Det Italienske team er nød til at finde en ny motor til den kommende sæson, da de ikke længere får lov til at bruge Ford’s motorer. Vi må formode at Sauber holder fast i deres Ferrari kunde-motor aftale, hvilket vil efterlade Minardi med kun en mulighed. De bliver formodentligt et ud af kun to Supertec teams i 2000. Williams kommer til at køre med BMW motor og BAR skal køre med Honda motor. Det betyder også at Benetton bliver det andet Supertec team i 2000. Muligheden for at Minardi villle få en Hartmotor i bilen, må betragtes som udelukket, da Hart nu er ejet af Arrows/TWR.
Aftalen mellem de to teams og Honda ser teknisk, vidt forskellige ud, men rygterne siger at de motorer de som teams vil modtager er identiske.
BAR teamet er kommet i hus med 'works' motor aftale, hvilket er creme de la creme af en motoraftale. Det betyder at de får 100% teknisk opbakning fra Honda, og de modtager op i mod 80 motorer på årsbasis, og alt dette får de unden at lægge en krone hos Honda.
Jordan har forlænge deres tekniske partnerskab med Mugen, Honda's tuning division. Jordan vil også modtage den helt nye motor til næste sæson, men forskelligt fra i år, vil Honda selv udvikle motoren.
Så vidt det vides skal Jordan betale det samme for deres motorer som de gør i år.
Rygtet siger dog at Jordan ikke skal betale det samme som de har gjort de forgående år, som om de modtager væsentligt bedre motorer.
Den ene er at man omdøber nogle af Mercedes motorer og kalder dem Chrysler, og måske oprette et team Chrysler. Den anden mulighed er at, men omdøber motoren fra Mercedes til Chrysler, og så leverer motorer til McLaren fra 2003 når kontrakten med Mercedes udløber.
Norbert Haug har flg. Kommentar til dette rygte : "Det har aldrig været diskuteret hos Mercedes".
McLaren har tidligere været i forbindelse med Chrysler. I 1994 var man i forhandlinger med Chrysler om at levere motorer, men valget fald alligevel på Peugeot.
Grunden til at rygtet er opstået skal nok findes hos Chrysler, som meget gerne vil ind på det Europæiske personbil marked. Her er formel 1 måske den perfekte reklame søjle.