Irvine debuterede i Det Japanske Grand Prix og blev blandt andet hilst velkommen af Ayrton Sennas lige højre, da brasilianeren mente at Irvine havde opført sig uheldigt på banen. Året efter fik Irvine tre løbs karantæne efter endnu en uheldig episode.
Men allerede i 1996, efter kun to sæsoner og en sjat, som F1-kører, kunne nordireren, sætte sit navn på en kontrakt med Ferrari. I fire sæsoner var han derefter andenkører for Schumacher, uden nogen sinde at true ham rigtigt. Det var først da Schumacher blev sat ud af spillet i midten af 1999, og Ferraris VM håb nu hang på Irvine, at han virkelig kom op i omdrejninger. Tidligere på sæsonen havde endelig vundet sit første løb, og nu fulgte tre sejre til, men til sidst blev han alligevel slået af Häkkinen.
Siden har Irvine været mest kendt for at udgå med Jaguar raceren og komme med en masse kommentarer om alt og alle. Sidste år ræsonerede han sig blandt andet frem til at han måtte være den næstbedste kører i F1, fordi han var den der havde været tættest på Schumacher. Häkkinen blev udelukket fordi han i 1992 kørte for Lotus sammen med Johnny Herbert, der ofte var hurtigere end Häkkinen. Og samme Herbert, havde senere kørt sammen med Irvine og aldrig været i nærheden af Irvines tider. Jo jo - Irvine er logikkens mand!
Men når nu sponsoren er parat til at betale Irvines ret store honorar, er det slet ikke utænkeligt at han vender tilbage til det team, der i sin tid gav ham den første chance. Her kan han jo passende afløse Sato, som blev ansat for at man kunne holde på Honda, sandsynligvis uden held.
Selv siger Irvine at han bare gerne vil have en god bil, og at lønnen ikke betyder så meget mere. Men meget afhænger af hvordan resten af sæsonen forløber for Jaguar, og om de, på deres side, egentlig er interesseret i den løntunge Irvine.
Jaguar med Niki Lauda i spidsen havde sidste år meget travlt med at sikre sig Adrian Newey. Hans kvaliteter er der vist ingen tvivl om. Men i sidste øjeblik lykkedes det med besvær for McLaren at beholde Newey i teamet. Nu vil man omstrukturere internt for at Newey får sine krav opfyldt.
Newey har designet flere af McLarens rigtig gode biler i flere år bl.a. Hakkinens VM vindende biler. Det gør ham eftertragtet og det var lige ved at det lykkedes for Jaguar sidste år at sikre ham, men som bekendt mislykkedes det. En af grundende til at Newey var på vej væk var, at han ikke følte at han fik udfordringer nok. Det kunne han i den grad få hos Jaguar. For at blive hos McLaren ville Newey have nogle ting opfyldt. Og det får han nu.
Man har simpelthen sat ham til at omstrukturere hele den tekniske afdeling, så han selv får frie hænder til at arbejde med andre ting end lige netop Formel 1 biler. Grundstrukturen bliver sådan at han kan uddelegere arbejdet til et antal chefdesignere og ingeniører. Dog har han stadig hovedansvaret, og det er meningen at han stadig skal stå til rådighed når det er påkrævet.
En anden interessant ting i den forbindelse er McLarens interesse for Arrows's tekniske direktør, Mike Coughlan. En mand med meget kompetence. Måske skal han ind og være en af Neweys nærmeste medarbejdere.
De store teams har i dag mere end 100 ingeniører. Til forskel fra tidligere hvor alle havde en bred viden, er de i dag specialister indenfor et eller to områder. Derfor stilles der andre krav, og som resultat af det omlægger McLaren den tekniske afdeling. Med andre ord slår man faktisk to fluer med ét smæk på denne måde.
Og det er selvfølgelig ikke gået ubemærket hen. Blandt andet skulle Briatore fra Renault være interesseret i Webber, men også Toyota skulle angiveligt være interesserede. Men som altid er der en masse rygter i øjeblikket, om hvem der skal køre hvor. Men at Webber er interessant for flere "mellem" team, kan der vist ikke være nogen tvivl om.
De vilde rygter begyndte efter at Pollock i den forgangne weekend blev set i samtale med de to teamchefer - men, men... "Jeg har talt med Tom Walkinshaw om mange ting og jeg har været inde og ude der, ligesom jeg har været ude og inde hos Jordan. Og jeg har endda også besøgt Frank Williams," siger den tidligere BAR-teamchef, der jo så også burde sættes i forbindelse med et opkøb af Williams, hvis det skulle være...
Pollock ejer allerede en god portion aktier i BAR-teamet - der jo senest har luftet at de skylder godt 2 milliarder kroner væk! "Jeg har allerede ét team, så hvad skal jeg med et andet," spørger Pollock.