Pitsladder


Sitet opdateres ikke længere med nyheder.
Læs dem i stedet på Motorsporten.dk

Ældre Dato Nyere    Indeks

 
23.5.1998
 Mosley: Kun 16 løb
 Monaco's Grand Prix - Lørdag
 Michelin kommer i Formel 1
 Mosley: ingen ændringer til 1999
 
22.5.1998
 Jan Magnussen efter torsdagens træning
 

Hop til top23.5.1998

Mosley: Kun 16 løb

Max Mosley, præsident for FIA, bekræftede at der kun vil være 16 løb i år. Så det Portugisiske Grand Prix kommer ikke med på formel-1 kalenderen i år.
hvj  


Hop til top
Monaco's Grand Prix - Lørdag

Efter et "fridøgn" var det tid til 3. og 4. fri træning samt kvalifikationen til Monaco's Grand Prix.

3. fri træning:
Michael Schumacher kørte kun ned til tunnelen, hvor hans bagtøj gav op, og han kom ikke ud igen.
Det er possitivt at se to "outsidere" højt på listen, Mika Salo og Rubens Barrichello på henholdsvis 2. og 3. pladsen.

Monaco's Grand Prix 1998
3. fri træning
Nr.KørerTeamTid
1Mika HakkinenMcLaren1:22,702
2Mika SaloArrows1:23,048
3Rubens BarrichelloStewart1:23,100
4Heinz-Harald FrentzenWilliams1:23,144
5David CoulthardMcLaren1:23,166
6Giancarlo FisichellaBenetton1:23,450
11Jan MagnussenStewart1:24,734

Jan Magnussen kom, som nr. 11, lige nøjagtig med i den bedste halvdel. Han var 2,032 sek. efter Mika Hakkinen på 1. pladsen og 1,634 sek. efter Rubens Barrichello.


4. fri træning:
Så kom der en ny mand på 1. pladsen, den hurtigste tid i denne fri træning blev sat af Giancarlo Fisichella i Benetton.
Michael Schumacher var kun tilskuer, da Ferrari ikke havde fået lavet hans racer efter uheldet i 3. fri træning.
Begge McLaren kørere var en tur i barrieren ved swimmingpoolen, og senere var Mika Hakkinen også en tur i autoværnet ved Rascasse.
Jean Alesi satte også sit mærke i autoværnet ved swimmingpoolen.
Olivier Panis kørte kun få omgange før hans motor stod af .

Monaco's Grand Prix 1998
4. fri træning
Nr.KørerTeamTid
1Giancarlo FisichellaBenetton1:21,145
2David CoulthardMcLaren1:22,091
3Mika SaloArrows1:22,171
4Heinz-Harald FrentzenWilliams1:22,223
5Eddie IrvineFerrari1:22,314
2Alexander WurzBenetton1:22,683
9Rubens BarrichelloStewart1:23,100
12Jan MagnussenStewart1:23,823

I den 4. og sidste fri træning var Jan Magnussen 2,678 sek. langsommere end Giancarlo Fisichella på 1. pladsen, og 0,723 sek. efter Rubens Barrichello.


Kvalifikation:
Det blev igen en ren McLaren fest. Mika Hakkinen er på pole, og ved hans side holder David Coulthard når morgendagens Monaco Grand Prix starter.
Benetton køreren Giancarlo Fisichella kørte 3. hurtigst.
Michael Schumacher der ikke havde kørt mere end en halv omgang i dagens fri træninger satte 4. hurtigste tid.
Mika Salo der i de frie træninger havde kørt meget hurtigt, løb ind i mekaniske problemer, og blev "kun" nr. 8.
Ricardo Rosset kørte ikke hurtigt nok til at kvalificere sig til racet i morgen.

Monaco's Grand Prix 1998
Kvalifikation
Nr.KørerTeamTid
1Mika HakkinenMcLaren1:19,798
2David CoulthardMcLaren1:20,137
3Giancarlo
AN  


Hop til top
Michelin kommer i Formel 1

Som bekendt trækker Goodyear sig ud af formel 1 ved udgangen af denne her sæson. Dette vil give Bridgestone monopol i formel 1 men nu ser det ud til at Bridgestone får en rival i næste sæson i form af Michelin. Repræsentanter fra det Franske dækfirma er blevet set hos Prost-teamet i Torsdags. Hiroshi Yasukawa, Bridgestone Motorsport direktør siger at han vil ønske Michelin velkommen i Formel-1. Han siger :" Da vi valgte at gå i Formel-1 sidste år, gjorde vi det helt klart at vi ønskede at kæmpe med andre dækfabrikanter. Vi er derfor glade for hvis Michelin, som også leverede dæk til den McLaren som Alain Prost bragte til sejer her i 1984, vil komme tilbage i Formel-1."
hvj  


Hop til top
Mosley: ingen ændringer til 1999

Max Mosley, præsidenten for FIA, har bekræftet at der ikke vil komme nogle regelændringer til 1999 sæsonen. Alt bliver som det er i år.
hvj  


 

Hop til top22.5.1998

Jan Magnussen efter torsdagens træning

Efter de to første frie træninger til Monaco's Grand Prix torsdag udtalte Jan Magnussen: "Jeg er generelt tilfreds med vognen. Vi brugte dagen til at afprøve forskellige opsætninger, især af støddæmperne. Banen er hård ved dækkene, hvilket vi vil have i baghovedet til kvalifikationen på lørdag."
mbp  


 

Hop til top Copyright ©1997-2007 f1.motorsport.dk og motorsporten.dk