Pitsladder


Sitet opdateres ikke længere med nyheder.
Læs dem i stedet på Motorsporten.dk

Ældre Dato Nyere    Indeks

 
9.5.2009
 Spaniens GP - 3. fri træning
 
8.5.2009
 Spaniens GP - 1. fri træning
 Spaniens GP - 2 fri træning
 Kun 2 teams med KERS i Barcelona
 

Hop til top9.5.2009

Spaniens GP - 3. fri træning

Den tredje fri træning bar præg af at de sidste ting skulle afprøves i den grad inden den kommende kvalifikation. Tiderne skiftede godt og grundigt og hvor Ferrari og Brawn var de hurtigste da træningen blev flaget af.

Tiderne fra tredje fri træning:
Plac.:Kører:Team:Tid:Omg.:
1.Felipe MassaFerrari1:20.55318
2.Kimi RaikkönenFerrari1:20.63522
3.Jenson ButtonBrawn1:21.05019
4.Rubens BarrichelloBrawn1:21.16317
5.Robert Kubica BMW Sauber1:21.23921
6.Jarno TrulliToyota1:21.25623
7.Lewis HamiltonMcLaren1:21.34616
8.Timo GlockToyota1:21.37726
9.Sebastien BuemiToro Rosso1:21.42419
10.Fernando AlonsoRenault1:21.49917
11.Heikki KovalainenMcLaren1:21.51915
12.Nico RosbergWilliams1:21.59420
13.Mark WebberRed Bull1:21.62919
14.Sebastien BourdaisToro Rosso1:21.64919
15.Nelson PiquetRenault1:21.68518
16.Sebastian Vettel Red Bull1:21.68918
17.Giancarlo FisichellaForce India1:21.90919
18.Kazuki NakajimaWilliams1:22.04319
19.Adrian SutilForce India1:22.23219
20.Nick HeidfeldBMW Sauber1:23.4578

PDL  


 

Hop til top8.5.2009

Spaniens GP - 1. fri træning

Formel 1 kørerne tager denne weekend hul på den europæiske del af sæsonen, det sker på Circuit de Catalunya uden for Barcelona i Spanien, hvor det var Jenson Button og Jarno Trulli der satte de hurtigste tider i den første af de i alt tre frie træninger.

Det så længe ud til at det skulle være Toyota køreren Jarno Trulli der skulle løbe med hurtigste tid, men i de sidste minutter blev han slået ag Brawn GP køreren Jenson Button - og det endda med hele 0,355 sekund.

3. og 4. pladserne gik begge til BMW Sauber teamet med Robert Kubica foran Nick Heidfeld.
Igen på pladserne 5 og 6 var der tale om parløb, her placerede først Kazuki Nakajima og derefter Nico Rosberg sig, de kører begge for Williams teamet.

Hjemmebane favoritten, Fernando Alonso fra Renault teamet levede ikke helt op til favoritværdigheden, og han måtte tage til takke med en placering som nummer 17 ud af de 20 kørere som Formel 1 feltet tæller i år.
Det gik derimod meget bedre for teamkollega Nelson Piquet Jr., der kørte sin Renault ind på 7. pladsen.

For de to top team i Formel 1 - Ferrari og McLaren - var resultaterne i denne fri træning også middelmådige.
Bedst placeret var Ferrari køreren Felipe Massa på 9. pladsen, mens Kimi Raikkonen sluttede på 11. pladsen.
I McLaren lejren var det Lewis Hamilton der var hurtigst, han placerede sig på 14. pladsen, mens Heikki Kovalainen var tilbage på 19. pladsen.

