Paul Pietsch måtte stoppe i Formel 1 efter få sæsoner da det finansielle ikke hang sammen. For at komme tilbage til banerne måtte han starte en virksomhed som havde kontakt med motorsporten. Det blev til den medie-virksomhed som mange idag kender som 'Auto, Motor und Sport'.
Planen var at magasinet skulle tjene så mange penge til Paul Pietsch at han kunne komme ud at køre igen. Det lykkedes dog aldrig helt dengang. I sin aktive karriere som Grand Prix kører fik han hurtigt kælenavnet 'Rennbaby' i det han i flere år, var den yngste kører i feltet.
Paul Pietsch er stadig i fuldt vigør. Han er blandet kendt for at have udtalt at stokke og høreapparater er for gamle mennesker, og at han nægter at gå med disse hjælpemidler.
Da der naturligt er mest udstødningsgas når speederen er i bund, og der er mest brug for downforce i svingene og under nedbremsning, har de fleste teams lavet et system, der giver en god konstant strøm af udstødningsgas, uanset om speederen bliver brugt eller ikke.
Det siges at specielt Red Bull har været effektive i deres udvikling af dette system.
Men nu skal det være slut. FIA truede oprindeligt med at det skulle være slut i forbindelse med Det Spanske Grand Prix, men forbuddet blev midlertidig udsat.
I mellemtiden har FIA og teamsene og hvem der ellers blander sig, været i gang med strikse regler for 2012 der afskaffer enhver mulighed for diffusere.
Men FIA fastholder at det skal være slut for Det Engelske Grand Prix. Fra da af, må der højst være 10% udstødningsgas under nedbremsninger.
Næste år vil der angiveligt komme krav om at udstødningen skal placeres ovenpå motoren, sådan som den engang i tidernes morgen var.