Pitsladder


Sitet opdateres ikke længere med nyheder.
Læs dem i stedet på Motorsporten.dk

Ældre Dato Nyere    Indeks

 
15.5.2002
 Fiorano test - tirsdag
 Jerez test - tirsdag
 Enzo ville sige ok!
 Paul Ricard test - tirsdag
 Valencia test - tirsdag
 
14.5.2002
 di Montezemolo - Ikke plads til følelser
 ´I have a dream´
 Coulthard forsvarer Ferrari
 Ingen gider købe billetter
 

Hop til top15.5.2002

Fiorano test - tirsdag

Ferrari startede deres testprogram til det kommende Grand Prix i Monaco op på hjemmebanen Fiorano. Her kørte Luca Badoer den første testdag.

Samlet blev det til 104 omgange - hvoraf 32 omgange var på den korte bane. Badoers arbejde bestod i aerodynamik og set-up.

I dag støder Michael Schumacher til.

Testtider fra Fiorano, tirsdag den 14. maj 2002

Nr.KørerTeamBedste tidOmg.
1.Luca BadoerFerrari58,936104

BB  


Hop til top
Jerez test - tirsdag

Luciano Burti kørte test for Ferrari på Jerez-banen i Spanien.

Han kørte en F2001, chassis nummer 216 over 84 omgange. Testen var koncentreret om at teste Bridgestone-dæk.

Testtider fra Jerez, tirsdag den 14. maj 2002

Nr.KørerTeamBedste tidOmg.
1.Luciano BurtiFerrari1:22,99184

BB  


Hop til top
Enzo ville sige ok!

Enzo Ferraris søn, Piero Ferrari afviser at grundlæggeren af Ferrari, vendte sig i graven søndag eftermiddag.

Ved afslutningen af et møde i ledelsen i Ferrari Maserati Gruppen gav han sit besyv i den ophedede debat om Ferraris beslutning om at lade Michael Schumacher vinde. "Der er dem som siger at Enzo ville vende sig i graven. Jeg tror jeg kender ham rigtig godt og kan sige til de folk at jeg kan sige at søndag eftermiddag følte jeg at min far kiggede ned med et smil, mens han så sine to racere dominerede Grand Prix'et og to kørere der adlød teamordre," siger Piero Ferrari.

BB  


Hop til top
Paul Ricard test - tirsdag

Felipe Massa var ene mand på banen på den franske Paul Ricard-bane. Teamets anden kører, Nick Heidfeld var til konsultation hos lægen efter uheldet i søndags. Han kører test for teamet senere på ugen.

Derfor blevet testarbejdet overladt til teamets unge kører, Felipe Massa, der nu står overfor den store prøve i Monacos snørklede gade. Samtidig var det første gang han kørte på den franske bane. "Det er fornøjeligt at komme her og lære en anden ny bane og jeg kan virkelig godt lide den lange langside. Vejret har været godt i dag og jeg skulle ikke bekymre mig om trafik, da jeg var den eneste på banen," siger Massa.

Testtider fra Paul Ricard, tirsdag den 14. maj 2002

Nr.KørerTeamBedste tidOmg.
1.Felipe MassaSauber-Petronas1:38,94081

BB  


Hop til top
Valencia test - tirsdag

Tests forud for det kommende Grand Prix i Monaco er i fuld gang. Således har flere teams valgt at tage til Valencia for at teste som optakt til det krævende byløb.

Det var Williams' testkører Antonio Pizzonia der kørte på den hurtigste tid foran en anden Williams testkører Marc Gene.

Jarno Trulli begyndte testarbejde netop som optakt til løbet i Monaco, hvor han tidligere har overrasket ved at ligge med fremme i toppen af feltet. Derudover var også BAR til stede - de har stadig en del at indhente. Villeneuve stod for testarbejdet.

Testtider fra Valencia, tirsdag den 14. maj 2002

Nr.KørerTeamBedste tidOmg.
1.Antonio PizzoniaWilliams-BMW1:12,85484
2.Marc GeneWilliams-BMW1:13,17068
3.Jarno TrulliRenault1:13,57284
4.Jacques VilleneuveBAR-Honda1:14,33683

BB  


 

Hop til top14.5.2002

di Montezemolo - Ikke plads til følelser

Ferraris præsident bakker 100% op om sit teams beslutning om at lade Rubens Barrichello udføre sin rolle som andenkører til fulde i søndagens løb på A1-Ring.