Tiderne fra 1. fri træning:
Pl.KørerTeamTidOmg.
1Jenson ButtoNBrawn-Mercedes1:21.79921
2Jarno TrulliToyota1:22.15430
3Robert KubicaBMW-Sauber1:22.22124
4Nick HeidfeldBMW-Sauber1:22.65814
5Kazuki NakajimaWilliams-Toyota1:22.65924
6Nico RosbergWilliams-Toyota1:22.66726
7Nelson Piquet Jr.Renault1:22.75324
8Timo GlockToyota1:22.82829
9Felipe MassaFerrari1:22.85515
10Rubens BarrichelloBrawn-Mercedes1:22.85924
11Kimi RaikkonenFerrari1:22.87320
12Mark WebberRed Bull-Renault1:22.93425
13Sebastian VettelRed Bull-Renault1:22.95924
14Lewis HamiltonMcLaren-Mercedes1:23.07721
15Sebastien BourdaisToro Rosso-Ferrari1:23.08830
16Giancarlo FisichellaForce India-Mercedes1:23.08925
17Fernando AlonsoRenault1:23.15718
18Sebastien BuemiToro Rosso-Ferrari1:23.18531
19Heikki KovalainenMcLaren-Mercedes1:23.52217
20Adrian SutilForce India-Mercedes1:23.53619

AN  


Hop til top
Spaniens GP - 2 fri træning

De to Williams kørere, Nico Rosberg og Kazuki Nakajima, var de hurtigste kørere i fredagens anden frie træning. Fernando Alonso var tredje hurtigst og man skulle helt ned i den nederste halvdel for at finde de to store McLaren og Ferrari.

Tiderne fra anden fri træning:
Plac.:Kører:Team:Tid:Omg.:
1.Nico RosbergWilliams1:21.58843
2.Kazuki NakajimaWilliams1:21.74040
3.Fernando AlonsoRenault1:21.78136
4.Rubens BarrichelloBrawn1:21.84339
5.Mark WebberRed Bull1:22.02737
6.Jenson ButtonBrawn1:22.05235
7.Sebastian Vettel Red Bull1:22.08245
8.Nelson Piquet jr.Renault1:22.34926
9.Sebastien BuemiToro Rosso1:22.57117
10.Kimi RaikkönenFerrari1:22.59940
11.Sebastien BourdaisToro Rosso1:22.61530
12.Giancarlo FisichellaForce India1:22.67032
13.Lewis HamiltonMcLaren1:22.80931
14.Heikki KovalainenMcLaren1:22.87629
15.Felipe Massa Ferrari1:22.87835
16.Robert KubicaBMW Sauber1:22.94840
17.Nick HeidfeldBMW Sauber1:23.17339
18.Timo GlockToyota1:23.36046
19.Jarno TrulliToyota1:23.62347
20.Adrian SutilForce IndiaNo time0

PDL  


Hop til top
Kun 2 teams med KERS i Barcelona

KERS systemet vil ikke blive særlig meget anvendt søndag når det spanske Formel 1 Grand Prix køres. Det var annonceret at Force India teamet ville anvende systemet når man kom til Europa, men nu melder teamet ud, at det gør man altså ikke alligevel.

Når starten går kl. 14,00 søndag efter middag på Circuit de Catalunya, så vil der kun være 2 teams - måske 3 teams der vil anvende KERS systemet. Det er vel ikke uventet McLaren og Ferrari. Renault har i skrivende stund ikke meddelt om teamet vil anvende KERS eller ej.

BMW Sauber teamet har meddelt at de ikke vil anvende systemet i Spanien. BMW Sauber angiver selv årsagen til at være at man fokuserer på ny aerodynamik til dette Grand Prix, men at man forventer at have KERS tilbage i mindst én bil når man kommer til det tyrkiske Grand Prix. Hidtil at har Nick Heidfeld kørt med systemet i alle årets Grand Prixer, mens Robert Kubica kun har anvendt det én gang.

Force India teamet havde annonceret at man ville anvende KERS for første gang i det spanske Grand Prix, men den plan er nu droppet. Ligesom hos BMW Sauber teamet, angiver Force India introduktionen af en større aerodynamisk ændring som årsag til udskydelsen. Allerede i Bahrains Grand Prix havde Force India ændringer på bilen, og nu kommer der altså endnu flere. Hvornår teamet vil introducere KERS i deres biler, er der endnu ikke kommet oplysninger frem om.

PDL  


 

Hop til top Copyright ©1997-2007 f1.motorsport.dk og motorsporten.dk