Pitsladder


Sitet opdateres ikke længere med nyheder.
Læs dem i stedet på Motorsporten.dk

Ældre Dato Nyere    Indeks

 
6.5.1998
 Ferrari med nyt udstødningssystem
 
5.5.1998
 Alan Jenkins, Tenisk direktør - Før Barcelona GP
 Stewart håber på forbedring
 M.Schumacher optimistisk
 Paul Stewart - Før Barcelona GP
 Rubens Barrichello - Før Barcelona GP
 Martin Whitaker, Ford's Europæiske Motorsport Direktør: - Før Barcelona GP
 Jan Magnussen - Før Barcelona GP
 

Hop til top6.5.1998

Ferrari med nyt udstødningssystem

Efter en succesrig test på Barcelona i sidste uge, og shakedown i går på Fiorano, har Ferrari besluttet at bruge deres nye udstødningssystem, under det Spanske Grand Prix i den kommendeweekend, som har udgange på oversiden af bilen, i stedet for i bunden.

Under gårsdagens shakedown, som blev lavet af Luca Badoer, var kun to af bilerne udstyret med med det nye system, men Ferrari siger at de også vil montere det på reservebilen inden Grand Prix'et. "Vi vil helt sikkert bruge det," siger Ferrari talmand. "Den nye udstødning er nu monteret på både Michael Schumacher's og Eddie Irvine's bil, og reservebilen før det monteret i løbet af weekenden. Vi er overraskede over den performance det giver, og det har været meget stabilt under de mere end 800 kilometers test".

Det nye udstødningssystem, skal gøre bilen mere stabil under indbremsninger, acceleration. Ferrari vil også introducere et nyt baghjulsophæng i Spainen, en ny bagvinge og et nyt benzin indsprøjtnings system for at kunne udnytte brændstoffet mere effektivt.

hvj  


 

Hop til top5.5.1998

Alan Jenkins, Tenisk direktør - Før Barcelona GP

'Den hektiske start på sæsonen, som SF-2'eren har haft, med nogle holdbarheds problemer, specielt omkring carbonfiber gearkassen. kontinuerlig udvikling, sammen med erfaring, førte til at det første løb som denne fuldførte var det Argentinske Grand Prix. ingeniørerne koncentrere nu deres arbejde omkring udvikling af SF-2 chassiset. På Imola toppede vores problemer. Vores meget begrænsede test og den meget sene introduktion af bilen, har betydet har betydet at vores eneste chance for at finde problemerne på bilen, har været under løbet, hvor vi desværre ikke har fået kørt så mange omgange. Barcelona testen har for første gang givet os muligheden, for virkeligt at arbejde med bilen og få teste nogle nye komponenter. Udskiftning af "front suspension geometry", og den ekstra tid på banen, gav os tid til mere systematisk, at finde de rigtige set-up's. Rubens kørte med en Serie 4 motor, for første gang om fredagen. Den nye motor trækker langt flere omdrejninger end den "gamle". Det viser at vi er på vej den rigtige vej og at der er udviklings potentiale formotoren. En mere radikalt chassis ændring har, krævet mange kræfter fra vores produktionsafdeling, for at få bilen færdig til Rubens, så den kan blive testet i Barcelona, under fradagens frie træning. Hele den nye pakke indeholder en del ændring af hjulophæng og aerodynamisk forandringer, men vi vil vurdere om tingen skal bruges i løbet, når de nu er blevet testet af Rubens.'
hvj  


Hop til top
Stewart håber på forbedring

Som alle nok har bemærket har Stewart virkelig kæmpet i år. Begge kørere anser bilen for at være et misfoster - køremæssigt - og teamet ser ud til at ville erstatte Magnussen med Jos Verstappen men Verstappen ser mere ud til at have lyst til at være hos Benetton...
Barrichello testede en nyt forhjulsophæng i sidste uge og var meget begejstret.
Under fredagens frie træninger vil Brasilianeren teste et helt nyt chassis.
NJ  


Hop til top
M.Schumacher optimistisk

Michael Schumacher ser frem til weekendens grand prix i Barcelona med optimisme. Han mener ikke at Ferrari vil være hurtigere end McLaren men Ferrari har gjort fremskridt. Schumacher fortalte at tidsforskellen mellem Ferrari og McLaren er blevet formindsket. Bridestone menes at have en fordel frem for GoodYear.
NJ  


Hop til top
Paul Stewart - Før Barcelona GP

'Vi arbejder på at udvikle mange nye ting til bilen, men det kræver mange kræfter fra hele teamet. I øjeblikket, arbejder computer teknikerne, med assistance fra Ford, på at forstå forskellene på simulationerne virker kontra, hvordan bilen virkeligt køre på banen. Design og produktionsenheden arbejder også på at udvikle nye komponenter til bilen, som vi har teste nogle af på Barcelona, og vi vil benytte nogle af dem på fredag. Vores vindtunnel program i Californien fortsætter også med at arbejde, så vi kan skabe resultater. Vi testede også den seneste version af Ford motoren, som er et produkt af et ekstremt hårdt arbejde hos Ford og Cosworth. Taget i betragtning af at Jan er under et stort pres, gjorde han det bemærkelsesværdig godt under sin todags test på Circuit de Catalunya. Spekulationerne om hans position i teamet, har været svært for alle, men hans kørsel under testen var bemærkelsesværdig god. Et godt resultat i Barcelona vil være mere end velkommen for Stewart Ford.'
hvj  


Hop til top
Rubens Barrichello - Før Barcelona GP

Bil nr..18: SF-2/01 'Testen i sidste uge, var første gang vi havde et fuldt test program med SF-2'eren. Jeg kørte med en ny styrings geometri, som var ret god. Det har ikke løst alle vores problemer, der mangler stadig en del, men det var et skridt i den rigtige retning. Nu er jeg ihvertfald tilbage hvor jeg kan angribe med bilen, og ikke bare køre i den. Sidste års Spanske GP, var ikke ret godt for mig. Jeg kvalificerede mig kun som nummer 17. Men med den test vi har lavet på Catalunya banen, er jeg meget mere optimistisk i år.'
hvj  


Hop til top
Martin Whitaker, Ford's Europæiske Motorsport Direktør: - Før Barcelona GP

'Efter Imola weekend blev vi virkeligt klar over at vi var nød til at teste og udvikle på bilen. De 3 dages test på Barcelona banen, har vist at vist at vi gør fremskridt. Cosworth arbejder på at introducere Serie 4 motoren, som både har flere kræfter, og bedre bundtræk.'
hvj  


Hop til top
Jan Magnussen - Før Barcelona GP

Bil nr.19: SF-2/03 'Min todags test på Barcelona gik uden problemer, og derfor fik vi kør mange Kilometer, og gjorde store fremskridt. Vi kom igennem en lang række set-up's, og vi har ikke så mange problemer med bilen mere. Det var muligt for os, at eksperimentere en del under testen, så vi har nu flere alternativer til selve løbet. ' Reservebilen i Barcelona bliver: SF-2/02
hvj  


 

Hop til top Copyright ©1997-2007 f1.motorsport.dk og motorsporten.dk