Der har tilsyneladende ikke været nogle samtaler mellem de to parter, men samme Head blev udspurgt om muligheden for en tredje kører i konkurrencen mellem Button og Montoya i weekenden: "Vi har problemer nok i forvejen. Jeg tror det er højst usandsynligt - men det er i den slags situationer at man ser sig godt for før man tager en stor beslutning."
"Det er ikke sandsynligt at der sker foreløbigt, men man kan aldrig vide," siger 29-årige Villeneuve. "Jeg havde en skøn tid hos Williams. Vi vandt løb sammen og vandt et verdensmesterskab og det er grunden til at jeg racer - for at vinde."
"Jeg ved ikke hvad der vil ske endnu. Det ville være fedt for mig hvis alt faldt på plads hos BAR, men hvis ikke er jeg nødt til at se på andre steder." Hvis Williams beslutter sig for at de har nok kører at vælge imellem foreløbig, står Villeneuve stadig på Benetton, Arrows og McLarens ønskesedler, i følge Craig Pollock. "En kørers karriere er ikke lang og man er nødt til at få så meget ud af det som muligt. Penge er vigtigt, men det er det at vinde også," siger Jacques Villeneuve.
Teamet blev især forvirret over regnen og canadieren blev lidt længere ude på banen, og det kom i sidste ende til at koste pladsen med fremme. Teamet gik ellers efter en 1-stop strategi, men hvor der skulle improviseres var det svært for teamet. Han kørte på 7. pladsen indtil 47. omgang hvor Honda-ingeniører valgte at trække ham ud af løbet, fordi der var et problem undervejs.
"Jeg ved ikke hvad der skete. Jeg kom ind til mit andet stop og på min omgang på vej ind, blev det fortalt mig at jeg skulle køre raceren ind og slukke den," siger Villeneuve - og det viste sig så at det var et motorproblem der gjorde at han måtte stoppe før tid. "Forholdene var meget svære da det først begyndte at regne fordi man ikke kunne se meget," siger han om forholdene på banen. "De fortalte mig over radioen at Mika Hakkinen var bag mig, men jeg måtte blot forsøge at gætte hvor han var," siger han om en enkelt episode.
Villeneuve ligger her i pointene - foran Pedro de la Rosa, men BAR fik ingen point
Foto: Allsport
Zonta overlevede i første omgang regnen, men et par spin gjorde at hans løb sluttede før tiden. "Af en eller anden grund kunne jeg ikke få så mange omdrejninger til at få en god start, og jeg var bag Herbert indtil det første pitstop, hvor det begyndte at regne meget. Efter skiftet var raceren god og jeg kørte godt, men efter mit andet stop begyndte jeg at få problemer med at skifte ned i gear," forklarer han - og det skulle også have været grunden til at han parkerede raceren i gruset. "Baghjulene blokerede da jeg bremsede og skiftede på et tidspunkt ned, og jeg spandt ud i gruset - og det var det!"
Hos Honda er man nu indstillet på at gøre noget ved holdbarheden. "Efter to uheldige løb, må vi nu revurdere det hele, og finde ud af hvor vi kan gøre forbedringer til det næste løb," siger Takefumi Hosaka.
Michael Schumacher er igen klar til at spille fodbold - her er det en kamp i Monaco sidste år
Foto: Allsport
Kampen skal spilles på det olympiske stadion i Rom, og Schumacher er i form. Han trænede i sidste uge med hos den tyske klub Kaiserslautern. Dog kan tyskeren få problemer med at få en fast plads som angriber - blandt andet stiller Gabriel Batistuta fra Fiorientina og George Weah fra Chelsea op i kampen, der også har flere andre tidligere fodboldspillere på holdet.
Først og fremmest har der været rygter om at Mika Hakkinen havde intentioner om at lægge hjelmen på hylden efter denne sæson - men det afvises af både McLaren og Hakkinen. Ron Dennis er meget glad for sine to kørere. "Hvis tingene fortsætter som det er nu, er der ingen logik i at udskifte nogle af kørerne," siger teamchefen der har indrømmet at der har været kontakt til Jacques Villeneuve.
