Pitsladder


Sitet opdateres ikke længere med nyheder.
Læs dem i stedet på Motorsporten.dk

Ældre Dato Nyere    Indeks

 
11.6.2002
 Så er det agurketid
 
10.6.2002
 Sullivan vil have amerikanere i Formel 1
 Hårdt løb - et point med hjem
 Williams fik intet med hjem
 

Hop til top11.6.2002

Så er det agurketid

Det måtte komme - og nu må det siges at agurketiden også er kommet til Formel 1. Seneste rygte: nu vil Craig Pollock købe sig ind hos Jordan eller Arrows!

De vilde rygter begyndte efter at Pollock i den forgangne weekend blev set i samtale med de to teamchefer - men, men... "Jeg har talt med Tom Walkinshaw om mange ting og jeg har været inde og ude der, ligesom jeg har været ude og inde hos Jordan. Og jeg har endda også besøgt Frank Williams," siger den tidligere BAR-teamchef, der jo så også burde sættes i forbindelse med et opkøb af Williams, hvis det skulle være...

Pollock ejer allerede en god portion aktier i BAR-teamet - der jo senest har luftet at de skylder godt 2 milliarder kroner væk! "Jeg har allerede ét team, så hvad skal jeg med et andet," spørger Pollock.

BB  


 

Hop til top10.6.2002

Sullivan vil have amerikanere i Formel 1

Den tidligere Formel 1 kører og vinder af Indianapolis 500 løbet, Danny Sullivan, har indledt et samarbejde med Red Bull for at bringe flere af de unge amerikanske kørere til Formel 1.

'Dets oficielle navn er Red Bull Formula One Drivers Search,' siger Sullivan. 'Vi har ikke haft en amerikansk kører ovre i Europa for at køre Formel 1 siden Michael Andretti i 1993 (Ja, det var jo ikke just den store succes, red.). Der er masser af talent derude, men vi har ikke noget sted hvor de kan træde frem og bevise deres værd.'

'Det er min intention at samle en gruppe amerikanske kørere, teste dem på banen og fysisk se hvordan deres karakter er osv. Hvis vi har 20 store fyre, så må vi bringe 20 store fyre til Europa. Hvis der er 10, bringer vi 10. Ud fra dette, vil vi vælge 4 kørere, sandsynligvis 2 yngre og 2 med lidt mere erfaring.'

'Vi vil sikkert anbringe dem i alt indenfor Formel 3, Formel Ford, Formel Nissan, Formel BMW eller lignende kategori, og ikke nødvendigvis i England. For eksempel, hvis vi vælger Formel 3, anbringer vi nok en i Formel 3 i England og en i Formel 3 i Tyskland, i det bedste hold med det største budget. Vi er nødt til at give dem den bedste mulighed for at vise hvad de er i stand til at gøre. Hvis vi gør det godt og måske har brug for et år i Formel 3, vil Red Bull træde frem og sørge for at det sker. Programmet strækker sig over minimum 5 år.'

'Vi får masser af hjælp fra Bernie Ecclestone og Formel 1, fordi alle gerne vil se en amerikaner i Formel 1. Det er godt for sporten, og det er verdensmesterskabet, så der er ingen grund til at et land med så mange indbyggere som vores, ikke skulle repræsenteres. Vi har helt sikkert talentet; vi skal bare give dem mulighed for at finde et sted og bevise det.'

Danny Sullivan deltog 12 gange i det klassiske Indianapolis 500 løb i årene 1982-95. I 1985 fik han sin berømte "spin og vind" sejr, da han spandt sin Penske Cosworth 360 grader på omgang 120, men alligevel formåede at vinde foran Mario Andretti. Sullivan deltog derudover i Formel 1 i 1983, hvor han kørte 15 løb for afdøde Ken Tyrrells team, Tyrrell. Sullivans bedste placering var en 5.plads i Monte Carlo.

Foruden Arrows og Sauber sponserer firmaet med den kendte, og i Danmark forbudte energidrik 'Red Bull' også Eddie Cheever Jr. og Ferrari verdensmesteren Jody Scheckters søn, Thomas Scheckter, der blev mere kendt for at 'curbcrawle' end for at teste i Formel 1 for Jaguar og køre i Formel 3000 mesterskabet.

RS  


Hop til top
Hårdt løb - et point med hjem

Jarno Trulli havde et hårdt løb, i en weekend hvor Renault noget overraskende havde svært ved at følge med. Det blev til et enkelt point. Den anden racer med Jenson Button havde problemer med motoren.

Trulli måtte på de sidste omgange kæmpe hårdt for at holde fast på 6. pladsen. ”Det var et hårdt løb! Jeg er glad for at score point til teamet efter en hård weekend,” siger italieneren. Problemer med bremserne i sidste del af løbet gjorde det dog sværere end som så.


Trulli kæmpede bravt for at få et point med hjem
(Foto: Renault F1)

BB  


Hop til top
Williams fik intet med hjem

Williams-BMW havde ellers gode muligheder for at hive et topresultat med hjem fra Canada, men en 7. plads var alt hvad teamet fik med sig tilbage til Europa.

Juan Pablo Montoya startede ellers fra pole, hvilket lovede godt for et topresultat, måske endda en sejr. Men 13 omgange før mål stod motoren af. "Jeg var ved at indhente Michael og med 13 omgange tilbage var jeg ved at hente ham hurtigt, da vi så at han kæmpede sidst i løbet. Pludseligt følte jeg et tab af kræft og det var det," sagde en ærgerlig Juan Pablo Montoya.

Den anden Williams med Ralf Schumacher havde heller ikke en nem dag. Tyskeren havde problemer med benzinpåflydningen og måtte derfor to gange i pit, hvorfor Ralf mistede mange placeringer og sluttede lige udenfor pointene. Nu er der så også en del arbejde for BMW. "Vi skal analyse grunden til at Juans motor gik, også Ralfs, da han stoppede lige efter målstregen," siger dr. Mario Theissen der også var skuffet over at pole position ikke kunne være omsat til bedre placeringer.

BB  


 

Hop til top Copyright ©1997-2007 f1.motorsport.dk og motorsporten.dk