Ligesom i onsdags blev der kørt på det korte layout, her arbejde både Michael Schumacher og Felipe Masse med dæktest for Bridgestone.
Onsdagens tider fra Paul Ricard:
Plac. | Kører | Team | Tid | Omg. |
1 | Felipe Massa | Ferrari | 0:59,073 | 145 |
2 | Michael Schumacher | Ferrari | 0:59,544 | 152 |
Der blev testet på det 3500 meter lange '2A-b-SC' layout på banen, hvor de to Ferrari kørere dæktest for Bridgestone, med henblik på Tysklands Grand Prix om 10 dage på Hockenheim.
Onsdagens tider:
Plac. | Kører | Team | Tid | Omg. |
1 | Felipe Massa | Ferrari | 0:59,627 | 92 |
2 | Marc Gené | Ferrari | 1:00,080 | 180 |
Onsdagens testtider:
Plac. | Kører | Team | Tid | Omg. |
1 | Pedro de la Rosa | McLaren | 1:17,547 | 85 |
2 | Heikki Kovalainen | Renault | 1:18,029 | 128 |
3 | Anthony Davidson | Honda | 1:18,200 | 107 |
4 | Jenson Button | Honda | 1:18,273 | 92 |
5 | Gary Paffett | McLaren | 1:18,518 | 93 |
6 | Robert Kubica | BMW Sauber | 1:18,753 | 92 |
7 | Robert Doornbos | Red Bull | 1:18,982 | 52 |
AN Det vil være ganske naturligt at tænke på diesel som brændstof i Formel 1, især efter at Audi vandt med dieseldrevne biler i årets Le Mans, men nej tak bliver der sagt.Formel 1 vil ikke anvende diesel som brændstof. Ikke hvis det står til Renaults motorchef Rob White. Audi vandt med diesel på Le Mans som de første og dermed de første der har vundet stort med diesel som brændstof. Udviklingen af dieselmotorer går stærkt i disse år, og Peugeot har allerede annonceret deres deltagelse i Le Mans også med dieselmotorer. Fordelene ved diesel er velkendte. Der kan køres med brændstoføkonomi med en tilsvarende motoreffekt og drejningsmoment ikke mindst. Det giver blandt andet mulighed for at køre med mindre brændstof ombord og dermed med mindre vægt. Men sådan går det ikke i Formel 1 hævder Renaults motorchef, Rob White. Til det italienske blad, Autosprint, har han udtalt at udviklingen i Formel 1 går i en anden retning. Det er for så vidt bekræftet af FIA som især i år kikker efter alternative og mere rene energikilder. Diesel er ligesom benzin et produkt udviklet af olie. Der er allerede nu tale om forskellige former for hybridbiler i Formel 1. Altså en løsning hvor man eksempelvis kan køre med et miks af eksempelvis en alkoholforbindelse og elmotorer. Der ses også på andre løsninger med mere end én energikilde som drivkraft. PDL Forleden kørte Honda det udsatte rekordforsøg på Bonneville Salt Flats. Det blev ikke til den ønskede rekord på 400 km/t, men trods alt ny rekord.Honda skulle tidligere på året have forsøgt sig med en ny hastighedsrekord, men forsøget blev udsat. Forleden lykkedes det så under de rette forhold, at gøre forsøget. Og det blev ikke til den ønskede rekord på 400 km/t, men en ny rekord blev der da sat. Testkøreren Alan van der Merwe var udpeget til at gøre forsøget. Banen på 1 mile skulle gennemkøres 2 gange, 1 gang hver vej. Alan van der Merwe opnåede en gennemsnitlig hastighed på 354,975 km/t, og altså et godt stykke fra de ønskede 400 km/t. Honda vil dog forsætte udviklingen i retning af at nå de 400 km/t. Trods det at man ikke nåede den ønskede hastighed, så blev det alligevel til en ny rekord. Den opnåede hastighed er den højeste hastighed sat af én Formel 1 bil i rekordernes eget land. PDL Copyright ©1997-2007 f1.motorsport.dk og motorsporten.dk
|