Pitsladder


Sitet opdateres ikke længere med nyheder.
Læs dem i stedet på Motorsporten.dk

Ældre Dato Nyere    Indeks

 
6.5.2005
 Ny sponsor til Minardi teamet.
 
5.5.2005
 Spaniens GP - Teams preview - top 5
 

Hop til top6.5.2005

Ny sponsor til Minardi teamet.

Tifosi Optics er fra i dag blevet officiel sponsor til det lille Italienske Formel-1 team Minardi.
Siden efteråret 2002 hvor Tifosi Optics så dagens lys, så har deres varemærke været at man skal kunne købe deres kvalitets briller til en rimelig penge. De laver hovedsageligt brille til aktive sportsudøvere inden for alle slags sport.
Tifosi Optics briller sælges i over 1000 butikker verden over.

Tifosi Optics vil i 2005 sæsonen levere deres nyeste serie af brille til Minardi F1 Teamet. Det være sig solbriller og sikkerhedsbriller.

BKP  


 

Hop til top5.5.2005

Spaniens GP - Teams preview - top 5

Efter det yderst spændende San Marinos GP, er der lagt op til spænding på Circuit de Catalunya. Nu er det førende i VM nemlig på hjemmebane.

Siden det seneste GP på Imola, har alle teams igen testet. Mest i Italien og igen varsles der nye ændringer på bilerne. Banen er en af de allermest anvendte testbaner og derfor burde alle kende den godt med enkelte undtagelser. Banen har til denne sæson fået ny asfalt, men den burde alle kende nu. Desuden meldes der at den nye asfalt ikke er så hård ved dækkene som tidligere. En fordel med det nye dækreglement.

Renault:
Begge Renault biler har denne gang den nye RS25 b spec motor i begge biler. Fisichella benyttede motoren på Imola, men det var som bekendt begrænset hvad han fik kørt i det løb. Renault vil køre med temmelig meget downforce på trods af at banen har en meget lang langside. Svingenes karakteristik gør at der er mere at hente tidsmæssigt i svingene end på langsiden. Den lange langside gør også at Renault vil se nærmere på gearingen, nok mest for at skåne motorerne. Alonso er lidt bekymret for det tempo som Ferrari viste på Imola. Det er ikke sådan man oplevede Ferrari i de første GP'er i denne sæson. Alonso tror dog at han på hjemmebanen foran de mange fans kan præstere noget rigtig godt. Fisichella tror at hans uheldige kurve vender denne gang. Han støtter sig bl.a. til at Renault altid har klaret sig godt på Circuit de Catalunya. Pat Symonds er lidt betænkelig ved at man er udgået 3 gange i 8 starter. Men siger også at teamet arbejder meget med problemerne, og at man nu er ved at nærme sig en løsning. Stor optimisme i teamet, som i Spanien vil opleve utrolig megen opmærksomhed fra de tusindvis af Alonso fans.

Toyota:
Toyota kommer som de fleste andre med en ny aerodynamisk pakke. Man håber at det kan bringe kørerne længere frem. Der spekuleres lidt i om banen ændrer karakter på samme måde som tidligere, efter at der kommet ny asfalt på. Der er nu kørt så meget på den nye asfalt, at man vil begynde at kunne se hvordan den reagerer i løbet af dagtimerne. Det har noget at gøre med det dækvalg som Toyota - og de andre teams - vil foretage. Begge kørere er ret forventningsfulde efter at det har vist sig at bilen i år godt kan være med helt fremme. De to andenpladser som teamet i øjeblikket er indehaver skal bevares også efter det spanske GP. Både Trulli og R. Schumacher glæder sig til løbet og mener at der absolut er chance for et topresultat. Men der er andre spillere på banen.

McLaren:
Efter at have siddet udenfor i to Grand Prix'er, har McLaren igen Juan Pablo Montoya til rådighed. Den colombianske kører har op til weekendens løb været på besøg hos læger i Madrid og hos teamet i Woking. Op til løbet har teamet også været på Jerez, hvor det især har været arbejdet med at finde mere tid i Michelin-dækkene som har været det vigtigste. Teamet har også en ny aerodynamisk pakke med sig, som de håber kan give mere fart til raceren. Og især Kimi Raikkonen er meget opsat på at vise hvad han kan, efter meget skuffende at være udgået tidligt i San Marino Grand Prix'et. Pedro de la Rosa fortsætter som teamets testkører om fredagen, så Alexander Wurz er igen kun til stede ved løbet.

Ferrari:
For Ferrari handler det om at fortsætte den kurve de nu er inde i. Michael Schumachers andenplads på Imola har vist at Ferrari igen er tilbage, men at raceren stadig mangler det sidste i noget hurtighed. Raceren har vist sig at være meget konstant på Bridgestone-dækkene, og derfor har teamet da også arbejdet videre for at få optimeret dækkene - ikke mindst til kvalifikationen så strategien herefter kan blive noget lettere at lægge. Teamet har været hjemme på Fiorano for at teste, og har også været sammen med et par andre teams på Mugello. Under alle omstændigheder er teamet sikkert meget opsat på at få sat en kæp i hjulet på Fernando Alonsos march mod en ny sejr!

Williams:
Williams teamet har i den tid der er kørt på denne bane,

PDL  


 

Hop til top Copyright ©1997-2007 f1.motorsport.dk og motorsporten.dk