Efter sidste løb på Imola banen i italien, har Teamet arbejdet hårdt, både på fabrikken i Brackley og på Silverstone banen hvor Teamets to faste kører Jenson Button og Rubens Barrichello samt testkører Anthony Davidson har kørt et utal af testkilometer med RA106 raceren, for at videreudvikle den og forbedre dens køreegenskaber, der i forvejen ikke var så dårlige.
Så hvis denne indsats har båret frugt, kan vi helt sikkert forvente at se teamet med helt fremme i front. Hvis teamet så samtidigt kan få styr på deres strategiske planlægninger under selve løbet, så er de absolut kandidater til et par pladser på skamlen.
Skal det være denne gang for Jenson Button?
(Foto: Honda Racing)
Rubens Barrichello:
"Jeg har altid haft et godt forhold til Nürburgring, specielt da det er her at jeg før har vundet et løb, det er en bane med mange udfordringer, en god blanding af spændende og hurtige sving. Da det normalt er rimeligt køligt når vi kører der, så forventer jeg at vores store testarbejde, som har involveret dæk temperaturer vil hjælpe os meget. Vi håber og satser kraftigt på et godt resultat i tyskland."
Jenson Button:
"Vi havde en særdeles udbytterig testsession på Silverstone, hvor vi gjorde nogen store fremskridt og forhåbentlig bragte os selv, et stort skridt nærmere toppen. Banen har aldrig været god ved mig, det er en speciel bane at køre på, da den har flere sving, som har hældning hvor man falder ud af ideallinien, hvilket gør den rimelig svær at køre. Men jeg mener at vore aktuelle race speed er godt på vej til at blive meget bedre, så vi skulle kunne være med helt fremme."
Gil de Ferran, Sports Chef:
"Vi havde nogle fornuftige resultater i vores sidste test på Silverstone, hvilket tegner godt for løbet i tyskland, og vi må på trods af det nedslående resultat på Imola, holde hovederne kolde, og fokusere 100 % på weekenden's løb."
Hos Toyota er der måske en vis usikkerhed om hvordan man vil klare sig på Nürburgring. Sæsonstarten har ikke været alt for lovende, men der er begyndt at komme god fart i bilerne, og nogle points er det da også blevet til, men der er langt endnu. Det erkender man i teamet, og man har nok vidst det længe at det var galt. Derfor har man ved den seneste test blandt andet testet den nye "B" version af bilen. Men den er ikke klar endnu. Derfor er der sideløbende udviklet på den eksisterende model. Et af de helt store problemer har været at få varme nok i dækkene. Det er man ved at få løst via ændringer og med andre justeringsmuligheder i setuppet.
Nick Heidfeld håbet på et godt resultat - ligesom resten af teamet
(Foto: BMW)
En del nye dele blevet testet på Paul Ricard banen i sidste uge. En test hvor man for øvrigt testede sammen med Ferrari. Der blev blandet lavet dæktest, som man sammen kan udnytte via den databank som Bridgestone og dets teams har lavet i fællesskab. Man ved selvfølgelig at vejret kan være en vigtig med eller modspiller i Eifelbjergene. Derfor har man i forbindelse med testen i Frankrig også forberedt sig på de forskellige vejrlig som kan forekomme på Nürburgring.
Kørerne har faktisk et godt forhold til banen. Ralf Schumacher er opvokset ikke langt derfra og har kørt der adskillige gange - blandt andet med en sejr i 2003. Trulli har følt sig hårdt ramt af diverse uheld i sæsonen hidtil, men ved at det vender på et tidspunkt, og hvorfor ikke lige på Nürburgring? Han kender også banen fra tidligere. Han har kørt der flere gange i blandt andet tysk Formel 3.
Arrangøren af Europas Grand Prix, Walter Kafitz, oplyser at siden San Marinos Grand Prix, så har der været markant større interesse for billetterne til løbet på Nürburgring.
Efterspørgslen er så stor, at man nu er flere dage bagud med at udsende billetter til de kunder der bestiller via telefon eller internet.
På nuværende tidspunkt er der allerede solgt 150.000 billetter til løbet, det er flere end man solgte til hele Grand Prix weekenden i 2005, og salget fortsætter for fuld kraft.
Europas Grand Prix køres på Nürburgring i weekenden den 5. til 7. maj.