"Jeg er ked af det på Barrichellos vegne, som var stærk hele weekenden og fortjente at vinde. Somme tider må man handle hvor hovedet styrer fremfor hjertet," siger Luca di Montezemolo der føler at Barrichello således er den moralske vinder - hvilket dog ikke kommer til at stå i historiebøgerne.

Derudover havde teamet igennem hele løbet sagt til kørerne at de ikke måtte udfordre hinanden, hvorfor både di Montezemolo og andre Ferrari-folk afviser den heftige kritik der har haglet ned over teamet de sidste par dage. Det er di Montezemolo dog meget kold over for. "Det er ikke anderledes end hvordan andre teams har opført sig tidligere. Man kan huske på det australske Grand Prix i 1998 hvor Coulthard lod Hakkinen forbi. Og så ikke at forglemme Jerez i 1997 hvor en aftale mellem to teams - Williams og McLaren - lod Hakkinen tage sin første sejr," siger præsidenten. Det sidste er vist ikke blevet bevist, ligesom det heller ikke er bevist at Ferrari kørte med traction control...

BB  


Hop til top
´I have a dream´

Efter at det kom frem at Rubens Barrichello havde sikret sig kontrakt med Ferrari til og med 2004-sæsonen, fortalte brasilianeren med stor glæde at han havde fået en ny chance for at blive verdensmester. Det sagde han vel at mærke før søndagens løb.

"Jeg tror stadig på at jeg kan blive verdensmester. Selvom andre siger at det ikke er muligt, har jeg dette inden i mig selv. Man skal have drømme i livet," sagde Barrichello. Efter løbet i søndags må det siges at den eneste hindring for at det kan lade sig gøre, er ledelsen hos Ferrari der ensidigt satser på Michael Schumacher som verdensmester. "Jeg vågner hver dag op og tænker på det - uanset om jeg kører race, tester eller er sammen med familien," sagde han videre om drømmen - en drøm der mere ligner et mareridt.

Michael Schumacher har også kontrakt med Ferrari frem til og med 2004.

BB  


Hop til top
Coulthard forsvarer Ferrari

Noget uventet kommer der forsvar fra David Coulthard i forbindelse med det skandaløse løb på A1-Ring. Han sammenligner Formel 1 med en holdsport, som cykelløb eller fodbold.

Han henviser til eksempelvis Tour de France, hvor de enkelte hold alene satser på én person i den samlede stilling. Og i fodbold udgør én spiller et helt hold - én mand kan ikke vinde alene. "En kører kan kun vinde mesterskabet med teamets støtte," siger skotten der mener at folk må forstå taktikken og den politik der er i Formel 1.

Omvendt forstår skotten at Ferraris beslutning kan få en negativ indflydelse på Formel 1 - iøvrigt var McLaren i strid modvind ved det australske Grand Prix i 1998 hvor David Coulthard overlod sejren til Mika Hakkinen, fordi der var indgået en gentleman agreement. "Det fundamentale spørgsmål er om det er godt for sporten, og det er meget tydeligt at publikum gav deres tydelige mening til kende. Vi er med i en publikumssport og uden deres støtte vil sporten begynde at gå ned ad bakke," siger skotten.

Formel 1 har i det hele taget været inde i et dødvande med flere kedelige løb, og spørgsmålet er om det der skete i søndags blot var dråben der fik et længe lurende oprør mod Formel 1 til at blive antændt.

BB  


Hop til top
Ingen gider købe billetter

Arrangørerne af det østrigske Grand Prix, er bestemt ikke begejstrede for det der skete i søndags, hvor ledelsen i Ferrari bestemte hvem der skulle vinde. Billetsalget til 2003 ventes at blive trægt.

Efter løbet modtog arrangørerne talrige telefonopringninger og emails fra sure tilskuere og fans - beklagelser som Hans Geist, der står for arrangementet, er klar til det give videre til FIA. "Løbet var godt, men resultatet var en total skændsel og folk vil ikke købe billetter mere," siger Geist.

BB  


 

Hop til top Copyright ©1997-2007 f1.motorsport.dk og motorsporten.dk