dog ikke optimal. Pga. andre opgaver kunne Mika Hakkinen ikke teste mere end en dag før GP'et. Og da han skulle teste var det regnvejr. Han havde derfor ikke samme mulighed for at finde et optimalt set-up, som sine kollegaer. Derfor var de sidste dage meget hektiske for MH. Men til løbet fungerede alt optimalt, og han og teamet, fik maksimum udbytte af anstrengelserne. Han udtalte efter løbet, at sidste år var det spanske GP et vendepunkt for ham, og at han håbede det vil gentage sig i år. Måske ser vi nu en Hakkinen, der kan sige mere end enstavelsesord ved diverse interviews.
For teamet var resultatet meget bekræftende. Efter det forrige løb, hvor teamet også fik et godt udbytte, viser det at man er på rette vej. Kørerne nærmer sig Michael Schumacher i pointene. Og i konstruktørernes mesterskab, er man nu meget tæt på Ferrari. Kun syv points skiller de to teams. Der skal ikke så meget til, før McLaren vil være foran Ferrari i dette mesterskab.
Pantano kører i det tyske Formel 3-mesterskab hvor han lagde stærkt ud med at vinde det første løb - og fører også serien. "Benetton har givet mig chancen for at teste her i Jerez og så vil de beslutte om jeg skal blive testkøreren," siger en glad Pantano. "Jeg er så glad for at Benetton har givet mig chancen, og jeg er meget spændt på min første test i en Formel 1-racer - det er en drøm for mig," siger Pantano.
Det har ellers været ventet at det Antonio Pizzonia ville være nummer 1 på Benettons ønskeliste, men indtil videre har Pizzonia endnu ikke testet for Benetton. For Formel 3 som serie er det store fokus kun en fordel for de unge kørere og det kan blandt andet køre en serie som Formel 3000 ud på et sidespor. Formel 3-serierne rider på den store Button-bølge - men det er ikke den store genistreg at få en kører ind i Formel 1 via Formel 3 - Jarno Trulli fik en ligeså kometagtig debut i Formel 1, og kunne med lidt held allerede havde vundet sit første grand prix i debutsæsonen. Der er blot kommet mere fokus på de unge kørere.
Teamet appellerede dommen og derfor var Pedro de la Rosa klar til at starte fra 9. pladsen, mod at Arrows så skulle en tur til FIA-retten for at få afgjort om det var lovligt eller ulovligt. Teamet fandt ud af at det nok kun ville gøre det værre, så de valgte til sidst at acceptere afgørelsen.
Teamet har ikke præcist fundet fejlen men konstateret at det ikke er med vilje at de brugte benzinen i kvalifikationen. "Vi er sikre på at den måde det bliver fremstillet er korrekt og at ændringen opstod under transporten," siger teamchefen. Teamet er sikre på at det ikke bliver gentaget på et andet tidspunkt.
Teamchef Peter Sauber ville gerne have at hans racere fik lidt flere point, men Sauber har enten ikke heldet (eller er det måske i virkeligheden formatet) til at være indenfor de seks første når flaget falder. "Den måde der deles point ud på er en stor vittighed," lyder det fra den schweisiske teamchef. Men han forsøger at bortforklare hvorfor de melder ud med disse holdninger - det er ikke for Saubers skyld. "Jaguar har eksempelvis ikke scoret et eneste point i sæsonen. I værste fald kan de blive trætte og tage til en anden serie. Så bliver den største taber Formel 1," siger teamchefen.
Når man læser sådanne udtalelser kan man ikke lade være med at trække på smilebåndet. Det er meget sjælden om overhovedet nogensinde at en teamchef bekymrer sig om andre teams, så det lyder utrolig komisk. Peter Sauber kan dog presses til også at anlægge en 100% 'selvvisk' indstilling til problematikken. "Mika Salo havde et godt løb i Barcelona - men vi fik ingen belønning," siger han om den ubrugelige 7. plads.
Måske skal vi i stedet stille et nyt forslag: Hvad med at Sauber-raceren blev lidt hurtigere.
På grund af at mange ting var kaos, har FIA besluttet, at der skal være en høring og en debat om Silverstone arrangementet. Der er ifølge forlydender, endda tale om at straffe arrangørerne med bøde på grund af hele forløbet. Høringen finder sted i Polen d. 21 juni.
