![]() | ||
Kl. | Program | Tekst |
Fredag | ||
12:45 - 14:15 | DSF | Den 2. fri træning |
20:15 - 21:30 | DSF | Formel 1 |
![]() | ||
Lørdag | ||
12:45 - 14:20 | RTL | Kvalifikation |
15:00 - 16:15 | Eurosport | Formel 3000 |
![]() | ||
16:30 - 18:00 | DSF | 'Warm Up' |
21:00 - 00:00 | Eurosport | ChampCar - St. Louis |
Søndag | ||
![]() | ||
09:15 - 10:15 | RTL | Warm Up |
13:00 - 14:00 | RTL | Countdown |
13:45 - 16:00 BB Den finske verdensmester var en af de mange tusind tilskuere på Camp Nou i Barcelona da der i går aftes blev spillet finale i Champions Leauge. Som bekendt vandt Manchester United med 2-1 i de
sidste sekunder. På spørgsmålet om hvad han mente om det var finnen meget diplomatisk. "Det var første gang jeg virkelig oplevede en stor fodboldkamp som den. Den var meget sjovt at se alle de
mange fans - og hvor glade de var og også hvor godt de opførte sig," siger finnen efter at han var kommet på den 'anden side af hegnet.' "Jeg kører jo for et engelsk team og vores motor er fra Tyskland. Jeg var ikke helt sikker på hvem jeg skulle støtte, men jeg nød kampen. En fantastisk
kamp," siger Hakkinen der i en sætning ikke siger så meget, men laver god PR! Det var meningen at Michael Schumacher også skulle have set kampen live, men han fortrak det hårde slid hjemme på Fiorano - men han nåede at se anden halvleg på TV. "Det var en katastrofe," mente Schumacher om resultatet. Samtidig gav han Bayerns træner et par gode tip med på vejen - "tyskerene skulle i stedet for at forsvare have koncentreret sig om at presse og så var det ikke sket," siger Michael Schumacher der selv er kendt for ikke at satse på den defensive taktik på banen. I øvrigt kan det nævnes at en Manchester United-sejr var den første ingrediens i 'den perfekte weekend' for Ross Brawn... BB Damon Hill har efter sin meget skuffende start på sæsonen fået lagt et stort pres på skuldrene. Hans holdkammerat er kommet direkte fra et Williams-team i krise og taget teten i Jordan-teamet. Allerede efter de første fire løb er det tydeligt at den tidligere verdensmester skal til at komme i sving hvis han skal holde liv i håbet om at fortsætte igen i næste sæson. Specielt efter den skuffende weekend i Monaco er briten i endnu højere grad presset til at levere varen - en dårlig kvalifikation som dog til dels kan undskyldes med et kæmpe crash i træningen - men ikke desto mindre meget skuffende. Der er flere tegn på at Hill ikke har samme koncentration som tidligere og det er det som teamet nu vil arbejde for at briten igen kommer op på mærkerne, men i officielle kommentarer har teamet ikke sat Hill under pres - men han skal til at vende skuden hvis rygterne om at han lægger
hjelmen på hylden skal neddæmpes.BB Ferrari kommer ikke med deres nye motor til det Spanske Grand Prix, men den forventes dog at blive introduceret ved det Canadiske Grand Prix. Ferrari kommer dog med nogle aerodynamiske modifikationer som de testede i sidste uge her på banen.
Den nye motor har fået øgenavnet 'super-engine' skulle udvikle omkr. 840 hestekræfter, ved 17.500 omdrejninger. Den er lavet af Beryllium/Aluminium composeet.
Man siger dog fra Ferrari’s motor udviklings afdeling, at man vil skrue op for omdrejnings tallet til Kvalifikationen til det Spanske Grand Prix, i et forsøg på at følge med McLaren. Den nye motor vejer under 100kg, hvilket er 15kg lettere end den de bruger lige nu HVJ ![]() ![]() ![]() Minardi leder efter en ny MotoraftaleMinardi leder efter en ny motor aftale til den kommende sæson, enten hos Supertec eller måske Ferrari !Det Italienske team er nød til at finde en ny motor til den kommende sæson, da de ikke længere får lov til at bruge Ford’s motorer. Vi må formode at Sauber holder fast i deres Ferrari kunde-motor aftale, hvilket vil efterlade Minardi med kun en mulighed. De bliver formodentligt et ud af kun to Supertec teams i 2000. Williams kommer til at køre med BMW motor og BAR skal køre med Honda motor. Det betyder også at Benetton bliver det andet Supertec team i 2000. Muligheden for at Minardi villle få en Hartmotor i bilen, må betragtes som udelukket, da Hart nu er ejet af Arrows/TWR. HVJ Så kan vi endeligt få afsluttet måneders spekulationer, når Honda på fredag, officielt præsentere sig selv som motorleverandør til Jordan og BAR til næste sæson.
Aftalen mellem de to teams og Honda ser teknisk, vidt forskellige ud, men rygterne siger at de motorer de som teams vil modtager er identiske. BAR teamet er kommet i hus med 'works' motor aftale, hvilket er creme de la creme af en motoraftale. Det betyder at de får 100% teknisk opbakning fra Honda, og de modtager op i mod 80 motorer på årsbasis, og alt dette får de unden at lægge en krone hos Honda. Jordan har forlænge deres tekniske partnerskab med Mugen, Honda's tuning division. Jordan vil også modtage den helt nye motor til næste sæson, men forskelligt fra i år, vil Honda selv udvikle motoren.
Så vidt det vides skal Jordan betale det samme for deres motorer som de gør i år.
HVJ Mercedes benægter at der kommer et nyt navn til deres motor. Mercedes er for nyligt indgået i et samarbejde med Chrysler og det har selvfølgeligt startet nogle spekulationer om Mercedes måske ville sætte Chrysler mærkater på nogle F1 motorer F1, og dermed måske leverer motorer til andre teams. Der er to muligheder.
Den ene er at man omdøber nogle af Mercedes motorer og kalder dem Chrysler, og måske oprette et team Chrysler. Den anden mulighed er at, men omdøber motoren fra Mercedes til Chrysler, og så leverer motorer til McLaren fra 2003 når kontrakten med Mercedes udløber. Norbert Haug har flg. Kommentar til dette rygte : "Det har aldrig været diskuteret hos Mercedes". McLaren har tidligere været i forbindelse med Chrysler. I 1994 var man i forhandlinger med Chrysler om at levere motorer, men valget fald alligevel på Peugeot. Grunden til at rygtet er opstået skal nok findes hos Chrysler, som meget gerne vil ind på det Europæiske personbil marked. Her er formel 1 måske den perfekte reklame søjle. HVJ ![]() ![]()
|