Ferrari har ligesom flere andre teams store planer om at indføre det såkaldte F-duct system i deres biler. Derfor er udviklingen af systemet i fuld gang og man er ved at være færdig med en ny udgave af systemet. Dette skulle testes inden brug og derfor var testteamet på Vairano banen i lørdags.
Det er dog endnu ikke besluttet om man vil benytte sig af den seneste F-duct udgave. Det afhænger helt og holdent af forløbet af de to fri træningssessioner om fredagen. Udover at teste den seneste version af F-duct, så benyttede man selvfølgelig også lejligheden til at teste ændringerne til Spaniens Grand Prix der køres i den kommende weekend.
Noget af det man testede var blandt andet hvordan de nye inboard sidespejle virkede i forhold til de normale. Det er et krav som indføres med virkning fra det spanske Grand Prix at spejle skal være placeret inde i bilen i stedet for på siden. Og så gælder det selvfølgeligt for Ferrari om at få mere fart i bilerne generelt. Man mener at man har visse problemer med at følge især Red Bull Racings biler i kvalifikationen, men at man henter ind på dem undervejs i løbene. Det forhold vil Ferrari gerne ændre på, så man er med fremme under alle forhold.
Christian Kliens store mål er at komme tilbage i Formel 1 sporten og selvfølgelig allerhelst som kører. Efter at have kørt 48 Grand Prixer for henholdsvis Jaguar og Red Bull Racing, gik karrieren lidt baglæns for Christian Klien. Han måtte nøjes med rollen som testkører hos henholdsvis Honda og BMW, der nu begge har trukket sig fra Formel 1.
I øjeblikket står Christian Klien anført som reservekører hos Peugeot i deres Le Mans projekt, og Christian Klien har også været med i kapløbet om sæder hos flere Formel 1 teams frem til denne sæson, men er blevet fravalgt.
Dette skal der rådes bod på nu, for Christian Kliens management har hidtil været passet af hans far. Christian Klien udtaler selv at han har været tæt på et sæde ved flere lejligheder, men at han ikke er kommet ind fordi andre kørere i sidste øjeblik er dukket op med en pose penge og sponsorater, som har været større end han selv.
Derfor har han nu valgt at skifte hans har ud som manager og har i stedet valgt at lade Roman Rummenigge fra Rummenigge Sport Marketing varetage sine interesser. Christian Klien håber på at skiftet vil bringe ham tilbage i Formel 1 sporten, og allerhelst som fast kører.
Pedro de la Rosa er nemlig betalt for sin indsats, men teamet har stadig svært ved at få klistret nogle sponsorer på den hvide racer. I stedet kigger Sauber mod en række pengestærke kørere i laget lige under, og her står Pastor Maldonado klar. Han var med i kampen om et at sæderne hos de nye teams, men blev siet fra. Også Luca Filippi har mange penge i ryggen - penge som Sauber gerne ville have fingrene i.
Derudover har de la Rosa ikke for alvor formået at slå sin unge holdkammerat, Kobayashi - og derfor tvivles der på om spanieren har det der skal til.
Indtil videre har teamet kæmpet meget hårdt for at få styr på teknikken - især Ferrari motorerne har været teamet imod. I det kommende Grand Prix i Barcelona er der mulighed for spanieren for at tilbagevise rygterne.