De fleste vil nok mene, at hvorfor skal Silverstone straffes for et vejrlig, som ingen er herre over. Ydermere var løbet flyttet fra det normale tidspunkt, til et meget tidligt tidspunkt på året, hvor alle ved at det britiske vejr er meget ustadigt. Er det en bevidst handling fra FIA for på den måde, at kunne plukke nogle af de europæiske løb ud, hvis man ikke kan enes med EU kommissionen? Det kan vi af gode grunde ikke vide.
Men en ting er sikker. Silverstone får i hvert fald kraftig opbakning fra to af de "store" teamchefer i F1. Både Ron Dennis og Sir Frank Williams er ude med meldinger om, at Silverstone skal have en fremtid.
Ron Dennis: "Det der skete i påsken, var et resultat af nogle vejrbetingelser, som der ikke er nogen der er herre over. Vi så på tv sidst på måneden, at der i april måned faldt tre gange så meget regn, som gennemsnittet for de sidste ti år. Hvordan kan man planlægge ud fra det? Hvis de skal straffes for noget som skete på grund af klimatiske forhold, så er de godt nok for strenge. Jeg kan ikke tro, at nogen skal straffes for det, men jeg tager sommetider fejl i forhold som disse. Jeg mener at efter forholdene, gjorde arrangørerne det bedste de kunne."
Frank Williams: "Resultatet af høringen er uforudsigeligt. Min private holdning er, at det er uacceptabelt at de (FIA) er nødt til at trække Silverstone ud i noget sådant. Det er åbenbart blevet noget politisk, og de(BRDC) er de uskyldige ofre. Det jeg ved, er, at alle træninger startede og sluttede til tiden, ud fra alle teams synspunkt forløb det planmæssigt. Siden syv af de elleve teams har deres base indenfor en radius af ca. 50 km fra Silverstone, ville det have været rart, hvis de (FIA) havde talt med os om evt. problemer."
Med til historien hører også, at Silverstone på grund af den megen regn, selv frarådede folk at blive væk til lørdagens kvalifikation. Man har siden tilbagebetalt meget store beløb i refusion til de, som ikke fik mulighed for at benytte deres billetter. Ydermere var arrangørerne uden indflydelse på politiets håndtering af den trafikale situation omkring banen.
Med i betragtninger skal også, at Brands Hatch om et par år for overdraget rettighederne til det britiske GP. Et af problemerne er, at ejerskabet af Brands Hatch, i øjeblikket kæmper med ledelsesproblemer. Desuden har man endnu ikke fået alle tilladelser til at ombygge banen, så den kan leve op til diverse sikkerhedskrav, som er gældende i F1. Det kan godt give problemer i forhold til, at man måske ikke kan nå at gøre banen klar til tiden. Desuden er Donington banen, ifølge forlydender, blevet bedt om at holde sig stand by. Denne bane overholder heller ikke helt FIA's sikkerhedskrav. FIA er nok ikke så meget for at indrømme, at de har begået en fejl ved at placere løbet på et andet tidspunkt. De uskyldige ofre i denne sag, er indtil videre arrangørerne British Racing Drivers Club, som ejer Silverstone.
Walkinshaw sikrer sig i dag Renault til 2005
Foto: Allsport
Der har ellers været spekulationer om hvorvidt Arrows har været villige til at sælge teamet til VW der skulle køre teamet med Seat som brand. Nu lader det til at VW/Seat må på udkig efter et andet team, og der står Minardi som det bedste bud.
At Arrows har sikret sig Renault-motorerne er et vigtigt fundament for teamet i fremtiden, sådan at de nu kan droppe alle planer om at køre med deres hjemmebyggede og bovlamme motor. Arrows vil fra 2002 få leveret motorer der er en version ældre end dem som det 'nye' Renault-team selv anvender.
Derudover ventes det at Renault kommer til at påvirke Supertec-motorerne i endnu højere grad og derfor er der også en grund til at der er lavet en aftale over tre år for brugen af motorerne. "Næste sæsons Supertec vil have en innovativ teknologi som ikke kan være til anvendelse for et team der har en etårig kontrakt," siger Supertecs direktør Bruno Michel. "For at have vores motorer skal et team mindst blive med os i en treårig periode," siger han videre - og det er så det Arrows får gavn af.
