Navn | Tid | Omgange | |
1 | Heinz-Harald Frentzen | 1:28,51 | 39 |
2 | David Coulthard | 1:28,64 | 40 |
3 | Michael Schumacher | 1:28.69 | 21 |
4 | Jarno Trulli | 1:29,76 | 43 |
5 | Olivier Panis | 1:30,11 | 5 |
6 | Johnny Herbert | 1:30,92 | 13 |
7 | Pedro De La Rosa | 1:31,11 | 61 |
For McLaren teamet var det David Coulthard der kørte idag. Han afprøvede forskellige forbedringer relateret til de mekaniske problemer som teamet havde i Canada's Grand Prix.
Heinz-Harald Frentzen testede en ny "evolution" af Mecachrome motoren i sin Williams.
Ferrari havde Eddie Irvine på banen, han kørte rundt med et meget advanceret måleudstyr, som skulle måle bilens frihøjde, samt de virkninger der var i forbindelse med ændringer af samme.
Olivier panis prøvede forskellige setup's på sin Prost racer.
Jorg Muller testede forskellige setup's for Sauber teamet.
Juichi Wakisaka afprøvede forskellige aerodynamiske tiltag for Jordan teamet, samt en del forskellige setup.
Dagens tider blev:
Nr. | Kører | Team | Tid | Omg. |
1 | David Coulthard | McLaren | 1:29,14 | 39 |
2 | Heinz Harald Frentzen | Williams | 1:29,67 | 30 |
3 | Eddie Irvine | Ferrari | 1:30,67 | 15 |
4 | Olivier Panis | Prost | 1:31,16 | 30 |
5 | Jorg Muller | Sauber | 1:32,47 | 10 |
6 | Juichi Wakisaka< AN Michael Schumacher og McLaren bossen Ron Dennis skulle have mødtes i løbet af ugen efterfølgende Monacos Grand Prix. Dette holder liv i rygterne om at Schumacher muligvis skifter til McLaren for 1999 sæsonen. Nylige rapporter antyder at Mercedes bossen Jurgen Schrempp gerne vil bevare de nuværende kørere på teamet. Dog er Dennis og Mercedes motorsport bossen Norbert Haug ganske opmærksommme på Schumacher's talenter, noget der kan gøre hele forskellen næste år når både McLaren and Ferrari vil køre på Bridgestone dæk. Der er stadig en række problemer der kan forhindre et skifte. Schumacher betragter det som væsentligt at forblive førstekører uanset hvilket team han kører for, en holdning der ikke deles af McLaren. Tyskeren vil også gerne bevare hans merchandising rettigheder, et andet område hvor McLaren sansynligvis ikke er enig med den dobbelte verdensmester.andre Jan Magnussens sæde hos Stewart er ikke øjeblikkeligt truet, som det ellers er blevet foreslået af ITV's kommentator under det Canadiske Grand Prix. Jan skal teste den version af SF-2 chassiet med den større hjulafstand, som blev benyttet af Rubens Barrichello i Canada. Magnussen forventes naturligvis at levere de samme tider som Barrichello, forudsat de kører samme materiale, hvis han skal beholde sit sæde. Men når man betragter forskellen, på de to biler der blev kørt i week-enden, som antages at være på 0,6-0,7 sekunder pr. omgang, så gjorde Magnussen det rigtigt godt.andre Copyright ©1997-2007 f1.motorsport.dk og motorsporten.dk
|