Montagny blev i første omgang lovet to løb, Spaniens og Monacos Grand Prix'er, og som det ser ud i øjeblikket så bliver det også kun de to løb han får lov til at køre i denne omgang.
Teamejer Aguri Suzuki oplyser at han er meget interesseret i at indsætte den japanske kører Sakon Yamamoto i teamets ene racer.
Sker dette, så vil der igen være helt japansk kørerbesætning i Super Aguri teamet, hvor Takuma Sato kører i den anden bil.
Sakon Yamamoto fik sin Formel debut sidste år, da han kørte som fredags-tester for Jordan Grand Prix teamet i forbindelse med Japans Grand Prix på Suzuka banen.
I det spanske GP fik BMW kun et enkelt point med hjem. Heidfeld klarede den sag, mens Villeneuve sluttede på samme omgang, bare 4 placeringer dårligere end Heidfeld. Siden har teamet testet på Paul Ricard i Frankrig på den korte udgave af banen. Strategien er for så vidt enkel i Monaco. Bedst mulige kvalifikation eftersom at det er næsten umuligt at overhale i Monacos smalle gader.
Da bilen hed Sauber, havde Villeneuve for så vidt et godt GP i Monaco. Bilens evne til at bruge dækkene rigtigt er stort set bevaret til denne sæson. Det er så også et vigtigt element i Monaco, eftersom man traditionelt kører med en ret blød compound i gaderne. Holdbarhed er næste punkt, og her ser det sådan ud at Heidfeld får nye motor i bilen efter 2 GP'er, mens Villeneuve må bruge sin motor fra Spanien endnu en gang.
Heidfeld have flere points ligesom Villeneuve vil det
(Foto: BMW)
Bliver det varmt som det ofte gør i Monaco, er der behov for ekstra køling, idet der ikke er den samme mulighed for at køle motor, bremser og olie ned som det er på en traditionel bane. Tracktion er vigtigt her af nogen steder, med de mange sving i gaderne. Træningen torsdag vil give den første indikation af hvor man vil bevæge sig hen af i setuppet. Robert Kubica - teamets testkører - har ikke kørt her før i Formel 1, men kender dog gaderne fra World Series of Renault i sidste sæson. Spændende er det dog hvordan teams og kører vil håndtere situationen i gaderne, med rigtig mange biler på banen torsdag, og især i kvalifikationen lørdag, som flere kørere, deriblandt Jacques Villeneuve, har udtrykt en vis bekymring om. Det gælder i kvalifikationen og selve GP'et om at undgå trafik. Lidt af en kunst i Monaco.
Det er de nye regler der indføres i Formel 1 fra 2008, hvor det bliver tilladt for Formel 1 teams at købe chassier 'ude i byen' eller af hinanden, der igen har givet Lola ejer Martin Birrane blod på tanden.
Sidst Lola forsøgte sig i Formel 1, var i 1997 hvor tabet af deres storsponsor 'MasterCard' brat stoppede deres planer, med det resultat at bilerne ikke kom frem til det første løb, samt en efterfølgende truende konkurs for Lola fabrikken og Martin Birrane.
Nu er fabrikken på fode igen, og drømmen om igen at være med i Formel 1 er også blomstret op igen hos Martin Birrane.
Han ser blandt andet David Richard's Prodrive team som en mulig kunde - så nu skal han bare overbevise ham om at det er en god ide, og det bliver nok ikke let.