Pitsladder


Sitet opdateres ikke længere med nyheder.
Læs dem i stedet på Motorsporten.dk

Ældre Dato Nyere    Indeks

 
10.6.1998
 Silverstone test - Onsdag
 BAR opdatering
 Også Jason Watt i F1?
 Rosset definitivt ude?
 Ferrari tester på Silverstone
 
9.6.1998
 Silverstone testtider
 Schumacher og Dennis mødtes før Canada
 Magnussens sæde er ikke truet
 

Hop til top10.6.1998

Silverstone test - Onsdag

Igen idag var asfalten våd på Silverstone. Heinz-Harald Frentzen var hurtigst foran David Coulthard og Michael Schumacher. Sidstnævnte havde iøvrigt svært ved at holde sin Ferrari på banen.

NavnTidOmgange
1Heinz-Harald Frentzen1:28,5139
2David Coulthard1:28,6440
3Michael Schumacher1:28.6921
4Jarno Trulli1:29,7643
5Olivier Panis1:30,115
6Johnny Herbert1:30,9213
7Pedro De La Rosa1:31,1161
NJ  


Hop til top
BAR opdatering

British American Racing Team (BAR), der har købt Tyrrell og som vil gå ind i Formel 1 fra 1999 vil sansynligvis gå ind under eget navn, efter overvejelser om at de muligvis er nødt til at køre under Tyrell navnet resten af denne sæson. De konstituerede regler i F1 siger at et team kun kan skifte navn midt i en sæson, såfremt 70% af alle teams accepterer dette. Det ser dog i denne forbindelse ud til at BAR står overfor et problem, idet de fleste teams helst ikke vil se at så historisk og legendarisk navn forsvinde fra Formel-1.
andre  


Hop til top
Også Jason Watt i F1?

Jos Verstappens chancer for en kontrakt som testkører for Benetton syntes at have fået et gevaldigt knæk, som følge af dårlig omtale efter at hollænderen kom i slagsmål på en kart bane. Verstappen benægter historien, men det menes at Jason Watt nu står på spring for at skrive kontrakt med Benetton efter hans fine præstationer i F3000.
keller  


Hop til top
Rosset definitivt ude?

Efter megen spekulation, regner man med at Ricardo Rosset kørte hans sidste Grand Prix i år, i Canada sidste week-end. Tyrell der nu er faldet bag Minardi i konstruktørernes mesterskab forstås at ville bede danske Tom Kristensen om at køre Rosset's sæde for resten af 1998 sæsonen. Tom Kristensen (der er 30 år) forventes at teste i Monza for at få en fornemmelse for holdet og 025 chassiet.
andre  


Hop til top
Ferrari tester på Silverstone

Ferrari tester i perioden 9-12 juni på Silverstone banen i England. Holdet vil teste en række aerodynamiske og mekaniske løsninger. Eddie Irvine testede igår, og Schumacher skal teste idag. Irvine's test blev forsinket på grund af regn, og Ireren nåede kun 38 omgange med en bedste tid på 1:30.720, hvor han koncentrerede sig om opsætningen af hans F300, som i øvrigt er udstyret med et sofistikeret højdemålingssystem for at finde den optimale afstand mellem vejen og undervognen.

Udover Ferrari tester også McLaren og Williams på Silverstone. McLaren arbejder på at løse problemet fra Canada's Grand Prix og Williams tester en ny evolution af Mecachrome motoren.
mbp  


 

Hop til top9.6.1998

Silverstone testtider

Der var idag 6 teams på Silverstonebanen i England for at teste forud for Frankrigs Grand Prix den xxxx.
Det var McLaren, Williams, Ferrari, Prost, Sauber samt Jordan.
Vejert: Regn om formiddagen og tørvejr om eftermiddagen.

For McLaren teamet var det David Coulthard der kørte idag. Han afprøvede forskellige forbedringer relateret til de mekaniske problemer som teamet havde i Canada's Grand Prix.

Heinz-Harald Frentzen testede en ny "evolution" af Mecachrome motoren i sin Williams.

Ferrari havde Eddie Irvine på banen, han kørte rundt med et meget advanceret måleudstyr, som skulle måle bilens frihøjde, samt de virkninger der var i forbindelse med ændringer af samme.

Olivier panis prøvede forskellige setup's på sin Prost racer.

Jorg Muller testede forskellige setup's for Sauber teamet.

Juichi Wakisaka afprøvede forskellige aerodynamiske tiltag for Jordan teamet, samt en del forskellige setup.

Dagens tider blev:
Nr.KørerTeamTidOmg.
1David CoulthardMcLaren1:29,1439
2Heinz Harald FrentzenWilliams1:29,6730
3Eddie IrvineFerrari1:30,6715
4Olivier PanisProst1:31,1630
5Jorg MullerSauber1:32,4710
6Juichi Wakisaka<
AN  


Hop til top
Schumacher og Dennis mødtes før Canada

Michael Schumacher og McLaren bossen Ron Dennis skulle have mødtes i løbet af ugen efterfølgende Monacos Grand Prix. Dette holder liv i rygterne om at Schumacher muligvis skifter til McLaren for 1999 sæsonen. Nylige rapporter antyder at Mercedes bossen Jurgen Schrempp gerne vil bevare de nuværende kørere på teamet. Dog er Dennis og Mercedes motorsport bossen Norbert Haug ganske opmærksommme på Schumacher's talenter, noget der kan gøre hele forskellen næste år når både McLaren and Ferrari vil køre på Bridgestone dæk. Der er stadig en række problemer der kan forhindre et skifte. Schumacher betragter det som væsentligt at forblive førstekører uanset hvilket team han kører for, en holdning der ikke deles af McLaren. Tyskeren vil også gerne bevare hans merchandising rettigheder, et andet område hvor McLaren sansynligvis ikke er enig med den dobbelte verdensmester.
andre  


Hop til top
Magnussens sæde er ikke truet

Jan Magnussens sæde hos Stewart er ikke øjeblikkeligt truet, som det ellers er blevet foreslået af ITV's kommentator under det Canadiske Grand Prix. Jan skal teste den version af SF-2 chassiet med den større hjulafstand, som blev benyttet af Rubens Barrichello i Canada. Magnussen forventes naturligvis at levere de samme tider som Barrichello, forudsat de kører samme materiale, hvis han skal beholde sit sæde. Men når man betragter forskellen, på de to biler der blev kørt i week-enden, som antages at være på 0,6-0,7 sekunder pr. omgang, så gjorde Magnussen det rigtigt godt.
andre  


 

Hop til top Copyright ©1997-2007 f1.motorsport.dk og motorsporten.dk