I går var det Irvine's bil (chassis 191) som blev testet i Maranello, og det var igen Luca Badoer som var chauffør i bilen, og han kørte 5 omgange i den, med en hurtigste omg. på 1:05.098.
i dag skal Michael Schumacher selv lave shakedown testen på han egen bil (chassis 193) og herefter er teamet klar til at tage til det Franske Grand Prix.
Det siges at Jenkins skal være teknisk direktør for Prost teamet. han skal afløse Bernard Dudot, som vil blive placeret i en mere administrativ position
.
Jenkins som fylder 52 om en måneds tid, viste sin værdi i starten af
80'erne da han var senior ingeniør på Alain Prost's McLaren.
Efter et kort ophold hos Penske CART teamet, kom han tilbage til formel 1,
som teknisk direktør for Footwork i 6 år, inden han skiftede til Stewart GP
i 97.
Jenkins er hjernen bag 99-designet på Stewart raceren, hvilket han selv
siger er en af de bedst designede biler i denne sæson.
Men Jenkins blev alligevel afløst af Anglo-Scottish team by Gary Anderson tidligerer på sæsonen.
Tidligere i år fik banen en klasse A Licens, hvilket giver ret til af afholde løb op til Formel 3000. T1-License er det sidste skidt inden man får den eftertragtede Formel 1 licens, hvilket banen håber at være klar inden for de næste par år. Under den kommende vinter skal der laves flere ændringer på banen, og samtidig renoveres tilskureplaserne Start/mål strækningen.
Det er stadig usikkert om run-off arealet ved 'Bos Uit' svinget, kan blive færdiggjort i den kommende vinter, idet 'Slotenmaker' racer skolen ligger umiddelbart bag dette sving, og de er stadig ikke flyttet til nye lokal, på grund af nogle problemer med de lokale myndigheder.
En talsmand for serien siger: "Løbet er kun åbent nuværende Champ Car kører. Og den beslutningen har gældende siden løbet blev gjort til virkelighed. Hvis nogen siger noget andet, er det noget vrøvl." Løbet skal køres mellem de 12 topkører og 4 specielt inviterede kører som også er i serien.
Jacques Villeneuve udtrykker sin ærgrelse ved den afgørelse: "Er de bange for at deres drenge bliver banket i racet? Vil de ikke se hvem der er bedst? Jeg ville elske at køre det løb. Jeg tror at det bliver skide sjovt, men jeg tror ikke at CART team ejerne ønsker at se nogle af os fra Formel 1. Det er bare ærgerligt. Jeg tror bare at det ville gøre løbet bedre. Racet kunne da blive rigtigt sjovt hvis der kom kører fra flere forskellige serier. Jeg troede faktisk at det var hele idéen bag løbet."
Den tidligere CART mester, Zanardi er ligeledes meget skuffet, o skulle have sagt: "Chip har sagt til mig at han vil gøre en bil klar til mig i det løb hvis jeg kan komme derover, men det ser ikke ud som om at DE giver mig lov. Det er bare ærgerlig for jeg vil meget gerne køre der."
Salo erstattede Ricardo Zonta hos British American Racing i tre løb i år, men er nu arbejdsløs igen. Salo siger at han er 100% klar til at tage over hvis chance byder sig "Jeg træner hele tiden, og lægger bestemt ikke på den lade side, og jeg mener at jeg helt fit for fight. Jordan er et godt team og jeg ville meget gerne køre for dem. Jeg er fri på markedet og jeg kan gøre hvad der passer mig. Indtil der sker noget er jeg bare glad for at have ferie. Før i min karriere har jeg bare tage det første tilbud jeg fik, men jeg er blevet klogere og laver ikke den fejl igen."
Som en tilføjelse til dette, siger han at han ikke er blevet kontaktet af noget formel 1 team endnu, men der er mange spekulationer og rygter om det, og det mest nærliggende ville jo være at forfremme ham fra testkører til rendyrket formel 1 chauffør hos McLaren.
Heidfeld har udtalt flg.: "Jeg har hverken snakket med Ron eller Norbert Haug om næste år". Men han siger at hvis chance byder sig, så tager han den.
Det er dog ikke kun Stewart der har forbrudt sig, men stort set alle teams kører med metal i planken under bilen. Det kan være med til at fordele ballasten på den bedst mulige måde, sådan at det lykkedes for den enkelte kører og team at få en forbedret balance og dermed forbedrer man tyngdepunktet i raceren, men af sikkerhedshensyn vil man ikke tillade at de meget omtalte og ekstremt dyre tungstene placeres i bunden af raceren.
Det ventes at han selv vil forsøge at være primusmotor bag et nyt team efter at Honda har trukket sig ud. Honda har allerede på dette tidspunkt opbygget et team af personel der står og venter på at blive hentet - og samtidig har Lotus i stadig stigende grad været nævnt, og måske kan et mix af Louts, Honda-folk og Ecclestones pengepung og ledelse være det der skaber det 12. team.
