Pitsladder


Sitet opdateres ikke længere med nyheder.
Læs dem i stedet på Motorsporten.dk

Ældre Dato Nyere    Indeks

 
9.5.2007
 McLaren bruger den nye vinge
 
8.5.2007
 Øget spænding i løbene?
 

Hop til top9.5.2007

McLaren bruger den nye vinge

McLaren teamet har nu officielt bekræftet at man vil bruge det nye frontvingedesign i det spanske Grand Prix i weekenden.

McLaren har brugt en del tid på at udvikle og teste det nye frontvingedesign. Det er nu efter flere modstridende oplysninger endelig bekræftet fra McLaren, at man vil bruge det nye design. McLaren ved at Ferrari også har udviklet meget på deres bil i den senere tid, så som Martin Whitmarsh siger, så er den nye frontvinge et udtryk for den løbende aerodynamiske udvikling på MP4-22 raceren.

Ferrari har på nærmeste udviklet en næsten ny bil. Toro Rosso chefen, Franz Tost, har allerede udtrykt at det er én så godt som ny bil ifølge de iagttagelser man har gjort ved testen på Circuit de Catalunya i sidste uge. Felipe Massa har sagt til flere journalister at den testede bil er ca. ½ sekund hurtigere pr. omgang i snit i forhold til den "gamle". Ligeledes har Raikkonen været fuld tilfreds med fornemmelsen af den nye.

McLaren ved selvfølgelig at den løbende udvikling er mere end højest nødvendig, og så længe konkurrenterne udvikler med positiv effekt, er McLaren selv derfor også i gang med tilsvarende udvikling. Spændende bliver det at se om den nye frontvinge har den nødvendige effekt på bilernes præstation i praksis.

PDL  


 

Hop til top8.5.2007

Øget spænding i løbene?

Efter kritik fra flere sider, senest Flavio Briatore, er FIA sammen med 4 top teams gået igang med at undersøge mulighederne for at øge spændingen i løbene.

Det er er ingen hemmelighed at Formel1 sporten gennem de seneste år er blevet kritiseret for at mangle spænding i løbene og kun appellere til det mere nørdede/inkarnerede publikum. Ser man på enkelte løb isoleret set, kan der være noget om snakken. Tager man derimod sæsonen som helhed, tegner der sig et noget andet billede. Aldrig har mesterskabsafgørelsen været så tæt og aldrig er den faldet så sent på sæsonen, som den har gjort de seneste år.

Ikke desto mindre har FIA taget konsekvensen og sat 4 topteams stævne, i et forsøg på, at komme med løsningsforslag til, hvordan man vil kunne øge spændingen i de enkelte løb. Et af de mere sikre kort som normalt bliver spillet ud når denne form for kritik kommer på bordet, er forslaget omkring reintroduktionen af slicksdæk. Om det bliver til noget denne gang kan vi dog kun gisne om.

MR  


 

Hop til top Copyright ©1997-2007 f1.motorsport.dk og motorsporten.dk