Nigel Stepney mener selv at han vil være klar til det Canadiske Grand Prix og siger videre "Når man arbejder 18 timer i døgnet, så forventer vi at alle mand er klar ved pit-stoppet, men det kan hurtigt gå galt, for det der skiller et godt pitstop fra et dårligt pitstop er tiendedele sekunder. Så dem der arbejder med pitstoppene har aldrig været under et større pres end nu."
Nigel Stepney var allerede tilbage hos Ferrari i tirsdags, for at hjælpe den nye mand der har med påfyldning af raceren under løbet, og for at være med til at organisere de næste par løb.
Som nævnt i går har Mika Hakkinen ikke været sig selv i denne sæson, og efter to år i mediernes søgelys er presset blevet tonstungt, selvom han afviser at der i år skulle være et pres på ham. Derfor er der flere der indikerer at rygterne om et muligt stop til Formel 1 fra Hakkinens side måske er et røgslør der skal dække over at McLaren fra næste år har sikret sig Villeneuve og at Hakkinen enten vælger at stoppe eller at finde en anden arbejdsgiver.
Hvis ikke McLaren får fat i Villeneuve er Benetton der nemlig. Deres nye ejere, Renault har sat Villeneuve som nummer 1 på ønskelisten - så der bliver kamp om at få fingrene i Villeneuve. Det ventes ikke at BAR får lov at beholde canadieren i yderligere et år.
I går var Nick Heidfeld således i aktion og kørte 28 omgange - bedste tid lød på 1:20,22 - en tid som efter alt at dømme godt kan køres hurtigere. Teamet blev ligesom de andre teams i Spanien hindret af lidt regnvejr, så på den front var teamet ikke bedre stillet.
Teamet fortsætter testen i dag.
Benetton-bossen mener at det kommer til at ødelægge hele oplevelsen af en grand prix weekend, og i særdeleshed de træninger der skal køres om fredagen. Dette var et tydeligt problem i Barcelona, hvor flere teams simpelthen holdt pause i store dele af den første træning - det var simpelthen blot spild af tid!
Gaaaab - sker der ikke snart noget om fredagen?
Foto: Allsport
I stedet kunne FIA vælge at gøre fredagen mere interessant ved at tiderne kan bruges som tider til kvalifikationen, sådan at den hurtigste tid enten fredag eller lørdag kommer til at være afgørende for placeringen på grid'en.
Man kan så spørge sig selv om hvorfor Benetton så selv stiller til start i tests. "Benetton er kun til tests fordi Ferrari, McLaren og de andre tager afsted," siger han om det kapløb der fortsætter under alle omstændigheder. Næste stortest bliver i slutningen af juni forud for det franske grand prix på Magny-Cours.
Jody Scheckter som var Ferraris sidste verdensmester tilbage i 1979, mener at folkene der arbejder i pitten skulle have en bedre løn på bekostning af kørernes løn.
Tirsdag:
Vejret: Solrigt, med lidt skyer om eftermiddagen.
Luft temperatur: 18 - 23 C.
Bane temperatur: 23 - 31 C.
Chassis: F1-2000 nr. 201
Luca Badoer udførte test af nye mekaniske komponenter, og han kørte over 350 km. uden problemer med raceren.
Han havde dog en afkørsel, men hverken Luca Badoer eller Ferrari raceren blev beskadiget.
Onsdag:
Vejret: Solrigt.
Luft temperatur: 19 - 23 C.
Bane temperatur: 24 - 30 C.
Chassis: F1-2000 nr. 201
Dagens testprogram omfattede både test af nye mekaniske komponenter samt test af nye aerodynamiske tiltag på Ferrari raceren.
Luca badoer kørte over 375 km. under dagen test.
Der blev også testet pitstop med tankning, for at opøve en afløser for Nigel Stepney. der som bekendt kom til skade ved det Spanske Grand Prix. Denne del af testen blev overvåget af Andrea Vaccari, som er ansvarlig for netop tankning af racerne i forbindelse med Grand Prix løb. Det er endnu ikke besluttet hvem der skal afløse Nigel Stepney til Europas Grand Prix på Nurburgring.
Testtiderne:
Dag | Kører | Chassis | Tid | Omg. |
Tirsdag | Luca Badoer | F1-2000, nr. 201 | 1:01,675 | 119 |
Onsdag | Luca Badoer | F1-2000, nr. 201 | ? | 127 |
Torsdag fortsætter Ferrari teamet deres forberedelser til Europas Grand Prix på Nurburgring. Det er Rubens Barrichello der skal teste på Mugello banen.
