Nelson Piquet, tidligere tredobbelt verdensmester i Formel 1, har en søn kørende i den engelske Formel 3 serie. Og straks fra starten har Piquet Jr. imponeret. I sin første indsats i serien vandt han begge afdelinger. Men det kan hurtigt gå tilbage. Godt nok vandt han første løb i anden afdeling, men det var bl.a. fordi løbets førende kører, Adam Carroll fik en straf for at tyvstarte. I det andet løb gik det galt for Nelsinho Piquet. Gearkassen mistede andet gear straks efter starten, samtidigt begyndte bremserne at gøre vrøvl. Det betød at han måtte nøjes med en sekundær placering.
Alligevel var Frank Williams i godt lune da han havde iagttaget den unge kører. Han udtalte bl.a. efter afviklingen af runden i Formel 3 at han havde hørt meget godt om den unge Piquet og ville tage ham i nærmere øjesyn selv. Frank Williams benyttede samtidigt lejligheden til at genopfriske minder sammen med Nelson Piquet. Nelson Piquet blev verdensmester for Williams i 1987. Som et plaster på såret fik Piquet Jr. lejlighed til at køre nogle enkelte omgange i den bil hans far blev Formel 3 mester i for 25 år siden i 1978.
Alex Yoong som var den første malaysiske kører i Formel 1, dog uden nogen succes, er nu også ude af CCWS. Dog ikke pga. manglende resultater, men snarere pga. pengemangel. Det er i hvert fald det som opgives som grund for at hans karriere i CCWS indtil videre er slut.
Alex Yoong nåede at køre 4 løb for Dale Coyne teamet inden det var slut. Som årsag er givet at hans sponsor, Malaysia Airlines ikke vil støtte ham mere i det amerikanske da man ikke mener at man får nok ud af det. Luftfarten specielt i USA er inde i en meget stor krise.
Som erstatning for Yoong har teamet hyret den erfarne Gualter Salles. Salles har i flere omgange kørt i CCWS. Han startede der i 1997 og i de tre efterfølgende kørte han for netop Dale Coyne teamet. Yoong satser dog på at finde sponsorpenge nok til at kan finde et andet sæde i CCWS.
Det betyder at Renault går væk fra deres nuværende koncept med den "brede" 110 graders motor. "For at sikre holdbarhed, vil den bliver udformet traditionelt, men uden at øge vægten," udtaler Briatore. Den nye motor, der allerede har fået et navn, RS24, skal endvidere bygges op omkring en lang række ønsker som er givet af teamets tekniske leder, Mike Gascoyne. "Den væsentligste del i vores strategi er at opnå en komplet integration mellem chassis og motor. Den nye motor vil præcist leve op til en ønskeliste som teamet i Enstone har givet," forklarer teamchefen.
Det bliver Pascal Tribotte der kommer til at stå for udviklingen af den nye motor, og han alene dette som sit ansvarsområde. Tidligere på året stoppede Jean-Jacques His, og det har derfor medført en del strukturændringer. Bernard Dudot bliver direktør, mens Jean-Phillipe Mercier står for udviklingen af dette års RS23-motor.
Briatore forventer at den nye motor bliver klar i midten af januar 2004 til de første tests.
Jaguar får tilføjet en ekstra farve på deres biler i Monaco. Normalt er bilerne som bekendt grønne og hvide. Men i Monaco får de en ekstra farve tilføjet, nemlig pink. Årsagen er den simple at Jaguar sammen med The Diamond Trading Company præsenterer en Steinmetz specialitet. Steinmetz er firmaet som har skabt en af verdens allerfineste diamanter. Steinmetz Pink som er en sag på 59,6 karat. En pink diamant er yderst sjælden og lige netop den her skulle være en af de absolut fineste af den slags. Diamanten vil blive fremvist i Monaco torsdag.
Jaguar og Steinmetz er partnere, og i anledning af fremvisningen af diamanten vil Jaguarerne køre med deres logo, Jaguaren, malet i pink. Jaguar har brugt den springende kat som symbol siden 1938. I Formel 1 sammenhæng har den selvfølgelig været med på bilerne siden Jaguar for 4 år siden trådte ind i Formel 1. Ved årsskiftet til i år blev logoet redesignet, og nu får farven så en anden lyd for at vise det glamourøse Monaco samspillet mellem hestekræfter og den pragtfulde diamant. Noget som man i Fords presseafdeling vil spille meget på i Monaco i forhold til Jaguars gadebiler i den dyre ende af prisskalaen.