Toyota er ikke nået så langt som ønsket. Derfor er man på jagt efter kapaciteter som kan hjælpe teamet med yderligere udvikling. I øjeblikket hviler der et stort ansvar på Gustav Brunner, og det er til at hjælpe ham at man har sat kikkerten for øjet for at finde yderlige hjælp. Et af de emner man kikker nærmere på er Mike Gascoyne som i øjeblikket er hos Renault.
Ove Anderson indrømmer i et interview med Autosport at man har behov for at få yderligere teknisk assistance til at hjælpe Gustav Brunner hvis man vil videre frem. Ove Anderson hævder dog at man ikke har startet samtaler med Gascoyne. Autosport hævder dog at der er skabt en kontakt mellem de to parter.
Hos Renault har man reageret øjeblikkeligt på den oplysning og siger at Gascoyne har en kontrakt med Renault til og med 2005, så der er god tid at forhandle i.
Flavio Briatore:
"Alle er vigtige i teamet og Mike er den tekniske chef og direktør, så han er mindst ligeså vigtig som alle andre i teamet."
Toyota har mange penge til rådighed. Spørgsmålet er om de vil betale det som Renault evt. vil forlange, hvis de da i det hele taget vil slippe Mike Gascoyne. Ellers må Toyota finde andre emner at forhandle med. Men det skal være en med en vægtig kapacitet.
Den tyske automobilklub ADAC har 100 års jubilæum i år. Det bliver bl.a. fejret i Stuttgart på lørdag. Man har til lejligheden lavet en lille bane på ca. 800 m. Der skal Ralf Schumacher og Kimi Raikkonen så køre nogle runder. Ralf Schumacher stiller op i sidste års Williams FW 24, hvilken bil Kimi Raikkonen skal køre i er ikke oplyst.
Det bliver rent show. Men om ikke andet kan det for de to kørere bruges som en mini forberedelse til det kommende gadeløb i Monaco.
Ferrari har forsøgt at finde fejlen der forårsagede branden i pittet i søndags ved Michael Schumachers bil. Samme anlæg blev brugt på Barrichellos bil et par omgange før M. Schumacher kom i pit. Barrichellos eget anlæg virkede tilsyneladende ikke.
Fejlen opstod ved at der kom benzin i udluftningsrøret i påfyldningsstudsen. Dette gjorde at der kom ild da man skulle fjerne selv samme studs fra Schumachers bil. Selve fejlen skyldes en defekt pakning i studsen. Om pakningen har været utæt eller har sat sig fast, foreligger der ikke noget om.
Minardi har fået en hovedsponsor mere. En af teamets sponsorer, Trust, har øget sit sponsorat i teamet. Teamet har i øjeblikket travlt med at få ændret udseendet på bilerne, så Trust logoet bliver endnu mere tydeligt. Minardi og Trust præsenterer det nye udseende på bilen ved en pressekonference i dag i Dordrecht i Holland. Bilerne vil først kunne ses med det nye udseende når teamet i næste uge ankommer i Monaco.
Hvor meget sponsoratet nu lyder på er uvist, men ethvert beløb modtages sikkert med stor tak i det økonomisk trængte team. Trust er en af de større leverandører af tilbehør til computermarkedet.