Derudover står Hakkinen og Coulthard ret lige i forhold til hinanden i VM-stillingen, og derfor er der ikke udpeget en førstekører endnu. "Det vil tage nogle løb før den ene af kørerne er foran," siger Dennis - og indtil videre er det Mika Hakkinen der ligger bedst af de to McLaren-kørere.
Så måske er begge kørere sikret til 2001? Hvor skal Villeneuve så hen - Benetton er et godt bud. Williams er også kommet på banen - men Gerhard Berger har afvist at der er plads til flere kører. "Vi har allerede tre kørere - hvad skal vi med en mere," har BMW-bossen udtalt.
Frentzen nåede weekenden igennem at få et meget anstrengt forhold til det orangefarvede racere, og Jos Verstappen i særdeleshed. De to kommer næppe til at spille kort sammen de kommende uger... "At blokere en i kvalifikationen er noget af det værste der kan ske i en løbsweekend," siger Frentzen. Det skete lørdag, hvorfor Frentzen blot blev nummer 10. Og det blev ikke bedre - i stedet er der kommet krig mellem de to kørere. "Jeg troede at Jos ville undskylde hans opførsel, men i stedet brugte hollænderen kørernes parade til at indikere overfor mig, at jeg ikke skulle komme tæt på i løbet - ellers ville han kører mig af," siger en rasende Frentzen der i øjeblikket ikke kan klare synes af en Arrows.
Så nu er der ikke videre varme følelser mellem de to. "Jeg har altid været positiv overfor Jos, men i dag har det vist sig at være en fejltagelse," raser Frentzen.
Problemerne bestod blandt andet i et langsomt pitstop til Hakkinen, samt at Coulthard kørte med et andet set-up. "Davids racer var mere sat op til forholdene i tørvejr, og det gjorde det noget sværere," siger han om det der gjorde at det ikke blev hans folk der tog sejren.
Det blev ikke til sejr - men nu er McLaren blevet konstate
Foto: Allsport
Men McLaren kan nu glæde sig over at være med fremme når det kommer til holdbarhed. "Vi kom selvfølgelig her for at vinde, men to anden- og tredjepladser og to 1-2 sejre i de sidste fire løb viser at vi er konstante," vurderer Ron Dennis.
Norbert Haug noterede sig at Mika Hakkinen leverede en flot indsats. "Mika var den hurtigste kører i regnvejret i længere tid, men hans fremskridt blev ødelagt af langsommere kørere i de vigtige øjeblikke," siger Norbert Haug, der kunne konstatere at Mercedes ikke fik den store succes på hjemmebanen.
"Jeg lavede det der nok var en af mine bedste starter i karrieren ved at tage føringen fra tredjepladsen på grid'en," forklarer den forsvarende verdensmester. Han havde følt at der var problemer med raceren om lørdagen, hvorfor han ikke var i stand til at tage pole, som han ellers er mester i. "Problemerne som vi var ramt af i kvalifikationen var blevet løst og balancen i min racer var meget god," forklarer han.
Men selvom raceren var blevet bedre, gik det ikke perfekt - og det endelige resultat var heller ikke så opmuntrende for finnen. "Jeg mistede værdifuld tid ved mit første pitstop hvor der var et problem med det højre baghjul. Jeg var dog i stand til opbygge et markant forspring til Schumacher midtvejs, men uheldigvis blev jeg på de sidste omgange inden mit pitstop holdt tilbage af langsommere kørere, og mistede for meget tid til at blive foran ham efter stoppet," forklarer Hakkinen.
Sidst i løbet kom han tæt på Schumacher, men trafikproblemer gjorde at der aldrig kom en stor finale på løbet med en duel mellem de to verdensmestre.