Årsagen til uenigheden, skal findes i den sidste del af løbet på Catalunya banen. Nærmere bestemt på et tidspunkt, hvor Michael Schumacher ligger placeret på tredjepladsen, og kører nogle meget langsomme omgange. Årsagen til dette viste sig senere, at være en langsom punktering. På et tidspunkt bliver han indhentet af lillebror Ralf og Rubens Barrichello, som ligger og kæmper deres indbyrdes kamp om, på det tidspunkt, fjerdepladsen. Da de når Michael Schumacher, prøver Ralf at overhale indenom, med det resultat, at han kommer for tæt på storebror. Da han lider under manglende styreevne pga. den langsomme punktering, prøver han at korrigere for dette. Og det er med det resultat, at bilerne berører hinanden, og derfor bliver trukket længere ud i svinget. Det er klart, at det benytter Barrichello sig af, og smutter indenom dem begge og snupper tredjepladsen. Efter løbet var der kold luft mellem de to brødre.
Michael Schumacher: "Jeg kunne ikke dreje korrekt ind i højresvingene pga. en langsom punktering. Da Ralf prøvede at overhale mig, kunne jeg holde ham tilbage i venstresvingene, men da vi kom til højresvinget, havde jeg utrolig meget understyring, og kæmpede med bilen. Jeg ramte hans bil på en af sidekasserne, og det var næsten helt umuligt at styre. Jeg er glad for at det gik som det gik, men hvis han ikke er, er det hans problem. Han kunne have overhalet mig på ydersiden, men han skulle absolut prøve på indersiden. Hvis han vil have kamp, kan han få det. Det jeg kan sige er, at race er race."
Ralf Schumacher ville ikke tale med nogen, alt hvad han sagde var: "Jeg kunne let holde Barrichello bag mig, indtil vi nåede Michael. Jeg er glad for de tre point til mig selv og til teamet. Jeg foretrækker at se det på video, inden jeg udtaler mig." Det kunne måske vise sig at være en klog beslutning.
Efter løbet skulle de tro brødre følges med hinanden fra banen. Det foregik i helikopter sammen med deres far. "Jeg kan ikke sige ret meget om det, men mon ikke de to skal snakke sammen inden der kommer flere udtalelser til pressen. Vi skal dele en helikopter til lufthavnen. Det er ikke sikkert, at det bliver ligeså sjovt som det plejer."
Det kunne være interessant at være den berømte flue på væggen, når de to skal snakke sammen.
Frentzen: "Jeg fik en god start, og trak op på siden af Trulli på vej ned til det første sving. Der udbremsede jeg ham. Jeg kunne køre rundt i svinget på ydersiden af ham. Pludselig mærkede jeg et kraftigt bump bag i bilen, og jeg var lige ved at ryge ud i sandkassen. Det er klart, at det var ikke særligt tilfredsstillende. Han forklarede mig senere, at han var blevet presset ind i mig. Jeg undgik med nød og næppe et spin og kunne heldigvis beholde min placering."
David Coulthard sagde bl.a. følgende om MS ved FIA interviewet efter GP'et: "Da jeg skulle prøve at overhale ham, var resultatet af den første manøvre meget tæt, da han pludselig trak mod højre. Jeg var meget overrasket over, hvor sent han traf sin beslutning, vi var meget tæt på at røre hinanden. Ved det andet forsøg, prøvede jeg at overhale på ydersiden, jeg var sikker på at jeg kunne overhale ham."
Det er ikke første gang, at MS er blevet kritiseret for sin måde at køre på. Der har været visse episoder gennem årene.
Coulthard og Schumacher var ikke enige om kørestil
Foto: Allsport
Til sit forsvar siger Michael Schumacher, at da han lærte at køre i F1, var det anderledes. "Jeg lærte at køre i tiden med Mansell, Prost og Senna. Det er fra den tid, jeg har min kørestil. Den kørestil er anderledes i forhold til hvad den er i dag. Den gang var det okay at køre på den måde, det er det åbenbart ikke i dag. Jeg har kun lavet en stor fejl ved at køre på den måde. Det var på Jerez i 1997, hvor jeg kørte ind i Jacques Villeneuve. Og den fejl fik jeg også lov til at betale for."