Tony George, direktøren for den berømte bane, har udtalt at han vil lave det største formel 1 løb nogensinde. "Jeg tror at vi får omkr. 200.000 racerfans pr. dag," siger Tony George "hvis vi har succes vil vi få omkr. 300.000 henvendelser for at komme til at købe biletter. Men alle de her beregninger på forhånd, må vi jo lade ligge nu, og bare vente for at se hvad der sker.".
"Vores mål er bare at give tilskuerne noget for deres penge," og George fortsætter, vi vil lave en fantastisk race weekend for vores gæster. Der vil være en masse og se på, og at der vil komme en del andet race. Han er blevet kontaktet af en del organisationer, så som Porsche Super Cup, Toyota Atlantic, Ferrari Club og den Mexikanske formel 3 serie.
Men George går faktisk med helt andre planer som også vil tiltrække mange Amerikanske motorsports fans. Han har en idé om at lave et såkaldt mestermøde eller legende race, men der er slet ikke noget konkret om et sådan race endnu. "Men jeg tror at det kunne være skægt at se Mario Andrettis og Nigel Mansells køre mod hinanden i en eller anden form for biler," siger han. "Jeg ved ikke om det bliver muligt at lave sådan et race. Men jeg tror at det ville have en kæmpe interesse fra publikum.".
Alle løbene vil blive afviklet på den netop færdiggjorte gade bane. "Der er stadig for mange ting der skal ændres for at ændre setup på banen til at man kan køre på baner på en gang," siger George.
Du kan allerede nu bestille en bestillingsformular, ved at sende et postkort med navn og adrese til:
United States Grand Prix
P.O. Box 24916
Speedway
IN 46224
USA
du kan også bestille en bestillingsformular, ved at sende en E-mail til tickets@brickyard.com
Jordan har udtalt flg. til Radio 5 LIVE "hvis Damon beslutter sig for at tingene ikke helt fungerer for ham, f.eks. efter det Engelske Grand Prix, og han siger: 'Look Eddie, jeg er ikke til gavn for teamet, så jeg vil trække mig tilbage nu,"
"Han er ikke bange for at sige tingene som de er. Han er et meget klart tænkene menneske, og er fuldstændig klar over hvor vigtigt det er for teamet at klare sig godt. Han er et fantastisk menneske overfor sine fans og overfor hele Jordan teamet som han med alt magt vil forsøge at komme til at slutte i top 3 i år, og jeg er sikker på at han vil gøre alt hvad der kan gøres, for at det lykkedes for os. Også selvom det skulle betyde at han må stoppe før tid, hvilket er en mulighed. Jeg håber selvfølgeligt ikke at han må stoppe før tid, for der er ikke så mange andre chauffører som er ledige på markedet på det tidspunkt."
Både Irvine og team boss Eddie Jordan, jokede om Irvines tilbagevenden til Jordan teamet, under det Canadiske Grand Prix.
Spekulationerne, om at Irvine skulle forlade Ferrari efter denne sæson, er blevet forstærket efter at han i sidste uge har anklagede Ferrari bosserne for at have offentliggjort helt specifikke ting i hans kontrakt.
Irvine bekræfter, hvad vi alle altid har troet, nemlig at han skal hjælpe Schumacher med at vinde løb, og fuldstændig underkende hans egne chancer for at vinde løb.
Irvine er lige nu nummer 3. i kørernes mesterskab, kun 5 point bag Michael Schumacher.
Han kørte et meget spektakulært løb i Canada, hvor han kom op fra 8. position og endte på 3. pladsen, efter at han havde kollideret med Coulthard på 40. omg.
En helt ny V12 motor er netop nu på tegnebordet hos den Japanske motor producent. Dette vil være den første 12-cylindrede motor i formel 1, siden 1995. Der gik rygter i sidste uge om at Ferrari også vil komme med en V12 motor til næste år. Den teknologiske udvikling siden 1995, har igen gjort det muligt at lave en velfungerende V12 formel 1 motor.
Honda har en masse erfaringer med V12 motorer. Honda var motorleverandør til McLaren i starten af 90'erne, hvor der også blev brugt V12 motorer.
Verstappen skal indgå i udviklingsholdet bage den nye Honda motor(som ifølge rygterne skulle være en V12'er).
På samme tidspunkt har Shinji Nakano underskrevet en tilsvarende kontrakt med Jordan og Honda.
"Jeg er ikke særligt godt tilfreds med Leo (Sauber's tekniske direktør), fordi vi selvfølgeligt hele tiden øsnker at få en hurtigerer bil," sagde Peter Sauber i sidste uge. "Det er helt rigtigt at Alan Jenkins har været i Hinwil, men der er ikke noget konkret."
Benetton har tilbudt Jenkins et job, efter det ikke lykkedes for dem at få Charlie Whiting til team.
Rygtet siger at Jenkins skal overtage Rocco Benetton's job, som efter sigende skal bruge sine kræfter et andet sted i teamet. Rocco kom ind i teamet, som en nødløsning efter efter Dave Richards forlod teamet med udgangen af sidste år.
Tora Takagi har dog testet en smule på Santa Pod raceway. Man brugte et par dage i sidste uge på at lave engine mapping og set-up work. Den Shake down test der skal foretages i dag, laves af Pedro De la Rosa.