Pitsladder


Sitet opdateres ikke længere med nyheder.
Læs dem i stedet på Motorsporten.dk

Ældre Dato Nyere    Indeks

 
14.6.2000
 Jenkins til Jordan?
 Montoya lige så god som Senna
 Kørenes ranking liste.
 
13.6.2000
 Junqueira sin egen mand
 Formel-1 = penge.
 

Hop til top14.6.2000

Jenkins til Jordan?

Med Mike Gascoyne, der forlader Jordan efter denne sæson, er jobbet som teknisk direktør ledigt. Gascoyne bliver i formel 1 og slutter sig til Benetton. Hans afløser kunne være Alan Jenkins, der som bekendt ikke længere arbejder for Prost, efter at samarbejdsvanskeligheder tvang ham ud. Men en talsmand for Jordan nægter at man er begyndt at planlægge jobsamtaler endnu: "Det er klart at vi vil kigge os om efter en erstatning for Mike, indtil videre er ingen blevet udnævnt til at fylde hullet. Intet konkret er blevet besluttet endnu." Ellers kunne en mulighed for Jenkins være at søge arbejde hos Toyota der bliver en del af f1-feltet i 2002.
CBA  


Hop til top
Montoya lige så god som Senna

Forventningerne til Juan Pablo Montoya, når denne engang i fremtiden gør sin entre i F1, er tårnhøje. Men det kan de også være med rette, mener Mark Blundell. Colombianeren bliver den hårdeste konkurrent Michael Shumacher endnu har mødt, forudsiger han. "Jeg har kørt mod Ayrton og Michael i Formel 1 og jeg betragter dem som to utrolige talentfulde kørere. Nu har jeg konkurreret med Juan i CART og jeg er overbevist om at han er et af disse enestående talenter, der kun dukker op med mellemrum. Jeg er klar over at der er folk, der vil sige at Montoya ser godt ud USA, men at F1 har mere teknisk krævende biler og baner, men den her knægt er kommet ud på ukendte baner herovre, på kolde dæk, og har været lynende hurtig." Karakteristikken af Montoya lyder bekendt: "Der er et anstrøg af arrogance i ham, men kun på den måde at han er overbevist om at han har evnen til udføre jobbet succesfuldt. Det er kendetegnet på en virkelig god kører. Han laver simpelthen ikke mange fejl."

Diskussionen om Montoyas fremtid har blusset op med regelmæssige mellemrum de seneste år og nu igen hvor gætterierne om Williams' kørerbesætning anno 2001 er taget til. "Jeg kan sagtens forstå hvorfor Frank Williams vil have ham tilbage, selvom Jenson Button har gjort et godt arbejde, " siger Blundell. "Folk vil sige at, hvis han bliver udskiftet, har Jenson fået en hård behandling, men pointen er at Jenson, ligegyldigt hvor lovende han end er, ikke er kommet tæt på Montoyas præstationer. Juan har prøvet det hele, fra Vauxhall til F3 til F3000 til CART, titlen sidste ar og nu Indy 500." Én ting er sikkert: hvis Montoya ikke indtager pladsen som den nye superstjerne i F1, kan han være sikker på at blive udnævnt som en superskuffelse.

CBA  


Hop til top
Kørenes ranking liste.

Her er den nye ranking liste som er lavet af Champion Spark Plugs, og er lavet efter Monaco Grand Prix.

1. Mika Hakkinen, (FINLAND) Mclaren-Mercedes - 921
2. Michael Schumacher, (TYSKLAND) Ferrari - 871
3. Dale Jarret, (USA) Robert Yates Racing - 804
4. David Coulthard, (ENGLAND) Mclaren-Mercedes - 802
5. Bobby Labonte, (USA) Joe Gibbs Racing - 717
6. Juan Pablo Montoya, (COLUBIA) Chip Ganassi Racing - 669
7. Jeff Burton, (USA) Roush Racing - 658
8. Ralf Schumacher, (TYSKLAND) Williams-BMW - 648
9. Rubens Barichello, (BRASILIEN) Ferrari - 641
10. Paul Tracy, (CANADA) Team KOOL Green - 632

BKP  


 

Hop til top13.6.2000

Junqueira sin egen mand

BMW-Williams er hverken en baysitter-service eller et management-firma, har Frank Williams nu gjort klart i forbindelse med sine udtalelser om teamets testkører Bruno Junqueira. Rygtet vil vide at Junqueira vil blive sendt til USA som afløser for Montoya hos Ganassi. "Vi har ikke kontrol over ham. Hans management bliver halvt styret af Petrobras, som er sporten primært for at hjælpe med understøtte unge brasilianeres karriere. De vil afgøre hans vej til formel 1. Det er virkelig ikke mit arbejde at gøre det," siger Frank Williams.
CBA  


Hop til top
Formel-1 = penge.

Vi ved jo allesammen godt at denne sport først og fremmest handler om penge. Og rigtig mange endda. Det vil sige, for de bedste. Nogle teams må klare sig med meget få, og blandt kørerne må nogle betale meget store beløb for retten til et sæde - så usikker denne ret trods alt er.

Nedenfor følger en oversigt med holdenes budgetter og kørernes grundløn - og alle tal er (naturligvis) i millioner. Det er f.eks. interessant at bemærke at Ferrari - når man tager højde for forskellen i de to køreres gage - har et budget der er 5-10m $ mindre end McLarens.

TeamBudget - USD19992000
Ferrari24611
McLaren23122
Jordan10535
Jaguar (Stewart)18247
Williams17253
Benetton9364
Prost1137
Sauber7488
Min
GRN  


 

Hop til top Copyright ©1997-2007 f1.motorsport.dk og motorsporten.dk