Da Danica Patrick fornyligt vandt et Indy Car Series løb i Japan, løftede mange sikkert øjenbrynene en anelse. Opmærksomheden er lige siden rettet mod hende, og måske er der nu en Formel 1 test på vej til hende.
I den forgangne uge er hun flere gange blevet spurgt ud om hun er interesseret i en Formel 1 test. Dertil svarer hun klart ja, men kun under én væsentlig betingelse:
"Enhver kører vil helt klart været glad for at kunne prøve en Formel 1 bil på et eller andet tidspunkt i vedkommendes karriere. Jeg mener ikke at der vil være noget galt i en seriøs test."
"Jeg blev spurgt om jeg ville køre en Formel 1 bil på Indianapolis i 2005, men jeg sagde nej tak. De ville have mig til at køre et showløb, det var lidt skuffende. Men jeg vil helt klart sige ja tak til en seriøs test."
Hos Honda afviser man slet ikke at Danica Patrick kan køre en test for teamet. Nick Fry siger at man faktisk har overvejet det, men at der ikke er fastlagt noget som helst endnu. Og hvorfor så lige netop Honda? Ganske enkelt, Honda leverer motorer til Danica Patrick i ICS.
I Melbourne vil man ikke rigtig give sig for FOMs betingelser. Det drejer sig primært om at afvikle Grand Prixet i Albert Park under kunstlys. Samtidigt er forskellige miljøgrupper begyndt at røre alvorligt på sig. Men måske kan det australske Grand Prix reddes. En anden bane ser på mulighederne for at overtage det australske Grand Prix.
Albert Park har kontrakt med FOM til og med 2010, og her åbner der sig en mulighed for Eastern Creek banen for at komme ind og være arrangør af det australske Grand Prix. Præsidenten for Australian Racing Drivers' Club (ARDC) John Cotter, påpeger at det er yderst vigtigt for Australien at have Formel 1 i landet. Blandt andet af hensyn til turismen og sin status som et stort motorsportsland.
John Cotter siger også at der har været snak og sågar planer om et gadeløb i stil med Albert Park og Surfers Paradise hvor man har kørt CCWS. Disse planer er dog tilsyneladende gået i sig selv igen.
Men i Eastern Creek gør man noget ved situationen. I første omgang har sat penge af til en nærmere undersøgelse af hvordan Eastern Creek banen kan ændres så den lever op til FIA standard. Til det formål vil man hyre det engelske firma British-based Apex Circuit Design Ltd. som gør sig i opbygning af ny baner og renovering af eksisterende baner. Blandt andet har firmaet har en finger med i spillet på banerne i Dubai, Abu Dhabi og i Singapore. Også Silverstone banen har henvendt sig til firmaet i forbindelse med udførslen af de kommende planer for Silverstone.
Den foreløbige plan er at bygge 2 sammenhørende baner, som kan fungere som enten en eller to baner efter behov. I Sydney området hvor Eastern Creek ligger, er der faktisk kun den ene bane, og den er stort set optaget hele tiden. Ved at koble et ekstra anlæg på, kan man udvide aktiviteterne for området til næsten det dobbelte. Man har ydermere præsenteret planerne for delstatsregeringen i New South Wales, som er de egentlige ejere af banen. Indtil har man ikke fået negativ respons fra delstatsregeringen.
Eastern Creek banen har i forvejen en vis status inden for motorsport, idet man i øjeblikket afvikler A1 GP løb, V8 Supercars, Formel 3 løb og forskellige motorcykelløb. Men nu skal planerne - både de tekniske og økonomiske - gennembearbejdes af diverse instanser og først herefter ved man om det bliver muligt at beholde det australske Formel 1 Grand Prix.